• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Anonym (Mf)
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-18 15:22:50 följande:

Idag har jag testat negativt för första gången efter utomkvedset. Känns så himla bra, och konstigt att bli glad över ett minus!!

Ja men då är kroppen nollställd och redo igen. Förstår känslan :)
  • Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-18 15:24:54 följande:

Ja precis! Känns oerhört bra faktiskt. Blöder fortfarande lite och har lite ont efter operationen så det dröjer tills vi sätter igång igen. Men ändå, känns skönt att det går åt rätt håll.
  • Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-18 15:24:54 följande:

Ja precis! Känns oerhört bra faktiskt. Blöder fortfarande lite och har lite ont efter operationen så det dröjer tills vi sätter igång igen. Men ändå, känns skönt att det går åt rätt håll.
  • carolol
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-18 15:22:50 följande:

Idag har jag testat negativt för första gången efter utomkvedset. Känns så himla bra, och konstigt att bli glad över ett minus!!

Vet känslan, vad skönt för dig!! <3 hoppas vi båda blir gravida snart igen!
  • Tremblement de Terre
    carolol skrev 2018-08-18 15:38:27 följande:

Vet känslan, vad skönt för dig!! <3 hoppas vi båda blir gravida snart igen!

Hoppas jag med! Kram på dig! <3
  • Anonym (Mf)
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-18 15:27:29 följande:

Det förstår jag :) Jag fick missfall och var rädd att det skulle dra ut på tiden. Men fick snabbt negativt på gravstickan och sen plus på äl stickan två veckor senare. Jag var jätteglad att kroppen kom igång så snabbt igen. Nu är tiden till BIM lång. Tveksam om det tog sig för jag hade mer molvärk och stickningar sist innan jag plussade. Nu är det bara ibland och så det känns inte lika positivt som sist. Men jag håller tummarna ändå :)
  • Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-18 15:41:51 följande:

Det förstår jag :) Jag fick missfall och var rädd att det skulle dra ut på tiden. Men fick snabbt negativt på gravstickan och sen plus på äl stickan två veckor senare. Jag var jätteglad att kroppen kom igång så snabbt igen. Nu är tiden till BIM lång. Tveksam om det tog sig för jag hade mer molvärk och stickningar sist innan jag plussade. Nu är det bara ibland och så det känns inte lika positivt som sist. Men jag håller tummarna ändå :)

Håller tummarna för dig!!
  • carolol

Mensen kom idag så nu blir det att köpa äl-test så vi har koll på när nästa äl är.. :/

• MissJibs

Tjolahopp!

Fick missfall i v.11 (10+4) den 30/7. Allt startade med att jag blödde (Ingen smärta alls) o jag åkte till gyn. Konstaterade att d va ett missfall. Fick 2 omgångar me cytotec (2 tab som ska sättas under tungan) som jag fick ta samma dag o sedan dagen därpå.

Blödde därefter i 8-9 dagar o sedan onsdag 8/8 har jag o sambon kunnat ha sex. Haft sex nästan varje dag sedan dess eftersom vi så gärna vill ha barn.

Mina tidigare gravsymptom har hunnit lägga sig men fått nya.

Har i skrivandets stund sjukt ömma bröstvårtor (Haft i några dagar), större bröst, metallsmak, lite mage, smått molvärk i tjejmagen.

När fick ni som tidigast symptom på att ni var gravida igen efter missfall?

Testade me Babyplan testa tidigt idag på morgonurin o där kan jag efter endast ngn minut se ett streck. Kan dock inte avgöra färg på d. Men väldigt tidigt att testa eftersom jag troligtvis bara e på äl +7 alt +8. D understa testet på bilden e ngn månad gammal som visade negativt när jag va skengravid efter pillerstopp.

Vad tror ni?

• SL185
    MissJibs skrev 2018-08-19 19:01:06 följande:

Tjolahopp!

Fick missfall i v.11 (10+4) den 30/7. Allt startade med att jag blödde (Ingen smärta alls) o jag åkte till gyn. Konstaterade att d va ett missfall. Fick 2 omgångar me cytotec (2 tab som ska sättas under tungan) som jag fick ta samma dag o sedan dagen därpå.

Blödde därefter i 8-9 dagar o sedan onsdag 8/8 har jag o sambon kunnat ha sex. Haft sex nästan varje dag sedan dess eftersom vi så gärna vill ha barn.

Mina tidigare gravsymptom har hunnit lägga sig men fått nya.

Har i skrivandets stund sjukt ömma bröstvårtor (Haft i några dagar), större bröst, metallsmak, lite mage, smått molvärk i tjejmagen.

När fick ni som tidigast symptom på att ni var gravida igen efter missfall?

Testade me Babyplan testa tidigt idag på morgonurin o där kan jag efter endast ngn minut se ett streck. Kan dock inte avgöra färg på d. Men väldigt tidigt att testa eftersom jag troligtvis bara e på äl +7 alt +8. D understa testet på bilden e ngn månad gammal som visade negativt när jag va skengravid efter pillerstopp.

Vad tror ni?

Hej! Beklagar ditt missfall :( jag tycker mig se ett streck. Men har du testat negativt efter missfallet? Hormonerna kan ju sitta kvar ett tag o visa falskt positivt tyvärr, men hoppas att det är en ny graviditet på gång!

Jag fick en mens innan jag blev gravid igen (efter missfall). O då mådde jag illa typ 11 dagar efter äl, det var så jag misstänkte att jag var gravid igen. O mkt riktigt testade jag positivt några dagar senare. Det slutade i missfall igen dessvärre. O nu har jag hunnit få mens igen o äl igen efter senaste missfallet..vet inte om vi lyckades bli gravida nu. Bim är på söndag, hade ägglossning typ 12 augusti.

Hur lång cykel brukar du ha? Tänker att det knappt gått 3 veckor sedan ditt missfall. Men om du har kortare cykel så är det möjligt att du haft äl tidigare o därav ny graviditet. Har du fått fler/tydligare symtom? Har du tagit nytt test?
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt