Böneutrop!
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Kyrkor måste begränsa sin ringning, efter klagomål från grannar.
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kyrkor-maste-begransa-ringning-efter-grannars-klagomal
Gäller dock mest nattetid, om jag förstått artikeln rätt. Men det ska bli spännande att se om klagomålen om böneutrop ökar nu.
Kyrkor måste begränsa sin ringning, efter klagomål från grannar.
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kyrkor-maste-begransa-ringning-efter-grannars-klagomal
Gäller dock mest nattetid, om jag förstått artikeln rätt. Men det ska bli spännande att se om klagomålen om böneutrop ökar nu.
Letade efter något helt annat när jag snubblade över detta: "Flera kyrkor i Stockholm tvingas begränsa sin klockringning eftersom de anmälts som ?buller? av grannar. Trots att några av dem har ringt på samma sätt sedan 1600-talet."
( www.hemhyra.se/nyheter/kyrkklockor-tystas-efter-grannars-klagomal/ )
Letade efter något helt annat när jag snubblade över detta: "Flera kyrkor i Stockholm tvingas begränsa sin klockringning eftersom de anmälts som ?buller? av grannar. Trots att några av dem har ringt på samma sätt sedan 1600-talet."
( www.hemhyra.se/nyheter/kyrkklockor-tystas-efter-grannars-klagomal/ )
Det här är ren ondska enligt mig. Könsstympning skall kallas "könskorrigering", och innebär att unga slutar röka, minskar alkoholförtäring och spelar mer fotboll.
Samma klipp publicerad av Hanif Bali på Twitter för några dagar sedan men han har raderat inlägget.
Var har du hittat klippet? Är du säker på att uttalandet verkligen kommer från Henry Ascher? Tänk om det handlar om antisemitisk decinformation?