• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Anonym (Mf)

Jag fick mitt första missfall i vecka 5. Detta var två veckor sedan. Jag hade blödning och brunt i sju dagar. Dag tre tog jag clearblue digitaltest där ?inte gravid? kom upp.

Är nu på cd11 om jag räknar missfallet som mens och väntar på äl. Har testat med ägglossningstest sen cd8 men ingenting.

HCG borde ju ha sjunkit direkt eftersom jag får inte gravid på testet?

Förra månaden hade jag äl cd8, så nu börjar jag oroa mig för att jag inte får någon äl den här månaden. Jag vill verkligen försöka igen.

Har någon annan fått senare äl efter mf?

• Elinmariajosefin
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-06 15:04:02 följande:

Jag fick mitt första missfall i vecka 5. Detta var två veckor sedan. Jag hade blödning och brunt i sju dagar. Dag tre tog jag clearblue digitaltest där ?inte gravid? kom upp.

Är nu på cd11 om jag räknar missfallet som mens och väntar på äl. Har testat med ägglossningstest sen cd8 men ingenting.

HCG borde ju ha sjunkit direkt eftersom jag får inte gravid på testet?

Förra månaden hade jag äl cd8, så nu börjar jag oroa mig för att jag inte får någon äl den här månaden. Jag vill verkligen försöka igen.

Har någon annan fått senare äl efter mf?

Beklagar ditt missfall, jag har haft ett ma i v 11 och ett mf i v 6 så vet vad du går igenom <3

Vid mitt ma hade inte jag någon äl första månaden efter. Fick mens 28 dagar efter skrapningen men kroppen hoppade över äl däremellan. Efter det rullade det dock på och jag fick positiva äl-tester varje månad.
  • Tremblement de Terre
    Agnesmamma2012 skrev 2018-08-06 14:30:31 följande:

Jag beklagar <3 kram på dig

Tack snälla! <3
  • Agnesmamma2012

Hej ! Konstaterades ma 19 juni , inte fått mens än , normalt ? Känns lite som äl på gång kan det komma så långt efter ? Slutade blöda för 4 v sen . Vilket äl test kör ni ? Kram

• Tremblement de Terre

Jag har fått utomkveds. Fan...

• Deeluxee
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-06 20:46:00 följande:

Tremblement de Terre skrev 2018-08-06 20:46:00 följande:

Men åh neej :(

Beklagar så <3
  • Tremblement de Terre
    Deeluxee skrev 2018-08-06 20:49:13 följande:

Men åh neej :(

Beklagar så <3

Tack... de misstänkte det i helgen och idag ännu mer pga hCG. Ska in igen på onsdag och se om det kommer ut av sig själv eller om det blir operation. Fan fick vara glad i fem dagar och sedan gråtit varje dag i snart tre veckor. Gravidhormoner plus ömma bröst på det utan att det blir något barn.

Solskenshistorier om utomkveds tas tacksamt emot!

Kram alla.
  • Agnesmamma2012
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-06 21:04:31 följande:

Tack... de misstänkte det i helgen och idag ännu mer pga hCG. Ska in igen på onsdag och se om det kommer ut av sig själv eller om det blir operation. Fan fick vara glad i fem dagar och sedan gråtit varje dag i snart tre veckor. Gravidhormoner plus ömma bröst på det utan att det blir något barn.

Solskenshistorier om utomkveds tas tacksamt emot!

Kram alla.

Åh nä :/ kram på dig
  • Anonym (Mf)
    Elinmariajosefin skrev 2018-08-06 16:04:50 följande:

Beklagar ditt missfall, jag har haft ett ma i v 11 och ett mf i v 6 så vet vad du går igenom <3

Vid mitt ma hade inte jag någon äl första månaden efter. Fick mens 28 dagar efter skrapningen men kroppen hoppade över äl däremellan. Efter det rullade det dock på och jag fick positiva äl-tester varje månad.

Hade du äl direkt efter ditt mf i v 6?

Eller hoppade det över äl då också?
  • Elinmariajosefin
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-06 21:34:14 följande:

Hade du äl direkt efter ditt mf i v 6?

Eller hoppade det över äl då också?

Det vet jag inte då jag inte testade den månaden. Men jag hade tydliga symptom på äl så jag tror att jag hade äl som vanligt då. Alltså ca 14 dagar efter missfallet och sen kom mensen ytterligare 14 dagar senare. För att ge dig lite hopp så blev jag gravid månaden efter det, alltså på andra äl efter missfallet! Är nu i v10 och än så länge ser allt bra ut på vul.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt