• Anonym (block)

Blockerad helt plötsligt!?

Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.
    Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....
    Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.
    Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)
    Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..
    Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.
    Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....
    What?
  • Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?
  • Anonym (block)

Jag ser att alla här tycker jag är en stalker, han avskyr mig, vill inte veta av mig, jag är en hemsk människa i hans värld.

Och då blir det lite låst läge.
    Jag har inte gjort honom nånting, och jag hade förstått om det var infekterat veckan efter vi avslutade kontakten. Men det är 2 månader sedan.
    Är det han eller jag som inte gått vidare...

Men denna tråd kör ju i samma spår nu, ni triggar varann.
    Och ja, han kanske inte fixar att nån han dejtat dyker upp nånstans. Men uppenbarligen var det ett öppet sår nånstans, som jag strödde salt i.
    Men 2 månader senare... vem fan bryr sig efter så lång tid.

Vi har ju haft trevlig ton över sms, jag har dejtat en annan och det vet han om. Så de är inte direkt så att han tror att jag suktar efter honom.

• Anonym (OMFG)
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 08:06:42 följande:

Ja men jag får ju ont i magen om han tycker jag är en stalker!!

Jag förstår din situation, ni kände inte varann riktigt.
    Han och jag hade ju en nära kontakt ett tag..

Sluta vara en stalker då, så slipper du ont i magen.
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:58:33 följande:

Såhär såg kontakten ut förra veckan:

Han skrev sms förra torsdagen om en praktisk grej efter en stöld - jag svarade på fredagen bara med "Yes :)"

På söndagen la hans släkting till mig - sen blockerad.

Jag skickade sms till honom söndagkväll (innan jag upptäckt blockeringen)

"Kan du snälla skicka numret igen till M, jag hade det i samtalslistan men det har kommit bort. Jag har hittat kvittot så det kanske går att lösa :)"

Han svarade med numret.

Jag skrev "Hur vill du att jag ska göra med ditt nummer? Om jag inte ska använda det nåt mer så vill jag ju fråga av respekt till dig, jag tar bort det om du vill."

Han svarade "Du gör som du vill"

Jag "Ok"

Stalker? Anledning till att blockera?
    Vi var ju inte vänner eller följde varann nånstans!

Men Herregud snälla människa! Han har blockat dig. I hans ögon är du en stalker. Visst, han kanske har fel. Visst, det kanske är han som gör fel. Men det är HANS VAL. Hur jobbigt det än är måste du släppa det. Inse att han inte vill ha dig. Ha lite stolthet!

• Anonym (herregud)
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 08:11:15 följande:

Du, uppenbarligen. 
  • SysterY
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:37:58 följande:

Neeee :) Absolut inte.

Hade ni hamnat i samma situation hade ni ju sett det annorlunda, stalker är ju det sista jag är :)

Han har blockat dig, dvs han vill inte ha något med dig att göra! Du skickar ett sms och frågar varför ustället för att acceptera som normala människor gör. Det är åt stalkerhållet.
  • SysterY
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:42:50 följande:

Tänk er själv att ni nobbat någon, för personen känns fel.

Sen 2 månader senare rör denne person upp såna känslor att ni behöver BLOCKERA.

Jag har inte gjort nåt annat än att 2 av hans släktingar lagt till mig på instagram..

2 månader!!

Hur vet du att han inte blockade dig i samma stund du blev dumpad?

Det kan mycket väl vara så att han tror du har lagt dem till för att komma närmare dig och därför blockar han dig.
  • SysterY
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 08:11:15 följande:

Jag ser att alla här tycker jag är en stalker, han avskyr mig, vill inte veta av mig, jag är en hemsk människa i hans värld.

Och då blir det lite låst läge.

Jag har inte gjort honom nånting, och jag hade förstått om det var infekterat veckan efter vi avslutade kontakten. Men det är 2 månader sedan.

Är det han eller jag som inte gått vidare...

Men denna tråd kör ju i samma spår nu, ni triggar varann.

Och ja, han kanske inte fixar att nån han dejtat dyker upp nånstans. Men uppenbarligen var det ett öppet sår nånstans, som jag strödde salt i.

Vi har ju haft trevlig ton över sms, jag har dejtat en annan och det vet han om. Så de är inte direkt så att han tror att jag suktar efter honom.

Det är du som ältar det efter två månader och du som inte gått vidare.
  • molly50
    TeresB skrev 2018-03-23 12:59:20 följande:
    Tänker mig att ts är relativt ung. Och av erfarenhet har många en idé om vad som är en anledning och förklaring och stämmer den inte med den som lämnas så ska det ältas och men blir inte nöjd endå.

Förstår frustrationen hos TS men tror det är bättre att släppa det. De hade bara dejtat, de var som jag uppfattade det inte ett par.
    Jo,men oavsett så tycker jag att man kan ge en förklaring och inte bara lämna och sen blocka på alla sidor.
    Det gör bara att personen som blivit lämnad funderar ännu mer på varför och försöker jaga personen som lämnade i jakt på ett svar.
    Om man ger en förklaring och den inte duger så kan man inte göra så mycket mer.
    Jag håller med om att det bästa är att bara släppa och gå vidare.
    Men jag förstår också att man vill veta varför när man blir lämnad på det sättet TS blev.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (OMFG) skrev 2018-03-23 17:47:24 följande:
    Du sms:ar honom måndag; får svar. Du sms:ar honom tisdag; och undrar varför han blockerat dig; du får inget svar. Ger du dig efter det (som en normal person skulle göra)? Icke. Du sms:ar på onsdag, på ett "trevligt och försynt sätt" (tillåt mig känna en viss skepsis gällande det), får inget svar.

Vad gör du efter det; ger dig (återigen, som en normal person skulle göra)? Åh nej. Du startar en tråd på FL där du kräver en förklaring till killens "märkliga" beteende. Godtar du de förklaringar du får? Nope.

Nej, du verkar definitivt inte vara typen som "ligger på". Kan inte förstå varför någon skulle blockera dig...
    Var står det någonstans att TS har sms:at honom varje dag?
    Jag kanske har missat det,men jag kan då inte se det.
    Att hon startar en tråd på FL är knappast för att avkräva ett svar eller en förklaring.
    Utan för att få andras tankar på vad som kan ha hänt.
    Det är inte så konstigt att TS börjar fundera när killen lämnar henne så abrupt,utan en förklaring.och sen blockar henne överallt.
    Varför ska det vara så svårt att ge en förklaring?
    Jag tycker det är fegt att göra som den här killen har gjort.
    Hade han gett TS en förklaring så hade hon förmodligen haft lättare för att bara släppa och gå vidare.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (OMFG) skrev 2018-03-23 19:05:43 följande:
    Folk som inte ids läsa igenom alla inlägg är rätt påfrestande de också. Killen hade dumpat TS. Det var slut, finito, over. Men TS blev vän med släktingar till honom på något socialt media, vilket innebär att hon kan se vad han lägger upp. Då de inte dejtar längre ville väl killen inte att hon skulle ha tillgång till hans info; varför han blockerade henne. Något man har all rätt att göra, utan att vara skyldig någon några som helst förklaringar (och med tanke på TS fullständiga oförmåga att ta till sig av vad folk skriver anar jag att hon uppvisat liknande tendenser mot honom). Det har inget med feghet eller rädsla för konflikter att göra; det är med största sannolikhet ren och skär självbevarelsebedrift från killens sida - vem vill ha en stalker på halsen?
    Anonym (Haanna) skrev 2018-03-23 18:02:35 följande:
    Det känns rätt skönt att vara taskig va?
    Först klagar du att folk är fega och konflikträdda. När man påpekar vissa - för personer som TS och du säkerligen obehagliga - sanningar är man elak
    Somliga blir visst aldrig nöjda.
    Du läser ju uppenbarligen inte heller allt.
    TS skrev att hans släktingar la till henne. Det var inte TS som la till dem.
    Och TS är ingen stalker för att hon undrar varför han blockat henne 2 månader efter att han gjort slut.
    Efter att han dessutom har skickat sms till TS flera gånger och själv har hållit kontakt med henne.
    Jag kan förstå att TS undrar.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-23 22:21:43 följande:
    Ja men eller hur!
    Jag blir ju mörkrädd om han ser mig som en stalker för att jag och 2 av hans släktingar följer på instagram! Mörkrädd!!!

Jag får ont i magen av den tanken, obehagligt på riktigt ju!
    Då är han ju paranoid.....
    Ja,det var väl dessutom de som la till dig?
    Det gör ju inte dig till en stalker.
    Däremot om du skickar sms till honom ofta kan kanske kännas lite jobbigt för honom.
    Carpe Diem
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?