• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • KillBill
    oanonym skrev 2018-04-09 21:02:39 följande:
    Bra initiativ, med tanke på att: ?18 procent bland samtliga gymnasielever har en konsekvent negativ inställning till judar. Bland de elever som identifierar sig som muslimer var siffran 55 procent.?

Hoppas det sprider sig till mellanöstern och mer muslimska länder.

Kanske Gud borde göra ett tillägg i koranen? Det största problemet med religion är att Gud aldrig (hittills) ändrar i sina texter.
    Ja det är ett bra exempel på att broar behöver överbryggas. Jag är övertygad om att religiösa ledare har en viktig roll i detta arbete. Får jag fråga, vilka aktiviteter tror du kan minska hat och hot mot muslimer och judar i samhället?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    EnAnonumius skrev 2018-04-09 21:27:33 följande:
    Nej nej, alla vet ju att det är BARA nazister är onda om man skall tro en viss person....
    Nu är ju hamas de facto även nazister.

Om man håller på och leker med hakkorsflaggor, hatar judar och heilar okontrollerat är sannolikheten att man ska vara just nazist ganska överväldigande.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-04-09 21:33:48 följande:

Ja det är ett bra exempel på att broar behöver överbryggas. Jag är övertygad om att religiösa ledare har en viktig roll i detta arbete. Får jag fråga, vilka aktiviteter tror du kan minska hat och hot mot muslimer och judar i samhället?

Islam måste städa upp i sin egna religion innan detta kommer hända, tror jag.

Jag skulle gissa på att de flesta ledarna inom islam inte ställer sig bakom sådana här aktiviteter. Men som sagt, då gissar jag.

Visst är ledarna viktig, men där ligger också problemet. Religiösa ledare har ofta alldeles för stort inflytande, inte bara i islam. Antingen måste de skolas om, eller så ska de inte ha inflytande. Båda de uppgifterna blir nog väldigt svår. Frågan är varför Gud inte fixar detta ?

Fast Gud kanske vill ha bråk och krig?
  • EnAnonumius
    Abegayle70 skrev 2018-04-09 21:36:16 följande:
    Nu är ju hamas de facto även nazister.

Om man håller på och leker med hakkorsflaggor, hatar judar och heilar okontrollerat är sannolikheten att man ska vara just nazist ganska överväldigande.
    Oh glömde att de var nazister.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-09 21:33:48 följande:
    Och vad anser du man skall göra med antisemitismen bland muslimerna som finns här i Sverige?

Även om EN muslim och EN rabbi  är överens om en sak så fråntar det ju inte fakta att majoriteten av muslimerna, även här i Sverige, är just "judehatare".

Vad anser du att man skall göra åt detta?  Bara för att DEN imamen, du lade in som EXEMPEL behöver inte betyda att han talar för andra muslimer per se.
  • EnAnonumius

100 000 000kr frågan.

Skall man klassa Hamas som goda nazister, eller onda muslimer?

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-09 23:19:37 följande:
    Jag hittade en artikel som jag tycker att du ska läsa:

www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-hat.../
    Jaha vad ville du säga med denna artikel?
    Bara för att man kritiserar och ställer en ironisk fråga kring just HAMAS, så betyder det knappast att man är hatare av muslimer för den saken skull, eller hjälper till att sprida hat kring muslimer.
    Att du inte kan förstå detta är enbart dina egna problem.

Men här är något du kan läsa och fundera på. Hoppas att du hantera engelska. Det handlar om just HAMAS, en Islamistisk Nazigrupp.

http://www.newenglishreview.org/Joseph_S._Spoerl/Hamas:_An_Islamic_Nazi_Party/

Som sagt min 100 000 000 kr fråga kvarstår om just HAMAS. Även efter man läst artikeln du länkade till.
    Skall man klassa Hamas som goda nazister, eller onda muslimer?

• EnAnonumius
    oanonym skrev 2018-04-09 23:58:57 följande:
    Man måste logga in för att läsa.
    Och jag hatar inte muslimer (jag vet att du inte citerade mig), men jag är kritisk till Islam.
    All kritik mot islam är inte lika med hat mot muslimer, vill jag bara påpeka.
    Precis.

Svar på tråden Böneutrop!