-
Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....What?
-
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?
-
Men vad är det för fega kräk som bara måste blocka utan minsta förklaring. Allt är så himla lätt nu för tiden, passar det inte så blockar man. Man kan väl ändå förklara så den andra inte behöver gå och undra. Är det den här utvecklingen av fega människor vi vill ha i samhället? Som inte kan stå för vad de tycker?
-
Och vad ska du med en kille till som har det "lite stökigt i livet"? Var glad att du slapp undan och försök träffa en kille som lever ett harmoniskt liv.Anonym (block) skrev 2018-03-22 08:16:06 följande:Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....What?
-
Det enda sättet att få ett svar är att fråga honom direkt. T ex genom att ringa honom.Anonym (block) skrev 2018-03-22 08:16:06 följande:Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....What?
Men jag tror inte du ska förvänta dig att få ett svar då han varit feg nog att blocka dig överallt och inte heller svarar på sms.
Jag tycker du ska glömma och gå vidare.
Han är inte värd att slösa någon energi på.
Jag förstår att du undrar. Man vill ju veta om man har gjort något fel.
Men om du ignorerar honom på samma sätt som han ignorerar dig så kanske han också börjar undra och själv kryper till korset till slut och ger dig en förklaring.
Lycka till! -
Jag håller med!Anonym (Haanna) skrev 2018-03-23 01:53:22 följande:
Men vad är det för fega kräk som bara måste blocka utan minsta förklaring. Allt är så himla lätt nu för tiden, passar det inte så blockar man. Man kan väl ändå förklara så den andra inte behöver gå och undra. Är det den här utvecklingen av fega människor vi vill ha i samhället? Som inte kan stå för vad de tycker?
Vill man verkligen bli av med en person så varför inte ge en förklaring på en gång istället för att lämna personen med en massa funderingar?
Man riskerar ju bara att personen fortsätta jaga en för att få ett svar.
Och det är ju inte heller roligt.
Varken för en själv eller personen man har lämnat. -
Pallade inte att läsa hela tråden så ursäkta i förväg om någon redan har sagt detta:
Jag är 100% säker på att han blockerade dig när du addade hans släktingar eftersom ni plötsligt kommer åt en del av varandras information om de har "vänners vänner" valt för information de delar. Dvs du kan se hans kommentarer på deras inlägg, du får upp taggningar på honom då ni har gemensamma vänner etc. Så länge du inte hade någon annan av hans vänner i ditt flöde såg du inget av detta, men när du lagt till hans släktingar kommer du att kunna se en del av hans info som du inte sett innan, trots att ni inte har varandra som vänner.
Genom att blockera dig ser han till att du fortfarande inte ser mer av honom än tidigare (dvs ingenting).
Och sen: lägg av att ifrågasätta varför nån blockar dig. Bara. Sluta. -
[quote=78575245][quote-nick]Anonym (L) skrev 2018-03-23 10:42:51 följande:[/quote-nick
Och sen: lägg av att ifrågasätta varför nån blockar dig. Bara. Sluta.[/
Fy faan vilka fega, konflikträdda människor som inte vågar säga vad dom tycker. Den där funktionen "blocka" har visst stigit folk åt huvudet.
Hur kan du säga så!!? Alltså, fy faan för folk!!! -
Kanske han fått för sig att du stalkar honom så han blockerade dig för att se om det stämde. Genom att du genast märkte och dessutom frågar honom om det så visar du att det stämde. Om du inte stalkade honom hade du inte märkt något.
-
Tänker mig att ts är relativt ung. Och av erfarenhet har många en idé om vad som är en anledning och förklaring och stämmer den inte med den som lämnas så ska det ältas och men blir inte nöjd endå.molly50 skrev 2018-03-23 10:33:14 följande:
Jag håller med!
Vill man verkligen bli av med en person så varför inte ge en förklaring på en gång istället för att lämna personen med en massa funderingar?
Man riskerar ju bara att personen fortsätta jaga en för att få ett svar.
Och det är ju inte heller roligt.
Varken för en själv eller personen man har lämnat.
Förstår frustrationen hos TS men tror det är bättre att släppa det. De hade bara dejtat, de var som jag uppfattade det inte ett par. -
Du sms:ar honom måndag; får svar. Du sms:ar honom tisdag; och undrar varför han blockerat dig; du får inget svar. Ger du dig efter det (som en normal person skulle göra)? Icke. Du sms:ar på onsdag, på ett "trevligt och försynt sätt" (tillåt mig känna en viss skepsis gällande det), får inget svar.Anonym (block) skrev 2018-03-22 10:28:34 följande:
Jo :) För jag vet det bara, om jag skulle skicka ett sms nu skulle det bli levererat.
Man ser ju det på iphone. Han blockerade mig i söndags, jag skrev ett sms av "praktisk karaktär" i måndags. - levererat. Fick svar.
Så skrev jag till honom i tisdags att jag upptäckt att jag var blockerad, levererat utan svar. Så skrev jag ett igårkväll där jag trevligt och försynt hoppades att jag inte gjort något som lett till blockering - levererat utan svar.
Så jag tror inte han blockerat mig...
Anonym (J) skrev 2018-03-22 10:23:07 följande:Blev sugen på plättarmedsylt nu!Jag med ju!!!!!
haha!
Vad gör du efter det; ger dig (återigen, som en normal person skulle göra)? Åh nej. Du startar en tråd på FL där du kräver en förklaring till killens "märkliga" beteende. Godtar du de förklaringar du får? Nope.
Nej, du verkar definitivt inte vara typen som "ligger på". Kan inte förstå varför någon skulle blockera dig... -
Det känns rätt skönt att vara taskig va?Anonym (OMFG) skrev 2018-03-23 17:47:24 följande:
Du sms:ar honom måndag; får svar. Du sms:ar honom tisdag; och undrar varför han blockerat dig; du får inget svar. Ger du dig efter det (som en normal person skulle göra)? Icke. Du sms:ar på onsdag, på ett "trevligt och försynt sätt" (tillåt mig känna en viss skepsis gällande det), får inget svar.
Vad gör du efter det; ger dig (återigen, som en normal person skulle göra)? Åh nej. Du startar en tråd på FL där du kräver en förklaring till killens "märkliga" beteende. Godtar du de förklaringar du får? Nope.
Nej, du verkar definitivt inte vara typen som "ligger på". Kan inte förstå varför någon skulle blockera dig...