• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 16:59:50 följande:

Vore så himla kul att följas åt om det visar sig att jag är det. Annars hakar jag på dig om en månad eller två ;)

Ja det hade varit riktigt roligt :) har du några tecken på att mensen är på G?
  • Crazzy
    Ereya skrev 2018-05-18 16:57:47 följande:

Ju längre du väntar ju tillförlitligare resultat. Du kommer att veta om du är gravid förr eller senare ändå, och väntar du dessutom ett par dagar extra slipper du bli besviken om det visar negativt, fastän du kanske ändå är gravid... Så mitt råd är att vänta i alla fall till efter helgen för bäst resultat. Nu vet jag inte om jag är gravid, men jag fick negativt på bim - 1 och är nu på bim +1, och om jag inte får mens under helgen blir det ett måndagstest.

Åh, du har ju förstås rätt! Att slippa falskt negativ är största anledningen till att jag avvaktar, men det är svårt att låta bli när man så gärna vill veta!
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-18 17:07:22 följande:

Ja det hade varit riktigt roligt :) har du några tecken på att mensen är på G?

Nej, faktiskt inte. Kroppen beter sig inte som den brukar. Jag brukar ha samma symptom innan mensen ska börja men det har jag inte haft den här cykeln, åtminstone inte än. Så vi får väl se vad helgen säger :) jag fick ju negativt på bim-1 så jag har mer eller mindre slutit ut idén om att testa igen/vara gravid, fast ändå blir man lite ställd när mensen inte kommer som den brukar. Så nåt är det ju som försiggår frågan är då bara vad ;)
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 17:27:18 följande:

Nej, faktiskt inte. Kroppen beter sig inte som den brukar. Jag brukar ha samma symptom innan mensen ska börja men det har jag inte haft den här cykeln, åtminstone inte än. Så vi får väl se vad helgen säger :) jag fick ju negativt på bim-1 så jag har mer eller mindre slutit ut idén om att testa igen/vara gravid, fast ändå blir man lite ställd när mensen inte kommer som den brukar. Så nåt är det ju som försiggår frågan är då bara vad ;)

Jag tycker det är otroligt strongt av dig att inte testa igen nu när mensen inte dykt upp. Jag hade testat direkt, haha. Men det kanske är just det att kroppen beter sig annorlunda som visar på att du är gravid ;)
  • Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-18 17:26:47 följande:

Åh, du har ju förstås rätt! Att slippa falskt negativ är största anledningen till att jag avvaktar, men det är svårt att låta bli när man så gärna vill veta!

Jag har nu ändrat mig, testar på söndag eller måndag. Är för nyfiken för att låta bli, haha! När gör du? :D
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-18 17:43:07 följande:

Jag har nu ändrat mig, testar på söndag eller måndag. Är för nyfiken för att låta bli, haha! När gör du? :D

Haha tycker ändå vi är starka som hållit oss än så länge!

Jag är också inne på söndag eller måndag, vill ju prova så snart som men jag vill inte få ett falskt negativ!
  • Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-18 17:49:40 följande:

Haha tycker ändå vi är starka som hållit oss än så länge!

Jag är också inne på söndag eller måndag, vill ju prova så snart som men jag vill inte få ett falskt negativ!

Kul ändå att det är samma dag som vi har bim! Då får vi stämma av under helgen hur det går :)
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-18 17:40:58 följande:

Jag tycker det är otroligt strongt av dig att inte testa igen nu när mensen inte dykt upp. Jag hade testat direkt, haha. Men det kanske är just det att kroppen beter sig annorlunda som visar på att du är gravid ;)

Jo, jag skulle ju kunna/vela testa men iom att jag fick negativt i förrgår vet jag inte om något kommer att ha ändrats till imorgon. Tre dagar, gör det någon skillnad? Kanske jag får prova imorgon om jag inte fått mens i alla fall.. Hmmm. För den brukar inte vara sen :o
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-18 18:11:07 följande:

Kul ändå att det är samma dag som vi har bim! Då får vi stämma av under helgen hur det går :)

Ja det måste vi göra! Du måste med andra ord säga till om du tar ett test innan måndag . Så jävla taggad åt oss!
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 18:11:42 följande:

Jo, jag skulle ju kunna/vela testa men iom att jag fick negativt i förrgår vet jag inte om något kommer att ha ändrats till imorgon. Tre dagar, gör det någon skillnad? Kanske jag får prova imorgon om jag inte fått mens i alla fall.. Hmmm. För den brukar inte vara sen :o

Jag har för mig att hcg nivån ökar ganska mycket varje dag. Men har inte jätte mkt koll på det. Men 3 dagar måste göra en skillnad, jag hade testat imorrn om inte mensen dykt upp :)
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?