• Anonym (Flyr_till_vichan)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

• Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.
  • Fiona M
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 11:55:53 följande:

Alltså, det var ju hemskt vad mycket glädjedödare jag lyckades samla i den här tråden. Har ni ens några liv att tala om, ni som är så rädda för folk som vill växla några ord i ren trevlighet? Ibland undrar jag verkligen vad det är som hänt med Sverige de sista 15-18 åren. Att det liksom har blivit förbjudet eller något "misstänkt beteende" att vilja prata och vara lite trevlig. Så var det aldrig förr, vad jag kan minnas. Det är ju hemskt att se hur bitter, rädd och misantropisk svensken blivit.

Ditt sätt, att dricka sig modig och se ner på brudar som inte passar in i din mall på dem, har aldrig varit attraktivt oavsett när.
  • Aurora Borrealis

... Ordet "fittakarusell" har tyvärr ekat i mitt huvud idag flera gånger. För jag läste igår det TS skrivit här. Haha. Nominerar "fittakarusell" till årets ord 2018! Lol.

• nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 14:04:30 följande:

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

Jag skulle absolut undvika någon med din attityd.

Varför tycker du att det är så konstigt att människor i stan ser på dig på samma sätt som du ser på människor som kommer från landet?

Lösningen är att du jobbar med din attityd - både den som får dig att känna dig värdelös och när pendeln svänger åt andra hållet förmer. Inget av dessa alternativ känns det minsta attraktiva.
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 09:38:17 följande:
    Typiskt svenska kvinnor. I Danmark blir kvinnor bara glada och ler tillbaks om man ler emot dem. Tänk så stor skillnad det kan vara mellan två länder som ligger precis inpå varandra. Kanske för att danska kvinnor är mer avslappnade, har mer självdistans och förstår att alla män som ler inte är ute efter att flirta eller förföra, utan att man kanske bara vill bjuda på ett leende för att få andra på bättre humör.
    De kanske bara är fulla.

Hej alla "glada" och tack för era svar. Fick hem en donna över natten som jag mötte på en uteservering igår. Hon var liksom jag, lite påverkad och det ena ledde till det andra. Hon hade nyss gått ifrån sin kille efter att han varit otrogen och ville nu ge igen med samma mynt. Så nu mår man prima efter att ha fått doppa i grytan och fått kärlek och närhet hela natten. Hon uppfattade inte mig som obehaglig eller creepy på något sätt, utan tyckte bara det var skönt med en vettig man att prata med. Det är ju tur att inte alla kvinnor har samma inställning som kvinnorna på familjeliv, då hade livet varit en ständig öken utan hägringar.. Men tror att det är mest vänsterfeminister som skriver här så min TS var nog felplacerad vad gäller val av forum.

Jag ska svara på det ni skrivit sedan, men nu vill jag ta hand om tjejen som ropar att jag ska komma och lägga mig igen. Ciao och ha en bra dag i solen vänner! Livet leker och det är sommar.

• Mella-Bella
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 05:48:29 följande:

Hej alla "glada" och tack för era svar. Fick hem en donna över natten som jag mötte på en uteservering igår. Hon var liksom jag, lite påverkad och det ena ledde till det andra. Hon hade nyss gått ifrån sin kille efter att han varit otrogen och ville nu ge igen med samma mynt. Så nu mår man prima efter att ha fått doppa i grytan och fått kärlek och närhet hela natten. Hon uppfattade inte mig som obehaglig eller creepy på något sätt, utan tyckte bara det var skönt med en vettig man att prata med. Det är ju tur att inte alla kvinnor har samma inställning som kvinnorna på familjeliv, då hade livet varit en ständig öken utan hägringar.. Meån tror att det är mest vänsterfeminister som skriver här så min TS var nog felplacerad vad gäller val av forum.

Jag ska svara på det ni skrivit sedan, men nu vill jag ta hand om tjejen som ropar att jag ska kommha en bra dag i solen vänner! Livet leker och det är sommar.

Menl

då verkar ju ditt sätt funka bra, du behöver inte den här tråden eller något råd från någon här. Fortsätt.som förut med det du vet fungerar och e lev livet istället för att lägga energin på att svara alla vänsterfeminister.
    Mella-Bella skrev 2018-05-22 07:58:50 följande:
    Menl

då verkar ju ditt sätt funka bra, du behöver inte den här tråden eller något råd från någon här. Fortsätt.som förut med det du vet fungerar och e lev livet istället för att lägga energin på att svara alla vänsterfeminister.
    Detta motbevisar också vänsterfeministernas påstående om att ett beteende liknande mitt skulle vara helt oattraktivt och avtändande för tjejer. Så vi kan ju vidare i den här tråden diskutera trovärdigheten i dessa personers bedömningar av mäns beteenden. Gäller vänsterfeministers åsikter alla kvinnor eller endast de själva?

Aurora Borrealis skrev 2018-05-21 21:19:38 följande:

... Ordet "fittakarusell" har tyvärr ekat i mitt huvud idag flera gånger. För jag läste igår det TS skrivit här. Haha. Nominerar "fittakarusell" till årets ord 2018! Lol.

Jag såg ordet "kukkarusell" först i en tråd på Flashback och tänkte det kan väl ha samma betydelse med "fittkarusell" för en man.

• Lainie Kennedy
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 08:07:40 följande:

Detta motbevisar också vänsterfeministernas påstående om att ett beteende liknande mitt skulle vara helt oattraktivt och avtändande för tjejer. Så vi kan ju vidare i den här tråden diskutera trovärdigheten i dessa personers bedömningar av mäns beteenden. Gäller vänsterfeministers åsikter alla kvinnor eller endast de själva?

Som jag förstod det var det du som upplevde att det fanns problem för dig att attrahera kvinnor?

Det är väl självklart att de som svarat bara kan redogöra för vad de tror är attraktivt för kvinnor. Det är vad jag vet ingen förutom du som har något behov av att bevisa att ett visst beteende borde ha samma effekt på alla kvinnor.
    MrMister82 skrev 2018-05-21 20:07:49 följande:

Känner en kille i 40 års åldern som verkar leva något av ditt drömliv. Han dejtar den ena 25åring efter den andra. Skillnaden är att han försöker hitta någon att stadga sig med. Tjejer är rätt bra på att märka skillnaden. Killar som bara är ute efter sex är rätt lätta att sortera bort eftersom dom inte orkar investera särskilt mycket tid på en tjej innan de går vidare. Då är nog krogen din största chans.

Annars är det bästa att träffa någon att gå med i någon förening eller aktivitet som lockar mycket tjejer, typ yoga. Bredda ditt kontaktnät. Bli inbjuden på fester. Va schysst för man vet inte vilken tjej som snackar med vem och som har en singelvän som behöver en dejt.

Sen tror jag du har lite rätt i att svenska tjejer är kräsna. Allt fler tjejer är ju välutbildade och självförsörjande och i alla studier så vill ju typ 99 % av alla tjejer gifta upp sig till en kille med antingen bättre utbildning eller högre lön. Samtidigt klarar sig killar allt sämre i skolan.. Så vi går mot ett samhälle med allt fler singlar.   

Finns ju även tjejer som bara är ute efter ett ligg, är nog dessutom fler tjejer än killar som bara vill ha något för natten utan att stadga sig. Tycker trenden har varit sådan sedan början av 2000-talet. Nu känner jag att det där med att stadga sig får vänta några år. Har blivit djupt sviken i tidigare förhållanden med kvinnor och vill inte uppleva samma smärta igen. Därför känns det bättre att få låta det vara mer kravlöst ett tag nu och ha enstaka ONS, utan djupare känslor. Svårt naturligtvis om man verkligen skulle fastna för någon, men det får man ta när det kommer. Med rätt kvinna kan jag vara hur trogen som helst.

Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.