• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • T90
    joannaq skrev 2018-06-19 21:33:05 följande:

Å så härligt <3 Stort grattis!!!

Jaaa, tack :)
  • Aamon
    T90 skrev 2018-06-19 16:03:03 följande:

Vul gjort idag, en bebis med hjärtslag syntes :)

Åh vad härligt!

Vi var inne idag då alla symtom försvann igår, även molvärk. Kom dock tillbaka idag. Liten satt där den skulle och hjärtat slog <3
  • T90
    Aamon skrev 2018-06-20 16:06:15 följande:

Åh vad härligt!

Vi var inne idag då alla symtom försvann igår, även molvärk. Kom dock tillbaka idag. Liten satt där den skulle och hjärtat slog <3

Åh vad skönt :) hoppas vi båda kan slappna av lite. Men känns svårt att våga tro på att en bra känsla kommer hålla i sig nu... Vi ska göra ett ul till innan RUL.
  • Aamon
    T90 skrev 2018-06-20 16:13:14 följande:

Åh vad skönt :) hoppas vi båda kan slappna av lite. Men känns svårt att våga tro på att en bra känsla kommer hålla i sig nu... Vi ska göra ett ul till innan RUL.

Det har vi med, 26/7. Tills dess lovar jag att hålla mig lugn och inte oroa mig! :)
  • T90
    Aamon skrev 2018-06-20 16:29:25 följande:

Det har vi med, 26/7. Tills dess lovar jag att hålla mig lugn och inte oroa mig! :)

Tänkte också boka kring den dagen :) RUL inbokat redan idag när vi var hos mvc, känns så overkligt...
  • IlseFilippa

Fick mens idag så det blev inget denna gången heller :(

Men nu vet man det så får man hoppas på Juli istället????

Jag köpte ProgesteronAll igår och tänkte prova om det hjälper den här gången. Jag har dessutom ganska kort lurealfas (11 dagar) så det kanske kan vara bra.

Någon som också haft upprepade missfall och haft positiva erfarenheter av Progesteron?

• Systeryster33

Tjejer vad säger ni om detta äl testat?

Och vad säger ni om grav testet? Haha fuck! Uppenbarligen något fel på det.. bläcksträck på fel ställe :/ bim på måndag :) hoppas jag har annat gravtest hemma som det inte är fel på som jag kan ta imorgon..

• Elinmariajosefin
    Systeryster33 skrev 2018-06-21 18:24:40 följande:

Tjejer vad säger ni om detta äl testat?

Och vad säger ni om grav testet? Haha fuck! Uppenbarligen något fel på det.. bläcksträck på fel ställe :/ bim på måndag :) hoppas jag har annat gravtest hemma som det inte är fel på som jag kan ta imorgon..

Äl-testet ser ju positivt ut! Vid min senaste graviditet fick jag vad jag trodde var mens precis som vanligt och tänkte att det inte blev nåt den gången heller. Började med äl-tester på typ dag 11 och blev förvånad över att de blev positiva så tidigt, och 4 dagar i streck. Samtidigt började jag blöda och uppsökte gyn. Tog ett gravtest som var positivt så det visade att det jag trodde var mensen två veckor innan egentligen var ett missfall.

Det jag ville komma till är att om du får positiva äl-test runt bim kan det mycket väl betyda att du är gravid! Stort grattis i så fall :)
  • Systeryster33

[quote=78819385][quote-nick]Elinmariajosefin skrev 2018-06-21 22:22:56 följande:[/quote-nick]Äl-testet ser ju positivt ut! Vid min senaste graviditet fick jag vad jag trodde var mens precis som vanligt och tänkte att det inte blev nåt den gången heller. Började med äl-tester på typ dag 11 och blev förvånad över att de blev positiva så tidigt, och 4 dagar i streck. Samtidigt började jag blöda och uppsökte gyn. Tog ett gravtest som var positivt så det visade att det jag trodde var mensen två veckor innan egentligen var ett missfall.

Det jag ville komma till är att om du får positiva äl-test runt bim kan det mycket väl betyda att du är gravid! Stort grattis i så fall :)[/quote

Tack för din pepp :) därför jag tog grav test ju men det funka uppenbarligen inte !

Får prova nytt imorgon bitti! Hur har det gått för dig denna månaden?

• Elinmariajosefin
    Systeryster33 skrev 2018-06-21 22:43:48 följande:

[quote=78819385][quote-nick]Elinmariajosefin skrev 2018-06-21 22:22:56 följande:[/quote-nick]Äl-testet ser ju positivt ut! Vid min senaste graviditet fick jag vad jag trodde var mens precis som vanligt och tänkte att det inte blev nåt den gången heller. Började med äl-tester på typ dag 11 och blev förvånad över att de blev positiva så tidigt, och 4 dagar i streck. Samtidigt började jag blöda och uppsökte gyn. Tog ett gravtest som var positivt så det visade att det jag trodde var mensen två veckor innan egentligen var ett missfall.

Det jag ville komma till är att om du får positiva äl-test runt bim kan det mycket väl betyda att du är gravid! Stort grattis i så fall :)[/quote

Tack för din pepp :) därför jag tog grav test ju men det funka uppenbarligen inte !

Får prova nytt imorgon bitti! Hur har det gått för dig denna månaden?

Har bim på torsdag så då får vi se :) började försöka med barn nummer två för ganska exakt ett år sen. Blev gravid i oktober och det slutade i ma i vecka 11, och sen ett till missfall i april. Hur länge har du försökt?
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt