• Anonym (Flyr_till_vichan)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

• Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.
  • Anonym (Flyr_till_vichan)
    Anonym (stadsbo) skrev 2018-05-21 06:24:09 följande:
    Jag blir förvånad att du faktiskt FÅR ögonkontakt och möjlighet att le mot kvinnor på stan i en storstad!  Ögonkontakt är väl nästan ngt man får av misstag mer eller mindre? Om ngn man skulle komma emot mig på gatan och LE mot mig så skulle jag nog byta trottoar och tänka......-"vad vill den där konstiga jeppen"?
    Typiskt svenska kvinnor. I Danmark blir kvinnor bara glada och ler tillbaks om man ler emot dem. Tänk så stor skillnad det kan vara mellan två länder som ligger precis inpå varandra. Kanske för att danska kvinnor är mer avslappnade, har mer självdistans och förstår att alla män som ler inte är ute efter att flirta eller förföra, utan att man kanske bara vill bjuda på ett leende för att få andra på bättre humör.

• uffe 2
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 23:55:05 följande:

Jo, ibland börjar jag dricka redan på morgonen (om jag är ledig) och går ut på förmiddagen när jag börjar bli sådär skönt salongsberusad. Jag tycker att människor reagerar helt annorlunda på mig när jag är alkoholpåverkad, kanske för att jag är mer avslappnad och naturlig då. Senast stötte jag ihop med en tjej som jag först tyckte såg ut som en vida men som när jag började växla några ord med henne visade sig vara riktigt trevlig och gemytlig. Kanske är det så att folk inte alltid är vad de ser ut att vara, eller så tycker folk att jag verkar "coolare" när jag är berusad på något sätt.

Jag som man kan inte prata för kvinnor direkt. Men att du är berusad mitt på dagen för att prata med kvinnor och få deras uppmärksamhet hur tror du dom uppfattar de? Kvinnor känner ju av direkt om de är något fel och de tror jag verkligen dom gör i dessa situationer. Dom pratar nog mest med dig för att slippa problem. De är klart bättre att du är dig själv, där du har hög självrespekt, integritet, underfundighet, humor och självdistans. Då är jag övertygad om att du lockar riktigt bra kvinnor till dig också.
  • uffe 2

Jo, ibland börjar jag dricka redan på morgonen (om jag är ledig) och går ut på förmiddagen när jag börjar bli sådär skönt salongsberusad. Jag tycker att människor reagerar helt annorlunda på mig när jag är alkoholpåverkad, kanske för att jag är mer avslappnad och naturlig då. Senast stötte jag ihop med en tjej som jag först tyckte såg ut som en vida men som när jag började växla några ord med henne visade sig vara riktigt trevlig och gemytlig. Kanske är det så att folk inte alltid är vad de ser ut att vara, eller så tycker folk att jag verkar "coolare" när jag är berusad på något sätt.

Jag som man kan inte prata för kvinnor direkt. Men att du är berusad mitt på dagen för att prata med kvinnor och få deras uppmärksamhet hur tror du dom uppfattar de? Kvinnor känner ju av direkt om de är något fel och de tror jag verkligen dom gör i dessa situationer. Dom pratar nog mest med dig för att slippa problem. De är klart bättre att du är dig själv, där du har hög självrespekt, integritet, underfundighet, humor och självdistans. Då är jag övertygad om att du lockar riktigt bra kvinnor till dig också.
  • riboflavin
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 09:38:17 följande:

Typiskt svenska kvinnor. I Danmark blir kvinnor bara glada och ler tillbaks om man ler emot dem. Tänk så stor skillnad det kan vara mellan två länder som ligger precis inpå varandra. Kanske för att danska kvinnor är mer avslappnade, har mer självdistans och förstår att alla män som ler inte är ute efter att flirta eller förföra, utan att man kanske bara vill bjuda på ett leende för att få andra på bättre humör.

Vad är hönan eller ägget här tro? Jag upplever att utländska män oftare tar kontakt i syfte att just prata en stund än vad svenska män gör. Tar en svensk man kontakt är han antingen försäljare eller vill knulla. Att danska kvinnor är mer öppna kan ju faktiskt vara en konsekvens av att de har färre negativa upplevelser av kontaktsökande män.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • sextiotalist
    Anonym (stadsbo) skrev 2018-05-21 06:24:09 följande:
    Jag blir förvånad att du faktiskt FÅR ögonkontakt och möjlighet att le mot kvinnor på stan i en storstad!  Ögonkontakt är väl nästan ngt man får av misstag mer eller mindre? Om ngn man skulle komma emot mig på gatan och LE mot mig så skulle jag nog byta trottoar och tänka......-"vad vill den där konstiga jeppen"?
    Fast det är creepy åt andra hållet. Jag har inga problem med att svara på ett leende, om jag ser det. Det är nog det som är vanligast, när man går runt på stan med mycket folk, så lägger man nog inte ens märke till det, det är för mycket folk helt enkelt.

När jag strosar (ta det lugnt) när jag är i Stockholm (är för övrigt utflyttad, så jag är i Stockholm ibland i tjänsten och ibland privat) så har jag nickat och lett tillbaka när man mött personer, som också strosar.
  • Anonym (plats)

Nu verkar du iofs inte vara min typ (försöker likna kändisar, tar kontakt när du druckit etc) och jag är säkerligen inte din och dessutom gift Men min första tanke är vilken typ av kontakt du är ute efter. Är det ragg/ligg eller en relation? För en relation har du förmodligen bättre chans till på jobbet, föreningar, gemensamma kompisar etc än på stan, om du inte är nätdejtingtypen.

Ragg på stan för tillfällig sex har jag ingen erfarenhet av själv så där är jag ingen expert. Att döma av kompisar som haft mer tillfälliga relationer föredrar dock många att tro sig vara kära/ha ett förhållande (om än väldigt kort) än att erkänna att de bara har lust att ha sex. Har dock ingen insyn i hur det ser ut bland dagens 20-30-åringar.

Vad gäller leenden på stan, prata tillfälligt med någon som tar kontakt så har jag själv inget problem med det - är själv typen som hamnar i samspråk med den som sitter bredvid på bussen - men det innebär inte att jag är öppen för sex eller förhållande.

• Anonym (mmmm)
    Oj, jag skulle springa lång väg om någon som gör så kom fram och ville snacka med mig. Dricka på morgonen? Du har nog fler problem än vad som antyds i TS. 

Om du nu får kontakt vid drickande, vad gör du när ruset försvinner? 
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 00:26:09 följande:
    Du missade hela min poäng. Lär dig läsa varje ord i en text utan att hoppa över ord som så många gör. Jag sa: Varför ska inte vi killar få ligga runt när ni kvinnor ska få göra det? Varför är män slampiga eller horbockar när kvinnor "bejakar sin sexualitet"?
    Fast så är det inte i verkligheten. Alla kan göra vad de vill men blir man lite för ivrig och knullar runt lite för mycket på kort tid (och i samma gäng så att alla får veta det) då är både män och kvinnor sedda som slampor 
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 03:10:15 följande:
    Avskyr genustrams. Det är inte ens någon vetenskap utan ett feministiskt hittepå. Tinder är värdelöst och bara till för ungdomar.

Vad är det som är unket med min kvinnosyn?
    Hehe enough said. Då förstår vi ännu mer varför många kvinnor inte blir intresserade. När du börjar prata lite mer med dem och visar att du anser kvinnor ska åka tillbaka till 1800-talet (dvs du gillar inte "genustrams" = tycker inte kvinnor är lika mkt värda som män, tycker inte de ska ha lika lön för lika arbete osv) , blir man lätt lite ensam. 

Om du nu tänker protestera mot vad jag skrev och säga att du visst anser det är viktigt med lika lön, att alla är lika värda osv = du är feminist. Sug på den ett tag. 
  • sextiotalist
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 09:38:17 följande:
    Nu har jag förvisso inte varit i Köpenhamn under den värsta rusningstiden. Men är det så att när du är i Köpenhamn så är det när det är helg och folk är mindre stressade.
    Men jag har inte varit med om att folk går omkring och ler mot varandra och hälsar stup i kvarten de gångerna jag varit i Köpenhamn, upplever nog att folk är som överallt annars, en del går lugnt och strosar, andra i högt tempo och en del i sin egen värld och andra öppna för intryck.
Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.