• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • karllesson
    Trullis82 skrev 2018-03-23 08:33:16 följande:
    Grattis! Nu får vi hoppas att det tar sig oxå. Bara ligga i som tusan nu o hålla tummarna för att det går vägen.

Jag hade ingen äl idag heller då nu slutar jag med stickorna för denna gång.

Håller en liten tumme för att jag haft äl trots att stickorna inget visar.

Vi har ju mys ändå från när vi fick OK från gyn läkaren.

Ha det gott nu o lycka till
    Tack! ja det hoppas jag också :) vi har myst sen i tisdags och det blir det såklart idag också :)
    Okej, vad synd :/ jaa, men det kan ju ha skett utan att det gett utslag. Önskar dig lycka till!
  • GlitterLina

Ni som tagit blodprov för att se om ni haft ägglossning. Vad fick ni för siffra? Jag pratade ju tyvärr inte me min Gun då hon lämnade svar på telefonsvar

Hon sa 30

År inte det lite??

• Ninha

Nu äntligen idag på cd 17 fick jag glad gubbe :)

Bara att ligga på i några dagar nu :)

• karllesson
    Ninha skrev 2018-03-24 08:16:41 följande:

Grattis!! Nu får vi hålla tummarna :D
    Så jobbigt att vänta och se om det har gått vägen.
  • GlitterLina
    Ninha skrev 2018-03-24 08:16:41 följande:

Gött :)
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-24 20:31:20 följande:

Grattis!! Nu får vi hålla tummarna :D

Så jobbigt att vänta och se om det har gått vägen.

Ja de är superjobbigt, varje dag känns som en månad typ haha.

Har fortfarande positivt på stickan så hoppas att äl sker idag/imorgon då :)
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-25 09:34:27 följande:
    Ja de är superjobbigt, varje dag känns som en månad typ haha.

Har fortfarande positivt på stickan så hoppas att äl sker idag/imorgon då :)
    Haha jaaaa! När sker egentligen ägglossningen? Fick positivt på stickan i förrgår och igår negativt.
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-25 10:13:34 följande:

Haha jaaaa! När sker egentligen ägglossningen? Fick positivt på stickan i förrgår och igår negativt.

Det sker ca 24-36 timmar efter LH ökning :) så beror helt på när de hormonerna stegrar.

Så du bör ju haft äl nu iallafall :)

Jag gjorde ett test kl 14 idag bara för att se hur de såg ut nu o då var de negativt men ganska starkt så äl borde har varit nu tycker jag eller sker snart :)
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-25 19:44:02 följande:
    Det sker ca 24-36 timmar efter LH ökning :) så beror helt på när de hormonerna stegrar.

Så du bör ju haft äl nu iallafall :)

Jag gjorde ett test kl 14 idag bara för att se hur de såg ut nu o då var de negativt men ganska starkt så äl borde har varit nu tycker jag eller sker snart :)
    jaa okej, i går när jag testade så var strecket ganska svagt så jag måste haft mellan i förrgår och igår :) Sen hade min temp stigit i morse och det sker ju 1-2 dagar efter ägglossning :)

jaa den sker nog nu ungefär då :) Ska bli spännande och se om vi lyckats!
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-25 21:21:26 följande:

jaa okej, i går när jag testade så var strecket ganska svagt så jag måste haft mellan i förrgår och igår :) Sen hade min temp stigit i morse och det sker ju 1-2 dagar efter ägglossning :)

jaa den sker nog nu ungefär då :) Ska bli spännande och se om vi lyckats!

Ok ja det gör den ju, ja tempar också så ska bli intressant att se imorgon vad de visar :)

Ja de är så spännande men så lång väntan som sagt.

Har du några barn innan eller lyckats bli gravid tidigare? :)
Svar på tråden Letrozol