• Anonym (block)

Blockerad helt plötsligt!?

Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.
    Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....
    Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.
    Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)
    Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..
    Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.
    Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....
    What?
  • Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (Haanna) skrev 2018-03-23 11:51:37 följande:

[quote=78575245][quote-nick]Anonym (L) skrev 2018-03-23 10:42:51 följande:[/quote-nick

Och sen: lägg av att ifrågasätta varför nån blockar dig. Bara. Sluta.[/

Fy faan vilka fega, konflikträdda människor som inte vågar säga vad dom tycker. Den där funktionen "blocka" har visst stigit folk åt huvudet.

Hur kan du säga så!!? Alltså, fy faan för folk!!!

Folk som inte ids läsa igenom alla inlägg är rätt påfrestande de också. Killen hade dumpat TS. Det var slut, finito, over. Men TS blev vän med släktingar till honom på något socialt media, vilket innebär att hon kan se vad han lägger upp. Då de inte dejtar längre ville väl killen inte att hon skulle ha tillgång till hans info; varför han blockerade henne. Något man har all rätt att göra, utan att vara skyldig någon några som helst förklaringar (och med tanke på TS fullständiga oförmåga att ta till sig av vad folk skriver anar jag att hon uppvisat liknande tendenser mot honom). Det har inget med feghet eller rädsla för konflikter att göra; det är med största sannolikhet ren och skär självbevarelsebedrift från killens sida - vem vill ha en stalker på halsen?
    Anonym (Haanna) skrev 2018-03-23 18:02:35 följande:
    Det känns rätt skönt att vara taskig va?
    Först klagar du att folk är fega och konflikträdda. När man påpekar vissa - för personer som TS och du säkerligen obehagliga - sanningar är man elak
    Somliga blir visst aldrig nöjda.
  • Anonym (block)
    molly50 skrev 2018-03-23 10:33:14 följande:
    Jag håller med!
    Vill man verkligen bli av med en person så varför inte ge en förklaring på en gång istället för att lämna personen med en massa funderingar?
    Man riskerar ju bara att personen fortsätta jaga en för att få ett svar.
    Och det är ju inte heller roligt.
    Varken för en själv eller personen man har lämnat.
    Ja men eller hur!
    Jag blir ju mörkrädd om han ser mig som en stalker för att jag och 2 av hans släktingar följer på instagram! Mörkrädd!!!

Jag får ont i magen av den tanken, obehagligt på riktigt ju!
    Då är han ju paranoid.....
  • Anonym (block)

Men tydligen flippade han när vi la till varandra på instagram. Det var av nån anledning inte okej...
    Men på riktigt obehagligt ATT HAN tyckte det var obehagligt. Vad är problemet.

• Anonym (OMFG)
    Anonym (block) skrev 2018-03-23 22:24:34 följande:

Men tydligen flippade han när vi la till varandra på instagram. Det var av nån anledning inte okej...

Men för h-e... Inse att killen balade ur; av för dig okänd anledning. Han har redan dumpat dig, det är kört där, han vill inte ha dig. Ge upp, för fan! Problemet är med största sannolikhet du. Du verkar vara stalkertypen.
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (OMFG) skrev 2018-03-24 01:11:26 följande:
    Men för h-e... Inse att killen balade ur; av för dig okänd anledning. Han har redan dumpat dig, det är kört där, han vill inte ha dig. Ge upp, för fan! Problemet är med största sannolikhet du. Du verkar vara stalkertypen.
    ballade ur... såklart
  • Anonym (L)
    Anonym (block) skrev 2018-03-23 22:24:34 följande:

Din totala oförmåga att inse att han inte vill ha dig i sin närhet är uppenbarligen problemet. Eller ja... uppenbart för de flesta utom dig, då. En ?normal? person hade faktiskt bara accepterat det och gått vidare, men du känner att det är lämpligt att inte bara kontrollera OM du blivit blockad utan även att (OMG) _kontakta_ honom och fråga varför! *ASG*. Det är otroligt fascinerande att läsa sånt här där personen i fråga inte inser hur obehaglig man upplevs.
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (L) skrev 2018-03-24 06:51:35 följande:
    Din totala oförmåga att inse att han inte vill ha dig i sin närhet är uppenbarligen problemet. Eller ja... uppenbart för de flesta utom dig, då. En ?normal? person hade faktiskt bara accepterat det och gått vidare, men du känner att det är lämpligt att inte bara kontrollera OM du blivit blockad utan även att (OMG) _kontakta_ honom och fråga varför! *ASG*. Det är otroligt fascinerande att läsa sånt här där personen i fråga inte inser hur obehaglig man upplevs.
    Ja men exakt! TS fattar inte att hon upplevs som 1:a klassens stalker...
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (L) skrev 2018-03-24 06:51:35 följande:
  • Anonym (block)
    Anonym (OMFG) skrev 2018-03-24 07:34:11 följande:
    Neeee :) Absolut inte.

Hade ni hamnat i samma situation hade ni ju sett det annorlunda, stalker är ju det sista jag är :)
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:37:58 följande:
    Neeee :) Absolut inte.

Hade ni hamnat i samma situation hade ni ju sett det annorlunda, stalker är ju det sista jag är :)
    De flesta ser det ur en annan synvinkel än din. Nämligen att du är en stalker. Tyck vad du vill, men det är vad du framstår som.
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?