• Anonym (Flyr_till_vichan)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

• Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.
  • molly50
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 14:04:30 följande:

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

Du klagar på att storstadstjejerna ser ner på dig.
    Samtidigt så uttalar du dig själv väldigt nedsättande om småstadstjejer.
    Är inte det lite dubbelmoral?
    Det kanske är din attityd som är problemet?
    Carpe Diem
  • Anonym (nyktra till)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 14:04:30 följande:

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar.

Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor

Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 23:55:05 följande:
    Jo, ibland börjar jag dricka redan på morgonen (om jag är ledig) och går ut på förmiddagen när jag börjar bli sådär skönt salongsberusad. Jag tycker att människor reagerar helt annorlunda på mig när jag är alkoholpåverkad, kanske för att jag är mer avslappnad och naturlig då.
    Jag tror inte att jag bara talar för mig själv nu, när jag säger att de flesta kvinnor vill inte ha en man som:
    a) börjar dricka alkohol på morgonen
    b) försöker likna någon annan än sig själv
    c) vill kunna "ragga på snygga brudar".

Om du är ute främst efter att ragga är krogen din arena. Vill du träffa en partner däremot, kan det ske på en massa olika sätt, genom vänner, jobbet, föreningar etc, och idag är det väl många som träffas via dejtingsajter av olika slag. Har aldrig hört talas om någon som har träffat en partner genom att bli uppraggad av en salongsberusad man dagtid (på stan?). Du är säkert mer avslappnad och naturlig då, men också jättekonstig och lite sorglig.

• Anonym (Emmm)

Låter som att du behöver slappna av mer och analysera mindre. Förmodligen bryr du dig inte om någon ser likgiltig ut är du är full utan du söker vidare och fokuserar på det positiva.

• sextiotalist
    Anonym (nyktra till) skrev 2018-05-21 13:38:00 följande:
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 23:55:05 följande:
    Jo, ibland börjar jag dricka redan på morgonen (om jag är ledig) och går ut på förmiddagen när jag börjar bli sådär skönt salongsberusad. Jag tycker att människor reagerar helt annorlunda på mig när jag är alkoholpåverkad, kanske för att jag är mer avslappnad och naturlig då.
    Jag tror inte att jag bara talar för mig själv nu, när jag säger att de flesta kvinnor vill inte ha en man som:
    a) börjar dricka alkohol på morgonen
    b) försöker likna någon annan än sig själv
    c) vill kunna "ragga på snygga brudar".

Om du är ute främst efter att ragga är krogen din arena. Vill du träffa en partner däremot, kan det ske på en massa olika sätt, genom vänner, jobbet, föreningar etc, och idag är det väl många som träffas via dejtingsajter av olika slag. Har aldrig hört talas om någon som har träffat en partner genom att bli uppraggad av en salongsberusad man dagtid (på stan?). Du är säkert mer avslappnad och naturlig då, men också jättekonstig och lite sorglig.

Eller åka tåg, jag har några par i min omgivning som träffade sin tillkommande på ett tåg :)
  • Anonym (lea)

Som du redan har märkt så är svenskar knappast ett folk där man får kontakt genom att le mot varandra på stan. Det anses snarare creepy. Om du vill ha det så får du nog flytta utomlands istället för att vara bitter på hur den svenska kulturen är.

Du skrev ju att alla dina gamla klasskompisar lever lyckliga liv med vackra partners. Hur har de träffat sina fruar om nu alla svenskor är så tråkiga, stela och fientliga?  Fråga dem vet ja? (Eller har de utländska fruar?)

Jag tror att du måste se till att vara i sammanhang där du lär känna kvinnor, eller folk överhuvud taget. Ju mer folk du känner, desto större chans att du lär känna en kvinna som passar dig. 

Och lägg ner det där med att tro att du ska "åka fittkarusell" med en massa snygga kvinnor. Det funkar inte så för majoriteten av män. Försök lära känna nån trevlig som passar dig istället och var inte så utseendefixerad!

• Anonym (c)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 11:55:53 följande:

Alltså, det var ju hemskt vad mycket glädjedödare jag lyckades samla i den här tråden. Har ni ens några liv att tala om, ni som är så rädda för folk som vill växla några ord i ren trevlighet? Ibland undrar jag verkligen vad det är som hänt med Sverige de sista 15-18 åren. Att det liksom har blivit förbjudet eller något "misstänkt beteende" att vilja prata och vara lite trevlig. Så var det aldrig förr, vad jag kan minnas. Det är ju hemskt att se hur bitter, rädd och misantropisk svensken blivit.

I storstäder är det sällan så. Men du flyttade ju dit för att du trodde det skulle bli lättare att få kontakt. Jag bor i en småstad (14000 invånare) och här är det mer regel än undantag att man söker ögonkontakt och småpratar med folk man möter, både i affären, på bussen och på promenadstråken. Jag upplever att folk här är mycket öppnare och mer inbjudande än i storstäder.

Men som andra skriver, jag skulle inte vara intresserad av att vare sig småprata eller söka ögonkontakt med någon som är småberusad redan på morgonen och utstrålar "jag vill ragga på snygga brudar".
  • Mella-Bella
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 00:26:09 följande:

Du missade hela min poäng. Lär dig läsa varje ord i en text utan att hoppa över ord som så många gör. Jag sa: Varför ska inte vi killar få ligga runt när ni kvinnor ska få göra det? Varför är män slampiga eller horbockar när kvinnor "bejakar sin sexualitet"?

Är det någon i tråden som har skrivit att män är horbockar om de ligger runt
  • Anonym (!)

Av det jag har läst så har jag den här uppfattningen som dig. 

Du verkar inte vara genuin. Du har en agenda i ditt huvud som inte alls stämmer överens med hur verkligheten fungerar för någon i din ålder. Din agenda lyser igenom och gör dig bara sliskig, dessutom verkar du ha väldigt dålig timing. Du försöker att vara någon som du inte är pga av något slags mindervärdeskomplex som gör att du vill ha fel sorts bekräftelse ifrån din omgivning. Du vill att dom snygga brudarna ska kasta sig över dig med allt sitt intresse för att du ler mot dem. Du vill visa andra män att du minsann kan få en massa snygga brudar. 

Sätt dig ner och fundera över vem du är och vilka erfarenheter som har format dig. Fundera över vilka styrkor och svagheter du har. Försök att vara helt sann mot dig själv även om det kan göra ont. Lägg din energi på att älska dina bra egenskaper och bli medveten om dom dåliga. 

Sen om du verkligen bara vill åka fittkarusell så finns det bra sidor på nätet där även kvinnor är ute efter att åka kukkarusell. Där krävs sällan djup.  

• Anonym (Ronder)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 03:10:15 följande:

Avskyr genustrams. Det är inte ens någon vetenskap utan ett feministiskt hittepå. Tinder är värdelöst och bara till för ungdomar.

Vad är det som är unket med min kvinnosyn?

Att du benämner tjejerna i din ursprungsstad som WT (ser ned på dem). Men tjejerna i storstaden som snofsiga med näsan i vädret som att de ser ned på dig.

Med andra ord anser du dig att ha rätt att se ned på tjejer men gör tjejer samma sak mot dig så är de stela och tråkiga. Det är unket att du gör skillnad på dem och dig. Som att de skulle ställa upp och ligga med dig för att du försöker se ut som en kändis :S

Ja, tyvärr verkar du vara ett hopplöst fall när du talar så om feminism, tjejer vill inte ha muskulösa killar som liknar kändisar, kanske tjejerna som du lämnade hemma i byn är attraherade av sånt. Men storstadstjejer vill ha jämställda killar (även småstadstjejerna när de växer ur sin wt period) som inte är ute efter att ?åka fittkarusell? med snygga bbbbrudar.
  • MrMister82

Känner en kille i 40 års åldern som verkar leva något av ditt drömliv. Han dejtar den ena 25åring efter den andra. Skillnaden är att han försöker hitta någon att stadga sig med. Tjejer är rätt bra på att märka skillnaden. Killar som bara är ute efter sex är rätt lätta att sortera bort eftersom dom inte orkar investera särskilt mycket tid på en tjej innan de går vidare. Då är nog krogen din största chans.

Annars är det bästa att träffa någon att gå med i någon förening eller aktivitet som lockar mycket tjejer, typ yoga. Bredda ditt kontaktnät. Bli inbjuden på fester. Va schysst för man vet inte vilken tjej som snackar med vem och som har en singelvän som behöver en dejt.

Sen tror jag du har lite rätt i att svenska tjejer är kräsna. Allt fler tjejer är ju välutbildade och självförsörjande och i alla studier så vill ju typ 99 % av alla tjejer gifta upp sig till en kille med antingen bättre utbildning eller högre lön. Samtidigt klarar sig killar allt sämre i skolan.. Så vi går mot ett samhälle med allt fler singlar.   

Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.