• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Tremblement de Terre
    Anonym (??) skrev 2018-08-01 17:15:06 följande:

Testet jag tog i torsdags visade sig vara positivt, hcg verkar stiga, jag mår illa och brösten ömmar! Vågar välkomna en ny graviditet fyra veckor efter MA :D

Känns otroligt overkligt! Men har så mycket mer symtom nu är sist, så hoppas verkligen att det går vägen den här gången!!! :)

Jättestort grattis!! Vad skönt att det gick så fort!
  • Anonym (??)
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-01 17:29:58 följande:

Jättestort grattis!! Vad skönt att det gick så fort!

Tack så mycket!! :D Hoppas att det går fort för dig också! Det är så mycket blandade känslor nu men försöker verkligen fokusera på att bara vara glad!
  • Agnesmamma2012
    louisejohansson skrev 2018-08-01 07:44:26 följande:

Tack <3 fick missfall i maj, sen strulade mensen i juni, så det tog inte alls lång tid :O

Härligt :) . Då fick du tillbaka mensen fort ? Hade inte blödningar länge heller ? Grattis igen <3
  • Sunshine81

Grattis till alla plus som börjar komma i tråden. Roligt att se och man får lite hopp .

Verkar som många fick äl snabbt efter Missfallet. Och även mensen . Här händer inte så mycket. Fick missfall den 30/6 och blödde ca 3 veckor till och från med blod och brunt . Sen veckan efter lite ont i magen ( kanske äl) eller mens på gång tänkte jag . Men man har ju äl förre mensen så hoppas det var äl som spökade. Sen inget och är bara att vänta på vad som komma skall nu . Jobbigt !

• carolol
    louisejohansson skrev 2018-08-01 11:30:17 följande:

Tack!! :D när hade du missfall? Har du några barn sen innan?

Fick missed abortion som upptäcktes den 24 juni.. nej jag har ju inte det :/
    Anonym (??) skrev 2018-08-01 17:15:06 följande:

Testet jag tog i torsdags visade sig vara positivt, hcg verkar stiga, jag mår illa och brösten ömmar! Vågar välkomna en ny graviditet fyra veckor efter MA :D

Känns otroligt overkligt! Men har så mycket mer symtom nu är sist, så hoppas verkligen att det går vägen den här gången!!! :)

Men du!!! Helt fantastiskt ju! Vilket hopp du ger mig nu, stort stort grattis verkligen! :) När du skriver att hcg verkar stiga betyder det att du tagit flera clearblue test som visar veckor eller hur kan du veta det?
    Sunshine81 skrev 2018-08-01 22:29:11 följande:

Grattis till alla plus som börjar komma i tråden. Roligt att se och man får lite hopp .

Verkar som många fick äl snabbt efter Missfallet. Och även mensen . Här händer inte så mycket. Fick missfall den 30/6 och blödde ca 3 veckor till och från med blod och brunt . Sen veckan efter lite ont i magen ( kanske äl) eller mens på gång tänkte jag . Men man har ju äl förre mensen så hoppas det var äl som spökade. Sen inget och är bara att vänta på vad som komma skall nu . Jobbigt !

Vad jobbigt för dig! Då fick du det strax efter jag fick mitt MA..är så jobbigt att vänta hela tiden, på att allt ska komma ut, att man ska sluta blöda, att man ska testa negativt, mensen ska komma igång igen osv.. jag tycker det kändes som min mens ?satt fast? ett tag innan den kom för jag hade symtom på att den skulle komma flera dagar innan den kom så din kommer nog också snart ska du se..hoppas!
  • Anonym (??)
    carolol skrev 2018-08-01 22:52:56 följande:

Men du!!! Helt fantastiskt ju! Vilket hopp du ger mig nu, stort stort grattis verkligen! :) När du skriver att hcg verkar stiga betyder det att du tagit flera clearblue test som visar veckor eller hur kan du veta det?

Först tog jag ett testa tidigt och fick ett svagt streck och var då lite orolig att det var rester efter mitt MA och inte en ny graviditet. Men nu har jag fått starkare streck på en vanlig graviditetssticka och resultatet ovan på digital, så känns som hcg-nivån ökat senaste veckan och då vågar jag tro att det faktiskt är en ny graviditet:))
  • Anonym (??)
    carolol skrev 2018-08-01 22:52:56 följande:

Och stort TACK!! :D glömde skriva det!
  • SL185
    Aamon skrev 2018-07-25 16:55:47 följande:

Okej, tredje gången gillt...

Första graviditeten var ju levande x som avbröts med akutop i v7.

Andra slutade i ma i v.14. Fostret dog v.8.

Vi är inne i 3:e graviditeten nu. Var i v.12+1 igår och inne på dateringsultraljud. Nerver från helvetet. Ännu värre när de låg efter i tidschemat också därinne så vi fick vänta. Så fort vi fick se barnet så kunde jag konstatera att det var rätt storlek och sedan sträcker den på sig med händerna över huvudet. Allt såg ut precis som det skulle och den visade upp alla sina konster. Håll dig kvar nu mandarinen <3

Åh blev så glad av att läsa ditt inlägg! Hoppas att allt fortsätter som det ska o att du kan njuta av denna graviditet <3
  • SL185

Har varit lite frånvarande här o försökt läka psyket o låta det vila från all barnplaneringsprat. Mensen kom efter missfallet lite tidigare än väntat o är typ slut idag, så skönt att kroppen är igång!! Provsvaren från missfallsutredningen har kommit, ska träffa läkaren i slutet av nästa vecka för att gå igenom dem. Äl är beräknad till nästa helg..får se om man vågar försöka eller om jag fegar ur haha.

Det trillar ju in en massa plus här :) stort grattis till er, det blir bra denna gång hörrni <3

• Glädje5

Har någon känt när ägget fäst att ni fått mer molvärk i livmodern då.

Hoppas på att ägget har fäst nu på äl+9 då jag känner precis som att det jobbas där nere

Berätta hur ni känt av det både i mage bröst o annat

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt