-
Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....What?
-
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?
-
Tänk er själv att ni nobbat någon, för personen känns fel.
Sen 2 månader senare rör denne person upp såna känslor att ni behöver BLOCKERA.
Jag har inte gjort nåt annat än att 2 av hans släktingar lagt till mig på instagram..
2 månader!! -
Ja, för över nätet är många så hatiska.Anonym (OMFG) skrev 2018-03-24 07:40:49 följande:De flesta ser det ur en annan synvinkel än din. Nämligen att du är en stalker. Tyck vad du vill, men det är vad du framstår som.
Ni gottar er i om jag är en stalker, få anklaga.
Hade du sett en tjej som stalker om du nobbat henne, 2 månader senare lägger dina släktingar till henne. Utan att hon tagit kontakt med dig på nåt sätt.
Tycker du det. -
Efter 2 månader hade en normal människa gått vidare.Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:42:50 följande:
Tänk er själv att ni nobbat någon, för personen känns fel.
Sen 2 månader senare rör denne person upp såna känslor att ni behöver BLOCKERA.
Jag har inte gjort nåt annat än att 2 av hans släktingar lagt till mig på instagram..
2 månader!!
-
Det var inte frågan, hade du sett henne som stalker om dina släktingar lagt till henne?Anonym (OMFG) skrev 2018-03-24 07:46:08 följande:Efter 2 månader hade en normal människa gått vidare.
Jag har träffat en kille efter honom, men jag tänker på honom för han betydde.
Jag har gått vidare men innerst inne betyder han något. Att han blockerat mig gör mig ledsen.
Jag orkar inte massa sura kommentarer, till vilken nytta, skriv i någon annans tråd. -
Såhär såg kontakten ut förra veckan:
Han skrev sms förra torsdagen om en praktisk grej efter en stöld - jag svarade på fredagen bara med "Yes :)"
På söndagen la hans släkting till mig - sen blockerad.
Jag skickade sms till honom söndagkväll (innan jag upptäckt blockeringen)
"Kan du snälla skicka numret igen till M, jag hade det i samtalslistan men det har kommit bort. Jag har hittat kvittot så det kanske går att lösa :)"
Han svarade med numret.
Jag skrev "Hur vill du att jag ska göra med ditt nummer? Om jag inte ska använda det nåt mer så vill jag ju fråga av respekt till dig, jag tar bort det om du vill."
Han svarade "Du gör som du vill"
Jag "Ok"
Stalker? Anledning till att blockera?
Vi var ju inte vänner eller följde varann nånstans! -
Han kanske tänkte: "vafan ska mina släktingar lägga till min gamla avlagda för?". Jag blockar.
Kanske inte helt logiskt men möjligt att det var det som triggade. Han kanske trodde det var du som lade till dem, som ett sätt att spionera lite.
Jag hade ett tag en svartsjuk kvinna i min närhet som väldigt gärna ville veta jag jag företog mig. Vi hade en gemensam bekant på fejan, inget annat. Kvinnan och jag kände inte varann utan mer att vi kände till varann. Så såg jag plötsligt (efter att det varit lite turbulens kring denna kvinna), att hon lagt till två av mina släktingar på fejan. Klart jag tänkte det var för att hon skulle få lite mer insyn i mina förehavanden. Hon hade varit gammal skolkamrat med den ena släktingen för hundra år sen, det var den enda koppling jag kunde se. Den andra släktingen kom nog med på köpet. Eftersom jag inte var vän med denna kvinna på Fejan, var det en väg att få se åtminstone en glimt av mitt liv. En annan bekant reagerade på detta och frågade henne rakt ut vad hon höll på med - då tog hon bort dem! Här fick man bevis på att det faktiskt var något knas bakom. -
Du gräver alldeles för mycket i detta. Nu har du dessutom lagt ut en privat konversation här.Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:58:33 följande:
Såhär såg kontakten ut förra veckan:
Han skrev sms förra torsdagen om en praktisk grej efter en stöld - jag svarade på fredagen bara med "Yes :)"
På söndagen la hans släkting till mig - sen blockerad.
Jag skickade sms till honom söndagkväll (innan jag upptäckt blockeringen)
"Kan du snälla skicka numret igen till M, jag hade det i samtalslistan men det har kommit bort. Jag har hittat kvittot så det kanske går att lösa :)"
Han svarade med numret.
Jag skrev "Hur vill du att jag ska göra med ditt nummer? Om jag inte ska använda det nåt mer så vill jag ju fråga av respekt till dig, jag tar bort det om du vill."
Han svarade "Du gör som du vill"
Jag "Ok"
Stalker? Anledning till att blockera?
Vi var ju inte vänner eller följde varann nånstans!
-
Varför måste du fråga honom vad du ska göra med hans nummer? Det bestämmer väl du själv om du vill ta bort ett nummer eller inte? Typiskt en sån sak som bara skickas för att hålla liv i kontakten och känna njutning när det plingar till i mobilen av ett sms från *honom*. Herregud du saknar verkligen insikt.
-
Ja men jag får ju ont i magen om han tycker jag är en stalker!!
Jag förstår din situation, ni kände inte varann riktigt.
Han och jag hade ju en nära kontakt ett tag..
-
Vadå privat konversation, det är ju min, det gör jag väl som jag vill med :)Anonym (mmmm) skrev 2018-03-24 08:04:13 följande:Du gräver alldeles för mycket i detta. Nu har du dessutom lagt ut en privat konversation här.