• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Aamon
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-06 21:04:31 följande:

Tack... de misstänkte det i helgen och idag ännu mer pga hCG. Ska in igen på onsdag och se om det kommer ut av sig själv eller om det blir operation. Fan fick vara glad i fem dagar och sedan gråtit varje dag i snart tre veckor. Gravidhormoner plus ömma bröst på det utan att det blir något barn.

Solskenshistorier om utomkveds tas tacksamt emot!

Kram alla.

Vet inte riktigt hur du menar med solskenshistorier och x men allt är ju tolkningsbart... Vi fick levande x som slutade i akutop i v7 i maj 2017. Idag är jag tacksam för det. Äggledaren avlägsnades. Utan den äggledaren har vi haft lättare att bli gravida. Kanske var ngt fel med den hela tiden? Den kvarvarande äggledaren fångar ägg från båda äggstockarna så fertiliteten påverkas inte. Vi är nu gravida i v15 och allt ser bra ut.

Vill ge dig en kram. X är det värsta vi gått igenom utan något annat ens i närheten. Men det blir bättre med tiden, lovar!
  • Anonym (Mf)
    Elinmariajosefin skrev 2018-08-06 21:44:40 följande:

Det vet jag inte då jag inte testade den månaden. Men jag hade tydliga symptom på äl så jag tror att jag hade äl som vanligt då. Alltså ca 14 dagar efter missfallet och sen kom mensen ytterligare 14 dagar senare. För att ge dig lite hopp så blev jag gravid månaden efter det, alltså på andra äl efter missfallet! Är nu i v10 och än så länge ser allt bra ut på vul.

Då håller jag tummarna för att min äl är på gång :) Har molvärk nu ikväll så kanske äl på g, men äl test visade inget i morse, får se vad den visar imorgon bitti.

Jag är lite otålig, vill ju ha äl nu så jag kan börja vara otålig inför BIM ;) :D
  • Tremblement de Terre
    Aamon skrev 2018-08-06 22:06:08 följande:

Vet inte riktigt hur du menar med solskenshistorier och x men allt är ju tolkningsbart... Vi fick levande x som slutade i akutop i v7 i maj 2017. Idag är jag tacksam för det. Äggledaren avlägsnades. Utan den äggledaren har vi haft lättare att bli gravida. Kanske var ngt fel med den hela tiden? Den kvarvarande äggledaren fångar ägg från båda äggstockarna så fertiliteten påverkas inte. Vi är nu gravida i v15 och allt ser bra ut.

Vill ge dig en kram. X är det värsta vi gått igenom utan något annat ens i närheten. Men det blir bättre med tiden, lovar!

Precis vad jag behövde höra, stort tack för att du delar med dig!
  • Karoliiiina

Beklagar till er alla.. :( och ursäkta för långt inlägg

Korta versionen: längtar efter första barnet. mf i v.8 i juni, blödde i 5v efter det. Frustrerad och ledsen för att det inte gick första gången och för att jag inte förståe mkn kropp just nu. Lång version ??

Fick själv mf i v.8 vid midsommar i år. Hade små blödningar och olkka flytningar under graviditeten. Fick höra att det var helt normalt, vilket det till en början var. Allt kändes bra, trots vissa jobbiga symtom, men allt var bra. Tills jag den 21/6 började blöda mer, hade tidigare på dahen känt molningar i magen och kände mig allmänt nere. Men så fort jag upptäckte blödningen, som egentmigen inte alls var stor, utan bara "inte som dom andra" vändes allt upponer. Hade drygt en timme kvar på jobbet, varav jag spenderade 20 min instängd och försökte stoppa tårarna.

Kom hem och kontaktade gyn som sa att om jag fick mer ont eller blöder mer skulle jag åka in akut. Slutade med att jag gick och la mig och vaknade tidigt på morgonen av att jag hade ont. Bestämde mig för att invänta att kk skulle öppna och boka akuttid där, hellre än att sitta på akuten och gråta i timmar. Fick komma in direkt, och de sa att de "misstänkte mf" de kunde inte se en klar bild av en graviditet i v.8. Tog prover och skickades hem med tid för återbesök en vecka senare, blödde mycket mer så fort jag kom hem. Kom dit på nya tiden och hade rester kvar och fick tabletter för att rensa ut resten. Efter det blödde jag till 25/7.. inte mycket, men tillräckligt för att bli påmind varje toabesök.

För 4 dagar sedan började jag få bruna flytningar som nu växlat fram och tillbaka mot rosa. Kan inte avgöra om mensen är påväg eller inte. Är inte som vanligt iallafall. Har så blandade känslor, har tagit både gravtest och ältest bara för att. Båda neg. Blir frustrerad för att jag så gärna bara vill börja om på nytt. Ledsen för att det inte gick förra gången och för.. ja jag vet inte. Ledsen och frustrerad, arg däremellan. Svårt att veta vem man ska prata med, så om det finns någon här som orkat läsa och vill prata så säger jag tack på förhand! :)

• Penguinlover
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-06 21:04:31 följande:

Tack... de misstänkte det i helgen och idag ännu mer pga hCG. Ska in igen på onsdag och se om det kommer ut av sig själv eller om det blir operation. Fan fick vara glad i fem dagar och sedan gråtit varje dag i snart tre veckor. Gravidhormoner plus ömma bröst på det utan att det blir något barn.

Solskenshistorier om utomkveds tas tacksamt emot!

Kram alla.

Jag hade ett utomkvedshavandeskap tidigare i år och fick då operera bort ena äggledaren. Blev sedan gravid igen på andra försöket efter operationen. Tyvärr är det ingen solskenshistoria i och med att det blev ett missfall, men det hade ju kunnat gå bra. Nu är vi inne på första försöket efter missfallet.
  • Tremblement de Terre
    Penguinlover skrev 2018-08-11 21:42:21 följande:

Jag hade ett utomkvedshavandeskap tidigare i år och fick då operera bort ena äggledaren. Blev sedan gravid igen på andra försöket efter operationen. Tyvärr är det ingen solskenshistoria i och med att det blev ett missfall, men det hade ju kunnat gå bra. Nu är vi inne på första försöket efter missfallet.

Fint att du delar med dig, men beklagar missfallet. Hoppas det går bra denna gång för er!
  • Anonym (Mf)

Fick idag glad fast gubbe på äl test. 18 dagar efter missfallets första blödningsdag.

Så skönt att se att jag fick ägglossning direkt efter missfallet :)

Nu håller jag tummarna stenhårt för att det tar sig!!

• Sunshine81

Hej.

Efter mitt missfall 30 juni blödde jag i ca 3 veckor. Sen verkar allt ha gått fort. Och jag fattar ingenting vad som händer . Direkt efter det fick jag ont i mage och svank och antagligen ägglossning. Och bara 1,5 vecka senare fick jag blödning . Antagligen mens då som varade i 4 dagar . Blödde rätt mkt. Allt verkar så konstigt när det sker så snabbt efter varandra. Och direkt efter mensen slutade så dagen efter började jag få ont i svanken. Och hela denna veckan nu har det blivit värre och värre. Gör sjukt ont i svanken när jag böjer mig det minsta fram eller sitter ner. Bränner som tusan . Har ont i magen till och från också och har även i torsdags och idag fått lite brunt när jag torkar mig . Fattar ingenting vad som händer där inne. Orkar inte att kroppen ska hålla på att konstra nu när man bara vill försöka igen så snart som möjligt . Någon som känner igen sig ?

• Agnesmamma2012

Hej ! Trodde jag hade äl förra helgen , hade genomskinligt sekret som man kunde dra ut . Sen hade jag någon dag när det inte kom något alls . Nu kommer det vitt tjockt , vad är detta ? Någon som har liknande ? Kram på er <3

• Agnesmamma2012
    Sunshine81 skrev 2018-08-12 20:12:54 följande:

Hej.

Efter mitt missfall 30 juni blödde jag i ca 3 veckor. Sen verkar allt ha gått fort. Och jag fattar ingenting vad som händer . Direkt efter det fick jag ont i mage och svank och antagligen ägglossning. Och bara 1,5 vecka senare fick jag blödning . Antagligen mens då som varade i 4 dagar . Blödde rätt mkt. Allt verkar så konstigt när det sker så snabbt efter varandra. Och direkt efter mensen slutade så dagen efter började jag få ont i svanken. Och hela denna veckan nu har det blivit värre och värre. Gör sjukt ont i svanken när jag böjer mig det minsta fram eller sitter ner. Bränner som tusan . Har ont i magen till och från också och har även i torsdags och idag fått lite brunt när jag torkar mig . Fattar ingenting vad som händer där inne. Orkar inte att kroppen ska hålla på att konstra nu när man bara vill försöka igen så snart som möjligt . Någon som känner igen sig ?

Har du gjort gravtest ? Kram <3
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt