• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • FGK
    IlseFilippa skrev 2018-06-21 18:14:15 följande:

Fick mens idag så det blev inget denna gången heller :(

Men nu vet man det så får man hoppas på Juli istället????

Jag köpte ProgesteronAll igår och tänkte prova om det hjälper den här gången. Jag har dessutom ganska kort lurealfas (11 dagar) så det kanske kan vara bra.

Någon som också haft upprepade missfall och haft positiva erfarenheter av Progesteron?

Har aldrig testat förr, men har beställt hem nu och ska testa denna gången! Vill inte ha fler missfall nu och hoppar verkligen detta hjälper. Denna månaden fick jag symptom och positiva test för ägglossning, men tydligen släppte inget ägg :/ Så jag hoppas också på Juli nu.
  • Systeryster33
    Elinmariajosefin skrev 2018-06-22 07:46:57 följande:

Har bim på torsdag så då får vi se :) började försöka med barn nummer två för ganska exakt ett år sen. Blev gravid i oktober och det slutade i ma i vecka 11, och sen ett till missfall i april. Hur länge har du försökt?

Spännande :)

Håller tummarna för er den här gången!!

Jag känner igen mig mycket! Vi började försöka med barn nr 2 i mars i år! Blivit gravid både i april och maj, men båda har tyvärr slutat med missfall i vecka 6.. så psykiskt påfrestande :(

Hade du missfall eller ma innan 1 an med?

Glad midsommar föresten <3
  • Anonym (Mamma till 3)

Jag fick missfall förra veckan i vecka 21, jag utvecklade en septisk abort.

Någon här som fått så sent missfall? När vågade ni försöka igen?

• IlseFilippa
    FGK skrev 2018-06-22 10:01:30 följande:

Har aldrig testat förr, men har beställt hem nu och ska testa denna gången! Vill inte ha fler missfall nu och hoppar verkligen detta hjälper. Denna månaden fick jag symptom och positiva test för ägglossning, men tydligen släppte inget ägg :/ Så jag hoppas också på Juli nu.

Håller tummarna för oss!

Jag vill inte heller vara med om ett missfall till, har haft två och det känns som om ett till skulle förgöra mig.

Tänkte prova med Arctic Root fram till ägglossning och sen progresteronkrämen.
  • Lestina

Tog ett jääääätte tidigt graviditetstest idag, det visade jätte svagt positivt...!! Jättesvagt! Vågar inte hoppas och är skit rädd! Vet att jag ska vänta några dagar och ta ett nytt men tiden går såååååå långsamt!

• babytjejen
    Lestina skrev 2018-06-23 14:18:26 följande:

Tog ett jääääätte tidigt graviditetstest idag, det visade jätte svagt positivt...!! Jättesvagt! Vågar inte hoppas och är skit rädd! Vet att jag ska vänta några dagar och ta ett nytt men tiden går såååååå långsamt!

Åh ,härligt :) hoppas nästa test blir ännu starkare o att det är ett litet frö i magen på dig!!!
  • Elinmariajosefin
    Systeryster33 skrev 2018-06-22 11:28:39 följande:

Spännande :)

Håller tummarna för er den här gången!!

Jag känner igen mig mycket! Vi började försöka med barn nr 2 i mars i år! Blivit gravid både i april och maj, men båda har tyvärr slutat med missfall i vecka 6.. så psykiskt påfrestande :(

Hade du missfall eller ma innan 1 an med?

Glad midsommar föresten <3

Inga missfall före första, och blev då gravid på 4e försöket. Trodde inte att det skulle vara några problem att få ett syskon men som sagt, ett år har vi försökt aktivt nu :( när har du nästa bim? Håller tummarna för oss båda!

Glad midsommar!
  • Lestina
    babytjejen skrev 2018-06-23 14:27:36 följande:

Åh ,härligt :) hoppas nästa test blir ännu starkare o att det är ett litet frö i magen på dig!!!

Tack snälla! Jag hoppas så galet mycket!
  • joannaq
    Lestina skrev 2018-06-23 14:18:26 följande:

Va kul hoppas det blir starkare om några dagar <3
  • Lestina
    joannaq skrev 2018-06-23 15:15:41 följande:

Va kul hoppas det blir starkare om några dagar <3

Tack snälla!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt