• Anonym (Flyr_till_vichan)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

• Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 08:24:58 följande:
    Intrycket man får av många av svaren är att mitt beteende skulle vara förkastligt och obehagligt rent generellt för kvinnor, även om de bara talar för sig själva, så är det uppenbart att de vill att deras uppfattning ska råda.
    Det är inte inte bara din kvinnosyn som känns obehaglig utan också dina tvära kast mellan självhat och hybris.

Självkänsla är inget man får av en tillfällig erövring utan något man har som är frikopplat från bekräftelsebehov.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • sextiotalist
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 08:22:57 följande:
    Ja, det är ett problem generellt, men nu med tjejen som följde med mig hem här igår och har sovit här under natten, så tycker jag mig ha motbevisat uppfattningen om att det skulle vara "omöjligt" att attrahera kvinnor med mitt beteende. Det är ju tur för mig att människor, även kvinnor, är olika. Men på FL kan man lätt få uppfattningen att kvinnorna som skriver här utgör en avspegling av vad alla kvinnor tycker, vilket jag börjar ifrågasätta. FL har väl hela tiden varit ett tillhåll för vänsterfeminister och PK-människor och då blir det så att den rådande uppfattningen ses som en generell sanning. Många kan låta sig luras.
    Från 70-talet

">

nihka skrev 2018-05-22 11:37:00 följande:
    Det är inte inte bara din kvinnosyn som känns obehaglig utan också dina tvära kast mellan självhat och hybris.

Självkänsla är inget man får av en tillfällig erövring utan något man har som är frikopplat från bekräftelsebehov.
    Vi behöver alla bekräftelse i någon form. Den som säger något annat ljuger. Självkänslan och självförtroendet är hos fe flesta bättre vissa dagar och sämre andra dagar, mycket beroende på omgivningen och vad som händer en under dagen. Man kan nog bygga upp en konstant självkänsla, men i slutänden är det ändå så att ingen människa är en ö, helt oberoende av varandra. Titta på folk som är förälskade. Deras självkänsla och självförtroende är ofta på topp så länge förälskelsen varar. Sedan när den lagt sig återgår de till att vara sina vanliga tråkiga jag och självkänslan kan hos en del knäckas totalt av en separation eller ett uppbrott.

Mella-Bella skrev 2018-05-22 09:34:59 följande:
    Tja du frågade ju om deras uppfnattning om vad du möjligtvis gör för fel. Sen har ju de läst tråden och dina inlägg här så det är väl den bilden de utgår ifrån. Tjejen du har där kanske har sett en annan bild av dig. Men om du visar tjejen din trådstarten och alla inlägg du skrivit här och hon fortfarande är intresserad så får ju det hela en annn vändning.
    Det fanns väl ändå en anledning till att jag startade tråden anonymt?
  • Anonym (Sluta efterlikna)

Har bara läst TS och svarar från det.

Det jag först och främst reagerade på är att du försöker efterlikna kändisar, det brukar lysa igenom som osäkerhet och är väldigt oattraktivt.
    Bäst med ärligt självsäkra människor som vågar vara sig själva och inte är för utseendefixerade.
    För mig är det väldigt omanligt med killar som är märkesfixerade och för stylade. Bättre med hel och ren och tycker om sig själv som han är!

nihka skrev 2018-05-22 10:08:31 följande:
    Hon kanske bara var full. Eller något på p som påverkad eller påhittad
    Konstigt att så många här verkar anse att för att kunna vara social med okända människor måste det handla om att personerna har varit fulla eller att historien är påhittad. Stackars FL:are som aldrig är ute bland folk.

Anonym (Sluta efterlikna) skrev 2018-05-22 12:22:06 följande:

Har bara läst TS och svarar från det.

Det jag först och främst reagerade på är att du försöker efterlikna kändisar, det brukar lysa igenom som osäkerhet och är väldigt oattraktivt.
    Bäst med ärligt självsäkra människor som vågar vara sig själva och inte är för utseendefixerade.
    För mig är det väldigt omanligt med killar som är märkesfixerade och för stylade. Bättre med hel och ren och tycker om sig själv som han är!

Vad innebär det egentligen för dig att vara sig själv? Hur märker du om någon är sig själv eller gör sig till? Vi härmar ju alla varandra mer eller mindre i sätt att prata och röra oss, så finns det egentligen någon som kan sägas vara sig själv fullt ut?

Att vara mig själv innebär för mig att vara cool, en hygglig, avslappnad kille som samtidigt är modemedveten med stil.

• Anonym (Sluta efterlikna)

Det var du som skrev att du försöker efterlikna kändisar.
    Sådant brukar märkas.
    Det går inte att förklara vad det är att vara sig själv men slutar du efterlikna andra kommer du dit.
    Strunta i att försöka vara cool, även det är en sak som finns där naturligt och går inte att efterlikna utan att det skiner igenom.
    Mycket sexigare med en nörd som är sig själv än en vanlig som försöker vara cool.
    Modemedvetenhet är också för mig personligen inte manligt men finns säkert en massa tjejer som tycker det motsatta.

• Lainie Kennedy
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 12:24:50 följande:

Konstigt att så många här verkar anse att för att kunna vara social med okända människor måste det handla om att personerna har varit fulla eller att historien är påhittad. Stackars FL:are som aldrig är ute bland folk.

Den enda i tråden som hävdar sig behöva vara full på förmiddagen för att kunna prata med kvinnor är du
  • Mella-Bella
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 12:21:14 följande:

Det fanns väl ändå en anledning till att jag startade tråden anonymt?

Det förstår jag, men att du avslöjar dity tänkande för de som svarar här.förklarar också varför de säger som de gör. De har ju en helt annan bild av dig än vad du visar för den där tjejen som du har lyckats få i säng.
Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.