• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Wowbagger2000
    Voyager skrev 2018-09-28 17:15:57 följande:

Visa mig en enda jämställd, välutbildad kvinna över 40 år, med bra lön och ingen tidigare historia av sexuella övergrepp, mental ohälsa eller missbruk som frivilligt säljer sex för pengar och be henne motivera i denna tråd varför hon gör det på ett sätt som kan kontrolleras av oberoende källor.

Väldigt konstig frågeställning, om hon redan har bra lön och ett jobb, varför skulle hon då ha ett jobb till?

Över 40 lär det dessutom vara rätt svårt att sälja sex dessutom, då konkuransen ifrån yngre förmågor lär vara rätt stor...

Du ställer en fråga som du vet är i princip omöjöig att hitta ett exempel på..rätt oseriöst faktiskt. Varför skrev du inte 25 istället, och en städarlön på 18000....

Men jag såg en dokumentär en gång om en bordell i USA, där de flesta tjejerna var unga studenter. De åkte till en annan delstat för att vara anonyma, jobbade på bordellen över sommaren och använde pengarna för bekosta sina studier.

Hade de gjort det om de haft samma möjlighet till studielån som i Sverige? Troligen inte.

Är de tvingade att sälja sex? Nej, det väljer det för att det är ett snabbt sätt att dra in stora summor pengar. De hade kunnat ta ett vanligt jobb och sparat i några år, men valde en annan lösning.
  • Wowbagger2000
    Voyager skrev 2018-09-28 19:27:46 följande:

Tack! Det var riktigt bra!

Dock framgår det inte vilken utbildning eller vilka arbeten de har eller om de har en historia av sexuella övergrepp, missbruk eller mental ohälsa. Det som däremot står i texten var att att minst en av dem hamnade i "ekonomisk knipa". (Orsaken till det framgår inte men kan t.ex. vara missbruk, eller arbetslöshet p.g.a. låg utbildning, men är svårt att veta.)

Det vore i alla fall intressant att veta om de gjort samma val om de hade haft gott om pengar. Man får ett intryck av att det hela började för att de inte såg någon annan utväg, och sökte trygghet i varandra, inte för att det var en fetisch. I så fall bekräftas den bild man får av de flesta andra som blir prostituerade.

Om du känner dem får du gärna be dem skriva i tråden och svara på dessa frågor men det är svårt att kontrollera om det verkligen är äkta svar så frågan är vilket värde det skulle ha ändå.

Angående samma val om man haft pengar.

Läste för några år sen en tråd ifrån en kvinna här på FL som var på väg att bli vräkt.

Hon såg ingen annan utväg än att sälja sex, så hon la ut annons på någon eskortsida, och hade tre kunder.

Hon fick in sina 15000 (5000 per tillfälle alltså) och löste sin ekonomiska knipa och kunde bo kvar.

Sexet beskrev var ungefär som ett vanligt ONS, med män i sin egen ålder.

Om hon haft pengar hade hon naturligtvis inte sålt sex, men uppenbarligen ansåg hon att sälja sex vara det minst dåliga alternativet.

Så frågan är, ni som anser att kvinnan istället borde blivet vräkt (genom att frånta henne rätten att själv bestämma om hob vill sälja sex), på vilket sätt vore det till hennes fördel?
  • Voyager
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-28 19:30:30 följande:
    Väldigt konstig frågeställning, om hon redan har bra lön och ett jobb, varför skulle hon då ha ett jobb till?

Över 40 lär det dessutom vara rätt svårt att sälja sex dessutom, då konkuransen ifrån yngre förmågor lär vara rätt stor...

Du ställer en fråga som du vet är i princip omöjöig att hitta ett exempel på..rätt oseriöst faktiskt. Varför skrev du inte 25 istället, och en städarlön på 18000....

Men jag såg en dokumentär en gång om en bordell i USA, där de flesta tjejerna var unga studenter. De åkte till en annan delstat för att vara anonyma, jobbade på bordellen över sommaren och använde pengarna för bekosta sina studier.

Hade de gjort det om de haft samma möjlighet till studielån som i Sverige? Troligen inte.

Är de tvingade att sälja sex? Nej, det väljer det för att det är ett snabbt sätt att dra in stora summor pengar. De hade kunnat ta ett vanligt jobb och sparat i några år, men valde en annan lösning.
    Det är helt enkelt förbjudet att diskriminera någon "anställd" p.g.a. ålder, etnicitet, kön, sexuell läggning, religiös livsåskådning, så jag antar att det inte är ett "arbete" i så fall, trots vad många påstår här.

Beträffande det senare kanske det i så fall är så att CSN (och andra trygghetssystem) bidrar till minskad prostitution. Det skulle ju kunna förklara varför nyrekryteringen av svenska kvinnor i princip upphört sedan 2000 (Ekberg 2004) och att det numer nästan uteslutande utländska kvinnor som utför sexuella tjänster mot ersättning i Sverige, förutom tjejer som Gabriella ovan (med en historia av sexuella övergrepp och mental ohälsa).
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-28 19:29:17 följande:
    Vet du inte vad du själv skrev i ditt 305:e inlägg och vad jag svarade, eller skriver du bara inlägg upp och inlägg ner utan att bry dig om vad du skriver eller tror att andra inte heller bryr sig om din argumentation?

Ledsen det du påstår existerar inte.

När ska du svara på den frågan?
    Varför inbillar du dig att din sexualitet är den enda som får finnas?

hur många meter var det?
  • Voyager
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-28 19:37:54 följande:
    Angående samma val om man haft pengar.

Läste för några år sen en tråd ifrån en kvinna här på FL som var på väg att bli vräkt.

Hon såg ingen annan utväg än att sälja sex, så hon la ut annons på någon eskortsida, och hade tre kunder.

Hon fick in sina 15000 (5000 per tillfälle alltså) och löste sin ekonomiska knipa och kunde bo kvar.

Sexet beskrev var ungefär som ett vanligt ONS, med män i sin egen ålder.

Om hon haft pengar hade hon naturligtvis inte sålt sex, men uppenbarligen ansåg hon att sälja sex vara det minst dåliga alternativet.

Så frågan är, ni som anser att kvinnan istället borde blivet vräkt (genom att frånta henne rätten att själv bestämma om hob vill sälja sex), på vilket sätt vore det till hennes fördel?
    Nej, jag tror att den gängse bilden i vårt land aldrig kan vara att se prostitution som ett "trygghetssystem" (även om det faktiskt inte skulle förvåna mig om någon förespråkar det här med tanke på tidigare inlägg).
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-28 19:41:57 följande:

Ledsen det du påstår existerar inte.

När ska du svara på den frågan?
    Varför inbillar du dig att din sexualitet är den enda som får finnas?

Tydligen inte för en person som inte minns vad hen skrev i sitt 305:e inlägg.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-28 19:43:36 följande:
    Tydligen inte för en person som inte minns vad hen skrev i sitt 305:e inlägg.

Finns inget inlägg som jag ens skrivit i, vill du försöka hävda detta om och om igen, så blir bara svaret samma.
    Eller så får du hitta ett inlägg som i alla fall jag är med i, elelr du för den delen.

När ska du berätta för oss varför din sexualitet är den enda som är tillåten?

hur många meter var det?
  • Anonym (ee+??)
    Anonym (S18) skrev 2018-06-26 23:02:36 följande:

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.

Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

Finns helt vanliga tjejer som säljer sex. Exempelvis studenter som hellre gör det på sommaren än att jobba i vården.
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-28 19:45:12 följande:

Finns inget inlägg som jag ens skrivit i, vill du försöka hävda detta om och om igen, så blir bara svaret samma.
    Eller så får du hitta ett inlägg som i alla fall jag är med i, elelr du för den delen.

När ska du berätta för oss varför din sexualitet är den enda som är tillåten?

Är du så lat att du inte ens kolla upp vad du själv skrev? Då talar inte heller jag om för dig det.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-28 19:42:54 följande:
    Nej, jag tror att den gängse bilden i vårt land aldrig kan vara att se prostitution som ett "trygghetssystem" (även om det faktiskt inte skulle förvåna mig om någon förespråkar det här med tanke på tidigare inlägg).

Du vet inte vad någon förespråkar, då jag uppfattar som du inte ens bryr dig om vad folk skriver och berättar.
    utan du bara svarar på vad du vill och när du vill, och inte så ovanligt att det du citerar inte ens återfinns i ditt svar.
    Och vad är då mening med citera nån från början?

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!