• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-28 17:20:14 följande:

Och när ska du berätta varför du tror det bara kan finnas en sexualitet och då din.
    Detta är en frågan du undvikit som pesten, och förstår inte varför.
    Kan det vara så att du inte ens står för den åsikten du gett oss?

Det har jag redan berättat men du behöver inte upprepa dig så. Dina (miss)uppfattningar är redan väl kända.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-28 17:22:00 följande:
    Det har jag redan berättat men du behöver inte upprepa dig så. Dina (miss)uppfattningar är redan väl kända.

Nej, aldrig.
    Jag upprepar mig tills du kommer ge ett svar varför du inbillar dig bara en sexualitet får finnas enligt dig.
    Och hur du gör med andra sexualiteter med ett sådant påstående förstår jag inte hur du ska komma ur ens och utan en totalt pudling.
    Men pudlar gör du inte, inte ens förklarar varför du inbillar dig det du gör.
    Dock pratat om annat har du varit extremt duktig på, speciellt på de svåra frågorna.

hur många meter var det?
  • Wowbagger2000
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-28 09:51:08 följande:

Varför försvarar du prostitution om du vet att de som prostituerar sig inte vill göra det och mår dåligt av det?

Jag försvars människor rätt att själva få avgöra under vilka premisser man har sex, dvs att vi ska förhindra trafficking, hjälpa de som har ett självskadebeteende, men inte hindra de som faktiskt vill sälja sex frivilligt.

Och jag anser att dagens sexköpslag som buntar ihop allt som att det är samma sak, med väldigt låga straff är inneffektiv och gör situationen värre för de mest utsatta.

Det är en "morallag" som mest syftar att vissa ska få godhetspoäng, inte att hjälpa utsatta kvinnor.

Med ert tankesätt borde det egentligen vara olagligt att ha ett sexuellt förhållande med någon som tjänar avsevärt mycket mer än en själv, då det är ekonomiska motiv som gör att man ger sitt sexuella medgivande.

Enda skillnaden är att det är en paketlösning istället för enskilda tillfällen man betalar för.

Nu syftar jag inte på trafficking, för jag anser egentligen inte att det är prostitution, utan grov våldtäkt mot någons vilja, och borde bestraffas med fleråriga fängelsestraff.

Men lagstiftarna som påstår sig värna om utsatta kvinnor tycker det räcker med lite böter....

Ändå är det jag som är badguy....
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-28 17:28:21 följande:

Nej, aldrig.
    Jag upprepar mig tills du kommer ge ett svar varför du inbillar dig bara en sexualitet får finnas enligt dig.
    Och hur du gör med andra sexualiteter med ett sådant påstående förstår jag inte hur du ska komma ur ens och utan en totalt pudling.
    Men pudlar gör du inte, inte ens förklarar varför du inbillar dig det du gör.
    Dock pratat om annat har du varit extremt duktig på, speciellt på de svåra frågorna.

Jodå, se mitt svar till ditt inlägg 305!
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-09-28 17:15:57 följande:

Visa mig en enda jämställd, välutbildad kvinna över 40 år, med bra lön och ingen tidigare historia av sexuella övergrepp, mental ohälsa eller missbruk som frivilligt säljer sex för pengar och be henne motivera i denna tråd varför hon gör det på ett sätt som kan kontrolleras av oberoende källor.

www.jp.se/article/de-sexsaljande-kvinnornas-berattelse/

Detta är det närmsta jag kan komma. Det är omöjligt att göra det du ber om, särskilt online.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-28 18:36:28 följande:
    Jodå, se mitt svar till ditt inlägg 305!

Är varken du eller jag som är där.
    Vi vet alla du inte har svarat på denna fråga, så sluta låtsas.

hur många meter var det?
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-28 19:13:22 följande:

Är varken du eller jag som är där.
    Vi vet alla du inte har svarat på denna fråga, så sluta låtsas.

Att du inte minns vad jag har skrivit är ju en sak men att du inte minns vad du själv har skrivit och ftt för svar på det för tankarna till stroke eller demens vilket du bprde söka hjälp för. (Jag har självklart hela tråden i en fil och kan lätt kontrollera men du verkar ju inte vara intresserad av annat än meningslösa stavelser på en skärm nära dig.)
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-28 19:19:00 följande:
    Att du inte minns vad jag har skrivit är ju en sak men att du inte minns vad du själv har skrivit och ftt för svar på det för tankarna till stroke eller demens vilket du bprde söka hjälp för. (Jag har självklart hela tråden i en fil och kan lätt kontrollera men du verkar ju inte vara intresserad av annat än meningslösa stavelser på en skärm nära dig.)

Det du säger existerar inte ens där eller nån av oss.
    Försök igen eller svara på riktigt någon gång, min gissning är inte alls.
    För vad ska man annars tro efter så många förfrågningar om vad du påstår om dig själv och helt utan svar?

hur många meter var det?
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-09-28 19:03:15 följande:
    www.jp.se/article/de-sexsaljande-kvinnornas-berattelse/

Detta är det närmsta jag kan komma. Det är omöjligt att göra det du ber om, särskilt online.
    Tack! Det var riktigt bra!

Dock framgår det inte vilken utbildning eller vilka arbeten de har eller om de har en historia av sexuella övergrepp, missbruk eller mental ohälsa. Det som däremot står i texten var att att minst en av dem hamnade i "ekonomisk knipa". (Orsaken till det framgår inte men kan t.ex. vara missbruk, eller arbetslöshet p.g.a. låg utbildning, men är svårt att veta.)

Det vore i alla fall intressant att veta om de gjort samma val om de hade haft gott om pengar. Man får ett intryck av att det hela började för att de inte såg någon annan utväg, och sökte trygghet i varandra, inte för att det var en fetisch. I så fall bekräftas den bild man får av de flesta andra som blir prostituerade.

Om du känner dem får du gärna be dem skriva i tråden och svara på dessa frågor men det är svårt att kontrollera om det verkligen är äkta svar så frågan är vilket värde det skulle ha ändå.
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-28 19:25:02 följande:

Det du säger existerar inte ens där eller nån av oss.
    Försök igen eller svara på riktigt någon gång, min gissning är inte alls.
    För vad ska man annars tro efter så många förfrågningar om vad du påstår om dig själv och helt utan svar?

Vet du inte vad du själv skrev i ditt 305:e inlägg och vad jag svarade, eller skriver du bara inlägg upp och inlägg ner utan att bry dig om vad du skriver eller tror att andra inte heller bryr sig om din argumentation?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!