• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • EnAnonumius
    TwoThousand skrev 2018-05-10 16:17:42 följande:
    Gud pekar på den första som blodskulden ligger vid, syndfulla människor åker till rättegången/domedagen direkt förstår du väl.
    Ja då vet du vad du hamnar. Kom ihåg att du måste genom skärselden först innan DU träffar "din Gud".

• Mullbär
    KillBill skrev 2018-05-10 16:28:20 följande:
    Det handlar om 3 minuter på dagtid, 1 ggr i veckan (fredagar).
    Tack :) Tycker det är försvinnande litet, kan väl knappast störa någon rent praktiskt.
  • KillBill
    nattuw skrev 2018-10-01 06:50:41 följande:

Letade efter något helt annat när jag snubblade över detta: "Flera kyrkor i Stockholm tvingas begränsa sin klockringning eftersom de anmälts som ?buller? av grannar. Trots att några av dem har ringt på samma sätt sedan 1600-talet."

( www.hemhyra.se/nyheter/kyrkklockor-tystas-efter-grannars-klagomal/ )

Jag tycker att kyrkorna borde få ringa och jag ser inte några problem med att Växjö moskéen fick ha några minuters böneutrop 1 ggr per vecka på fredag eftermiddag.

I det aktuella fallen så handlar det om kyrkor som inte längre får ringa i kyrkklockorna på natten. Många har ju kritiserat böneutropen för att störa grannar. Hur ser ni på att grannar till kyrkor upplever sig störda av kyrkringningar?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2018-04-05 08:15:03 följande:
    PS.du kan beskylla Henry Ascher för att vara naiv men ond är han ta mig tusan inte!
    Det här är ren ondska enligt mig. Könsstympning skall kallas "könskorrigering", och innebär att unga slutar röka, minskar alkoholförtäring och spelar mer fotboll.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-11 10:51:25 följande:

Det här är ren ondska enligt mig. Könsstympning skall kallas "könskorrigering", och innebär att unga slutar röka, minskar alkoholförtäring och spelar mer fotboll.

Samma klipp publicerad av Hanif Bali på Twitter för några dagar sedan men han har raderat inlägget.

Var har du hittat klippet? Är du säker på att uttalandet verkligen kommer från Henry Ascher? Tänk om det handlar om antisemitisk decinformation?
  • KillBill
    KillBill skrev 2019-02-11 18:05:37 följande:

Samma klipp publicerad av Hanif Bali på Twitter för några dagar sedan men han har raderat inlägget.

Var har du hittat klippet? Är du säker på att uttalandet verkligen kommer från Henry Ascher? Tänk om det handlar om antisemitisk decinformation?

Nu har jag undersökt saken och ditt klipp var falskt. Läkartidningen har gått ut och dementerat att det är Henry Ascers inlägg.

Hur känns det att ha bidragit till att sprida antisemitism?

Läs längre ner på sidan.

lakartidningen.se/Aktuellt/Meddelanden/Miniportrattet/2019/02/Genom-mitt-arbete-vill-jag-ta-dod-pa-myterna/
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Oväsen) skrev 2018-03-26 19:45:30 följande:

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

Borde förbjudas, precis som vi försöker reglera allt annat oljud i form av vägar, arbete, och liknande decibel.
Svar på tråden Böneutrop!