• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Märta)
    klyban skrev 2018-09-26 12:44:23 följande:

Jag försvarar den prostituerade och vill de ska ha det bättre.

Men arbetar man ur en utopisk dröm som aldrig kommer ske, så vill man inte dessa kvinnor väl.

För alla har insett att lagen inte fungerat och skadar mesta dels kvinnor.

Gillar du att dessa kvinnor skadas?

Eller är det din Utopiska dröm som ska forceras på alla(men aldrig sker).

Jag bryr mig inte om prostitution. Helt ointressant.

Mitt inlägg handlade inte om jag tycker det är bra eller dåligt.

Jag skulle dock inte vilja ha en seriös relation med någon som köper sex regelbundet. Finns tydligen ett antal som tilläggsköper. Och det har inte med köpesex att göra utan att de borde tycka jag duger i sängen. Har liksom mycket att erbjuda och erfarenhet.

Att ha testat någon hora i sin ungdom är en sak. Inget jag hänger upp mig på.
  • klyban
    Anonym (Märta) skrev 2018-09-26 14:21:05 följande:

Jag skulle dock inte vilja ha en seriös relation med någon som köper sex regelbundet. Finns tydligen ett antal som tilläggsköper. Och det har inte med köpesex att göra utan att de borde tycka jag duger i sängen. Har liksom mycket att erbjuda och erfarenhet.

Jag vet inte anledningarna till varför man köper sex.
    Enda vi vet att detta sker, och att dessa kvinnor lider i händerna på kriminella nätverken och på flera plan.
    Vi vet även att lagen inte fungerar.

Det finns bara en fråga som vi ska ställa oss, varför är inte dessa kvinnor(och män) värda samma rättigheter i samhället som alla andra arbetande?
    Varför ska vi sparka ned på dessa kvinnor för, vad har dom gjort dig?

hur många meter var det?
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-26 12:44:23 följande:

Jag försvarar den prostituerade och vill de ska ha det bättre.

Men arbetar man ur en utopisk dröm som aldrig kommer ske, så vill man inte dessa kvinnor väl.
    För alla har insett att lagen inte fungerat och skadar mesta dels kvinnor.

Gillar du att dessa kvinnor skadas?
    Eller är det din Utopiska dröm som ska forceras på alla(men aldrig sker).

Nej du vill inte att de ska få det bättre - såvida du inte ger stöd åt organisationer som försöker hjälpa kvinnor att komma ut prostitutionen.

På vilket sätt skadas de prostituerade av lagen? Den största skadan är att de har sex med män de inte vill ha sex med. Kvinnokroppen är inte gjord för detta.

Nej det är ingen utopi. Extremt få kvinnor som lever i ett jämställt samhälle, har egen ekonomi och som mår bra (dvs inte har ångest/självskadeproblematik eller sysslar med droger) skulle nånsin sälja sig. Det är därför man måste fylla på med fattiga utländska kvinnor och traffickingoffer.

Skulle du kunna tänka dig att ge stöd åt organisationer som vill hjälpa kvinnor ur prostitutionen eller vill du gärna ha dem där så att du kan använda dem?
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-26 14:27:47 följande:

Jag vet inte anledningarna till varför man köper sex.
    Enda vi vet att detta sker, och att dessa kvinnor lider i händerna på kriminella nätverken och på flera plan.
    Vi vet även att lagen inte fungerar.

Det finns bara en fråga som vi ska ställa oss, varför är inte dessa kvinnor(och män) värda samma rättigheter i samhället som alla andra arbetande?
    Varför ska vi sparka ned på dessa kvinnor för, vad har dom gjort dig?

Ursäkta, men har du noll koll på ekonomi? VARFÖR skulle kriminella nätverk sluta kontrollera könshandeln bara för att den är laglig? Den kommer ju fortfarande vara ytterst lönsam eftersom män gärna betalar svindyra summer för att få tillgång till ovilliga kvinnors underliv. En legalisering skulle öka antalet kunder. Men du menar att en ökning av efterfrågan skulle minska priset och därför göra kriminella nätverk mindre intresserade? Kriminella nätverk är för tusan inblandat i allt som går att få ut pengar på. Bland annat fusk med olivolja och honung och dessa livsmedel är inte direkt olagliga.

Dessutom: det kommer alltid att finnas män som vill ha sex med kvinnor som är för unga, inte vill, våldssex och massa andra sjuka grejor. Den marknaden kommer inte att upphöra med legalisering.

Det bästa sättet att få stopp på prostitution är att skapa jämställda samhällen där kvinnor inte är beroende av män för sin försörjning och inte blir stämplade som dåliga kvinnor om de har (frivillig) sex med många män för att de njuter av det, inte stämplas som dåliga kvinnor för att de har sex utanför äktenskapet eller blir gravida utanför äktenskapet, och att stötta unga flickor och kvinnor samt barn, som blir utsatta för sexuella övergrepp så att de inte utvecklar självskadebeteende.

Jag chattade senast igår med en tjej som utsattes för våldtäkt som barn. Ingen lyssnade på henne eller gav henne stöd. Hon hamnade på grund av detta i en dålig spiral och prostituerade sig under en period. Det slutade med att hon anmälde några kunder, när hon fick styrka att ta sig ur eländet. Hon är inte den ende prostituerade som anmält kunder. Bra att det är olagligt!
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-26 16:32:35 följande:

Ursäkta, men har du noll koll på ekonomi? VARFÖR skulle kriminella nätverk sluta kontrollera könshandeln bara för att den är laglig? Den kommer ju fortfarande vara ytterst lönsam eftersom män gärna betalar svindyra summer för att få tillgång till ovilliga kvinnors underliv. En legalisering skulle öka antalet kunder. Men du menar att en ökning av efterfrågan skulle minska priset och därför göra kriminella nätverk mindre intresserade? Kriminella nätverk är för tusan inblandat i allt som går att få ut pengar på. Bland annat fusk med olivolja och honung och dessa livsmedel är inte direkt olagliga.

Dessutom: det kommer alltid att finnas män som vill ha sex med kvinnor som är för unga, inte vill, våldssex och massa andra sjuka grejor. Den marknaden kommer inte att upphöra med legalisering.

Det bästa sättet att få stopp på prostitution är att skapa jämställda samhällen där kvinnor inte är beroende av män för sin försörjning och inte blir stämplade som dåliga kvinnor om de har (frivillig) sex med många män för att de njuter av det, inte stämplas som dåliga kvinnor för att de har sex utanför äktenskapet eller blir gravida utanför äktenskapet, och att stötta unga flickor och kvinnor samt barn, som blir utsatta för sexuella övergrepp så att de inte utvecklar självskadebeteende.

Jag chattade senast igår med en tjej som utsattes för våldtäkt som barn. Ingen lyssnade på henne eller gav henne stöd. Hon hamnade på grund av detta i en dålig spiral och prostituerade sig under en period. Det slutade med att hon anmälde några kunder, när hon fick styrka att ta sig ur eländet. Hon är inte den ende prostituerade som anmält kunder. Bra att det är olagligt!

Så du vill förbjuda olivolja och honung?

Om inte, så förstår jag inte liknelsen öht.

I övrigt håller jag med. Det bästa är att skapa jämställda samhällen. Och det har inte så mycket med prostutitionens vara eller icke vara att göra. Den delen försvinner (inte helt) av sig själv, lika som många andra problem.
  • Wowbagger2000

Som en liknelse, alkohol är idag inte speciellt intressant för kriminella att sälja, för behovet tillgodoses i huvudsak på laglig väg.

När man förbjöd det i USA för hundra år sen la man grunden för maffian, som kunde tjäna storkovan.

En legalisering av prostitution måste givetvis kombineras med riktigt kännbara straff för de som väljer det olagliga alternativet.

Den marknaden du beskriver av våldsinslag är en liten del, och på vilket sätt skulle en legalisering av övrig prostitution göra det problemet värre?

Tvärtom så skulle högra straff och mer fokus där minska de problemen, och hjälpa fler som är utsatta.
  • Wowbagger2000
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-26 17:25:51 följande:

Som en liknelse, alkohol är idag inte speciellt intressant för kriminella att sälja, för behovet tillgodoses i huvudsak på laglig väg.

När man förbjöd det i USA för hundra år sen la man grunden för maffian, som kunde tjäna storkovan.

En legalisering av prostitution måste givetvis kombineras med riktigt kännbara straff för de som väljer det olagliga alternativet.

Den marknaden du beskriver av våldsinslag är en liten del, och på vilket sätt skulle en legalisering av övrig prostitution göra det problemet värre?

Tvärtom så skulle högra straff och mer fokus där minska de problemen, och hjälpa fler som är utsatta.

Glömde att tillägga, att givetvis måste även det dociala skyddsnätet bli bättre, och fånga upp de som blivet utsatta för övergrepp innan de hamnar i ett självskadebeteende.

Att göra sexköpet olagligt har ju uppenbarligen ingen effekt...
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-26 16:22:09 följande:
    Nej du vill inte att de ska få det bättre - såvida du inte ger stöd åt organisationer som försöker hjälpa kvinnor att komma ut prostitutionen.

På vilket sätt skadas de prostituerade av lagen? Den största skadan är att de har sex med män de inte vill ha sex med. Kvinnokroppen är inte gjord för detta.

Nej det är ingen utopi. Extremt få kvinnor som lever i ett jämställt samhälle, har egen ekonomi och som mår bra (dvs inte har ångest/självskadeproblematik eller sysslar med droger) skulle nånsin sälja sig. Det är därför man måste fylla på med fattiga utländska kvinnor och traffickingoffer.

Skulle du kunna tänka dig att ge stöd åt organisationer som vill hjälpa kvinnor ur prostitutionen eller vill du gärna ha dem där så att du kan använda dem?

Ska du nu låtsas om att du inte läst ett enda inlägg av mig.
    Mycket roande av dig.

Jo, en Utopisk dröm som aldrig kommer ske.
    Vi skulle sitta här om 1000 år och INGET har ändrats på det området.
    Du är osedvanligt naiv, jag har bara en slutsats med dig nu och det är att du vill dessa kvinnor illa och medvetet också.

Ger inte stöd till någon, och tänker inte göra det närmaste året heller.
    Och lagändringar är andra saker, och det ena utesluter inte det andra, nått som det känns som du försöker med nu.

hur många meter var det?
  • klyban

Jag har svarat på detta så många ggr nu, så det blir bara konstigt höra dig igen och fråga samma sak som redan avhandlats massor av ggr.
    Kan det vara så enkelt att du inte ens läser nått jag skriver?
    För det skulle förklara denna demens som kommer.

Vet inte varför du har sån tilltro till kriminella nätverk.
    Och du är medveten om att ni står på samma sida?
    Bara en sådan sak skulle få mig och bli rädd för att ens åsikt troligtvis är rätt havererad.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Märta) skrev 2018-09-26 14:21:06 följande:

Vem du har förhållanden med är helt upp till dig, och hör knappast hemma i denna tråden och diskutera.
    Och sen glömmer du alla kvinnor/män som slutar ha sex med sina män/kvinnor.
    Förtäckt prostitution som Afrikaresor(en hel kvinnor där).

Mitt enda intresse är att dessa kvinnor ska få det bättre, och detta kan aldrig ske med kriminella nätverk vid rodret.
    Och den stora utmaningen kommer den dagen man insett lagen är helt verkningslös.
    Lagen är verkningslöst, jag ser hellre att färre kvinnor skadas av arbetet och ha det lagligt, än fler som skadas.
    Som man sett så har annonserna ökat med över 2000%, och detta är bara den synliga delen.

Men en del har väldigt svårt för empati när det kommer till moral.
    Då de inte förstår att de pratar om andra människor ens, och de bryr sig inte ens om de skadas(kanske de säger de inte vill detta, men det dom vill gör så detta sker.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!