• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • KillBill
    Anonym (Joko) skrev 2018-04-11 19:17:54 följande:

På vilket sätt skulle det vara bättre? Och hur har det ens relevans för ämnet?

Kod 291 handlade om polisens mörkande om bl a asylsökandes brottslighet. Att då ta fram statistik angående asylsökares brottslighet sett till hela Sveriges befolkning som DN gör, hur tillför det ämnet något?

Förändrar det något om kod 291 eller asylsökares brottslighet?

Det enda syftet med en sån artikel av DN, och av dig att länka till den artikeln, är för att förminska och flytta fokus på något annat..

Du gör det hela tiden. Märker du inte det själv?

Kod 291 var polisens interna kod och syftet var inte att mörka något. Polisen sammanställde all Kod 291 statistik i en rapport som sedan offentliggjordes.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Joko) skrev 2018-04-11 19:56:06 följande:

KillBill:

Trots att nazister är ett litet hot i Sverige (om än lika viktigt) så väljer du att lyfta fram nazism hela tiden. Det finns några hundra aktiva nazister i Sverige medan det finns flera hundratusen muslimer med en extremistisk åskådning som t ex föredrar religiösa lagar framför svenska lagarna. Dessutom finns det flera TUSENTALS muslimer som är radikala och våldsbejakande som Säpo har koll på. Alltså en blanding av allt från vilande terrorceller till återvändande isis-terrorister.

Desamma gäller med judar och deras utsatthet. Deras största hot är också från muslimer. Men ändå lyfter du fram nazister som största hotet.

Varför är det så svårt för dig att erkänna problemen kopplat till muslimer och islam samt till hot/våld/terror kopplat till den ideologin?

Kristna fundamentalister som i princip inte ens existerar i Sverige och som Säpo inte ens har koll på, de verkar också vara ett stort problem för dig. Varför?

Det är konstigt att kristna och nazister är så hemska i din världsbild medan muslimers våldsdåd och hot (trots att de är så mycket fler) förminskas in i det oändliga.

Vore intressant veta hur dina tankegångar går.

Normalt sett så fruktar man ju det som faktiskt är det största hotet och inte det som är det "inbillade" största hotet.

Vad är det som får dig att inte vika en tum från din världsbild trots all fakta du fått presenterad framför dig?

Vad snackar du om? Jag är själv kristen, varför skulle jag ha något emot kristna?

Jag är lika kritisk mot nazister/högerextrema/rasister som mot muslimska fundamentalister/extremister och mot vänsterextrmister. Faktum är att om man skrapar lite på ytan så finns det många likheter mellan alla dessa extremister..

Det flesta muslimer är vänligt sinnade och det hat mot muslimer som frodas i samhället (t.ex på Familjeliv) har likheter med det hat som riktades mot judar före 2:a världskriget. Det är vidrigt att se.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Joko)
    KillBill skrev 2018-04-11 20:33:33 följande:

Kod 291 var polisens interna kod och syftet var inte att mörka något. Polisen sammanställde all Kod 291 statistik i en rapport som sedan offentliggjordes.

Börjar bli löjligt nu hur mycket jag ska behöva säga samma sak om och om igen.

"Polisen vägrar berätta hur stora resurser som går åt till att hantera flyktingvågen och den alltmer spända situationen på många asylboenden. Utredningar om våld, hot och andra brott kodas med siffran ?291? och hemlighålls för massmedia. 'Ingenting ska ut', står det i ett internt direktiv som DN läst."

"Hemlighålls från massmedia" och "ingenting ska ut" betyder ju att syftet var just att det inte skulle komma ut samt att det mörkläggs. Vet du vad mörklägga betyder? (uppriktig fråga). Förstår inte riktigt hur du kan få det till något annat?
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-11 20:45:11 följande:
    Jag är lika kritisk mot nazister/högerextrema/rasister som mot muslimska fundamentalister/extremister och mot vänsterextrmister. Faktum är att om man skrapar lite på ytan så finns det många likheter mellan alla dessa extremister..

Det flesta muslimer är vänligt sinnade och det hat mot muslimer som frodas i samhället (t.ex på Familjeliv) har likheter med det hat som riktades mot judar före 2:a världskriget. Det är vidrigt att se.
    Nej det är du inte.
    Hur fan kan det vara hat mot muslimer när man sitter och presentera FAKTA om HAMAS?

Du sitter ju och har sjunkit så otroligt lågt att du direkt anklagade mig för att hjälpa till att sprida hat mot muslimer, via en tidningsartikel, fast det är bevisat att HAMAS är muslimska Nazister och är klassificerade som en terrorist organisation. Nej då skulle de heta från dig att man sprider hatt om muslimer.

Så du gör dig inte trovärdig alls med dina påståenden om att du är lika kritisk mot muslimska fundamentalistiska/extremistiska muslimer som mot nazister och högerextremister.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Joko)

Vad snackar du om? Jag är själv kristen, varför skulle jag ha något emot kristna?

Självhat? White guilt? Framstå som "god" och "accepterande"?

Nej. Fast du är ju inte det. Du förminskar brott utförda av muslimer t ex och förstorar när det kommer till kristna. Förvränger, vilseleder. Var det inte du som sa att Breivik var kristen också?

Jag jag håller med om att det finns mycket likheter bland extremister. Däremot gör ju inte det att t ex nazister är ett lika stort hot som islamister i svenska samhället.

Okej då förstår jag hur du tänker. Jag håller inte med dig i att muslimer skulle överlag vara "vänligt sinnade" (brett begrepp som kan betyda många olika saker). Det har ju framkommit statistik att över 50% av svenska muslimer vill ha religiösa lagar framför svenska. Liknande statistik finns från Danmark och andra länder i Europa (och utanför). Är sharialagar "vänligt sinnade" enligt dig? Är de muslimer som lever efter sharialagar "vänligt sinnade"?

Jag håller med om att det frodas ett överdrivet hat mot muslimer som inte är bra (t ex samhällsnytt fd avpixlat) där syftet är att svartmåla muslimer som grupp. Det finns ju en del av alla muslimer, som inte har en extremistisk åskådning, som är sekulära och "vänligt sinnade" människor. Däremot har du ju själv sagt att folk i tråden väl spridit "muslimhat" trots att det bara är fakta som lyfts fram. Kan du själv se skillnad på muslimhat och fakta?

Sen det med begreppet "vänligt sinnade". T ex en muslim som hjälper mig när jag ramlat på gatan är ju "vänligt sinnad". Om samma muslim vill ha sharialagar där t ex kvinnan tillåts bli agad av mannen, där någon som lämna islam straffas med döden eller där en kvinnas vittnesmål i domstol är värd mindre än en mans - är denna person fortfarande en "vänligt sinnad" människa? Som vill kränka kvinnors fri-och rättigheter? På vilket sätt är det annorlunda mot t ex nazism eller andra ideologier?

Kan en nazist också räknas som "vänligt sinnad"?

Och gör det mig till en "muslimhatare" om jag vänder mig emot det som många muslimer förespråkar och för att jag själv står upp för mina rättigheter?

Men ja det beror ju på vad man menar med "vänligt sinnad". Egentligen kan man ju då säga om alla terrorister, islamister, kommunister, nazister och angående alla olika ideologier att de alla är "vänligt sinnade". Alla kämpar ju för det som de tror är bäst och "godast" i deras värld.
  • oanonym

Ta det med de som hatar muslimer. Du verkar tro att all kritik mot islam är lika med muslimhat?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-11 21:25:44 följande:

Religions förakt menar du förstås? Det är ett dokumenterat faktum bland människor skyldiga inför Gud!

Du är troligtvis också skyldig inför någons version av Gud. Hur orolig är du över det?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-12 00:05:37 följande:

Det är sant men den som ber om förlåtelsen blir förlåten och den som inte gör det blir fördömd till fruktansvärt straff på domedagen!

Det räcker med att du förnekar att Gud är skaparen av världen så befinner du dig i stor skuld och är skyldig till grova brott.

Du förnekar nog också någons Gud.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-12 15:27:58 följande:

Finns bara en Gud och han var allsmäktig nog för att kunna visa sig själv för rättfärdigt folkslag som förtjänade det efter blod svett och tårar i hans eget namn!

Sedär. Nu kanske du har förnekat någon annans Gud. Är du nervös för straffet?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-12 16:10:11 följande:

Deras Gud existerade inte förstår du väl, man kan tro kätteri blev tillåtet helt plötsligt.

Och de säger detsamma om din Gud, den existerar heller inte, förstår du väl.

Är du nervös?
Svar på tråden Böneutrop!