-
Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....What?
-
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?
-
När jag behöver blockera mig känslomässigt att inte påverkas av sorgen / känslorna som rivs upp runt ett ex, då blockerar jag även fysiskt för att stärka min självdisciplin och påminnas att sluta tänka och älta oss.Anonym (block) skrev 2018-03-25 10:05:20 följande:
Men varför skulle han reagera så förbannat starkt för att jag och en släkting (till oss båda) lägger till på instagram?!?!
Vi har bara haft god ton på sms, ingen osämja alls.
Varför skulle han behöva reagera så starkt för det?
Som sagt, inte blockerad på telefonen.
Och saken är att jag för 3 veckor sedan BAD han blockera mig så jag kunde gå vidare utan att kunna höra av mig. Han vägrade blockera.
NU däremot körde han blockeringsmaraton från ingenstans.
Eller när jag träffat någon ny.
Det betyder i alla fall nej till exet och ja till att gå vidare med mitt liv.
Vad ditt ex har för motiv det kvittar, han har gått vidare. -
Mm, det är bara det där som är så svårt att greppa för mig som inte funkar så.Anonym (J) skrev 2018-03-25 17:29:58 följande:
När jag behöver blockera mig känslomässigt att inte påverkas av sorgen / känslorna som rivs upp runt ett ex, då blockerar jag även fysiskt för att stärka min självdisciplin och påminnas att sluta tänka och älta oss.
Eller när jag träffat någon ny.
Det betyder i alla fall nej till exet och ja till att gå vidare med mitt liv.
Vad ditt ex har för motiv det kvittar, han har gått vidare.
Går jag vidare bryr jag mig inte det minsta sen om exet, för då har jag inte helt gått vidare om jag måste blockera honom.
Jag kan tyvärr bara inte se anledningen.
Att han har gått vidare är jag på det klara med, men blockering... Gör ni alltså så?! Vad är det frågan om.
Jag har blockerat 2-3 pers i mitt liv, och då för att de gav de mig krypningar!
Den här killen skrev att jättefint/trevligt sms 3 dagar innan. Han hade inte behövt kontakta mig förresten för han hade kunnat be firman ringa direkt till mig... Men 3 dagar senare blockering.
Jajjaa... Jag har inte varit PÅ, jag har inte stalkat.
Jag blev bara blockerad. Fine. -
Åter igen, han är inte du.
Det som är logiskt för dig behöver inte vara logiskt för honom. Så att hålla på att tjata vad DU skulle gjort i hans situation är helt meningslöst och hjälper inte dig ett smack. Eller vad tror du själv?
Du skriver att han iaf inte blockat ditt nummer.
Men varför ringer du inte honom då, så frågar varför han blockat dig på sociala medier???
Du behöver verkligen släppa honom och gå vidare, som han har gjort. -
Jag tror det bästa är att försöka glömma och gå vidare,även om det är svårt.Anonym (block) skrev 2018-03-25 17:18:12 följande:Ja jag menar det... 2 månader och jag hade han varken som vän eller följde. Knäppt!
Nej är man blockerad på telefonen levereras inte iMessage-meddelanden. Skickar jag till honom blir det levererade, så jag är inte blockerad på telefonen.
Som OM mina sms var så besvärliga, borde han väl bara blockat mitt nummer kan jag tycka.
Nej, istället blockerade han mig på de 2 plattformar jag ändå inte kunde kontakta honom.
Att gå och fundera på det här hela tiden får nog bara dig själv att må sämre.
Kanske tar han själv kontakt och ger dig en förklaring längre fram.
Annars så strunta bara i det.
Det säger mer om honom än om dig när han håller på så där. -
Släpp det och gå vidare med ditt liv. Spelar ingen roll att han varit trevlig på sms tre dagar innan. Han vill uppenbarligen inte ja dig i ditt liv!Anonym (block) skrev 2018-03-25 17:43:28 följande:
Mm, det är bara det där som är så svårt att greppa för mig som inte funkar så.
Går jag vidare bryr jag mig inte det minsta sen om exet, för då har jag inte helt gått vidare om jag måste blockera honom.
Jag kan tyvärr bara inte se anledningen.
Att han har gått vidare är jag på det klara med, men blockering... Gör ni alltså så?! Vad är det frågan om.
Jag har blockerat 2-3 pers i mitt liv, och då för att de gav de mig krypningar!
Den här killen skrev att jättefint/trevligt sms 3 dagar innan. Han hade inte behövt kontakta mig förresten för han hade kunnat be firman ringa direkt till mig... Men 3 dagar senare blockering.
Jajjaa... Jag har inte varit PÅ, jag har inte stalkat.
Jag blev bara blockerad. Fine.
Det är du som bryr dig och ältar allt istället för att gå vidarw. -
Men va fan?!
Är detta ett normalt beteende enligt er alltså?!?!!
Det är såhär ?man gör? inget konstigt??
Det är istället JAG som är konstig??? -
Skitsamma nu.
En kille som drar från ena dagen till en annan, utan minsta vink. Sedan blockerar 2 månader senare, det är ett okej beteende. Det är mig det är fel på.
Tappar verkligen tron på mänskligheten av er på familjeliv. -
Det är ju du som bryr dig. Varför?Anonym (block) skrev 2018-03-25 20:17:59 följande:
Skitsamma nu.
En kille som drar från ena dagen till en annan, utan minsta vink. Sedan blockerar 2 månader senare, det är ett okej beteende. Det är mig det är fel på.
Tappar verkligen tron på mänskligheten av er på familjeliv.
-
Du vill ju ändå ha honom, trots detta märkliga beteende.Anonym (block) skrev 2018-03-25 20:17:59 följande:
Skitsamma nu.
Varför ringer du inte honom bara och reder ut det en gång för alla varför han blockat dig eftersom det är så viktigt för dig att veta???
Skulle du ens godta hans svar, eller fortsätta fråga dig varför varför varför och hur hur hur om han sa ett svar du inte ville höra? -
"Utan minsta vink" enligt dig, läs dina egna svar "så hade min kille också sagt till mig jag förstod inte vadå behöver gå vidare och tänka på sig själv ?"Anonym (block) skrev 2018-03-25 20:17:59 följande:
Skitsamma nu.
Han har gett dig så mycket svar och klarhet det bara går, men för att han insåg att han behövde gå vidare helt (blocka) så kan inte du låta han gå.
Så ja, du gör felet.
Han får blocka dig 1 dag senare, en minut senare, en månad två månader tre år senare, hans val och fattar du inte det så är det inte vi andra på forumet du ska tappa tron om....