• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Samma lika)
    klyban skrev 2018-09-30 15:14:53 följande:

Men alla såkallat golddiggers, vars ENDA intresse hitta en man som har pengar?

Eller är det okey helt plötsligt för det är av frivillighet och av "kärlek"?

Nej precis lika äckligt det men det var inte vad denna diskussion handlade om.
  • Wowbagger2000
    Anonym (Samma lika) skrev 2018-09-30 15:26:36 följande:

Vi har faktiskt disluterat ett pengar kan vara en orsak till medgivande, och alla golddiggers visar ju att så uppenbart är fallet.

Finns ju massor med klipp på youtube som visar kvinnor som först är helt ointresserade av de män som uppvaktar dem, tills de inser att de är rika, och de är de är de väldigt plötsligt jätteintresserade...

Men de har förmodligen en trasig bakgrund...
  • klyban
    Anonym (Samma lika) skrev 2018-09-30 15:26:36 följande:

Vad är skillnaden egentligen?
    Så givetvis är det ett intressant inslag i debatten.

hur många meter var det?
  • klyban
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-30 16:24:42 följande:
    Vi har faktiskt disluterat ett pengar kan vara en orsak till medgivande, och alla golddiggers visar ju att så uppenbart är fallet.
    Finns ju massor med klipp på youtube som visar kvinnor som först är helt ointresserade av de män som uppvaktar dem, tills de inser att de är rika, och de är de är de väldigt plötsligt jätteintresserade...
    Men de har förmodligen en trasig bakgrund...

Jag sett såna där socialaskämt som man kallar det har jag för mig.
    Där en ung man närmar sig en kvinna och försöker prata med henne, hon stänger ned honom.
    Samtidigt detta sker, så kommer en hemlös upp(egen såklart), och den unga mannen ger denna hemlösa person $100 och flashar säkert par tusen dollars(i rulle som man tydligen gillar i USA).
    Och kvinnan ändra helt attityd och blir "intresserad" helt plötsligt.
    Det intressanta är hur många det är som får denna totala omvandling vid synen av sedelbunten.

Så prata om kvinnor och denna fråga, så har vi ett par obekväma sanningar även där.
    Jag menar, vi pratar om moral, varför är inte det moral för dessa kan man undra.

hur många meter var det?
  • Wowbagger2000
    klyban skrev 2018-09-30 18:08:09 följande:

Jag sett såna där socialaskämt som man kallar det har jag för mig.

Där en ung man närmar sig en kvinna och försöker prata med henne, hon stänger ned honom.

Samtidigt detta sker, så kommer en hemlös upp(egen såklart), och den unga mannen ger denna hemlösa person $100 och flashar säkert par tusen dollars(i rulle som man tydligen gillar i USA).

Och kvinnan ändra helt attityd och blir "intresserad" helt plötsligt.

Det intressanta är hur många det är som får denna totala omvandling vid synen av sedelbunten.

Så prata om kvinnor och denna fråga, så har vi ett par obekväma sanningar även där.

Jag menar, vi pratar om moral, varför är inte det moral för dessa kan man undra.

Ja, det är nog inte alla som ändrar attityd bars för killen hoppar in i en Ferrari, dock är det intressant ändån hur en del kvinnor kan tvärvända när pengarna kommer på bordet...
  • klyban
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-30 18:46:43 följande:
    Ja, det är nog inte alla som ändrar attityd bars för killen hoppar in i en Ferrari, dock är det intressant ändån hur en del kvinnor kan tvärvända när pengarna kommer på bordet...

Och sen nästa stund så säger dom att det inte är frivilligt.
    Jag har sedan länge kommit till slutsatsen att de bryr sig inte ett om de prostituerade, utan tvärtom.
    Man skapar en lag, men nu efter så många år så vet vi alla att lagen är helt meningslös för nått.
    Så varför man då inte satsar på nått som kommer förbättra livet för dessa kvinnor?
    Men av någon underlig anledning är detta FULLSTÄNDIGT omöjligt.
    Så då ställer man sig frågan varför vill man ha det förbjudet från början?
    Enda jag kan komma på är att man vill äga dessa kvinnors kroppar, men istället för stå med pengar i handen och köpa en tjänst.
    Så tar man lagboken och slår dom i huvudet, och säger rätta in er i ledet.

Tycker faktiskt en del har skrämmande människosyn, där man med "godhet" gör det jävligare för kvinnor.

hur många meter var det?
  • Wowbagger2000
    klyban skrev 2018-09-30 20:06:32 följande:

Och sen nästa stund så säger dom att det inte är frivilligt.

Jag har sedan länge kommit till slutsatsen att de bryr sig inte ett om de prostituerade, utan tvärtom.

Man skapar en lag, men nu efter så många år så vet vi alla att lagen är helt meningslös för nått.

Så varför man då inte satsar på nått som kommer förbättra livet för dessa kvinnor?

Men av någon underlig anledning är detta FULLSTÄNDIGT omöjligt.

Så då ställer man sig frågan varför vill man ha det förbjudet från början?

Enda jag kan komma på är att man vill äga dessa kvinnors kroppar, men istället för stå med pengar i handen och köpa en tjänst.

Så tar man lagboken och slår dom i huvudet, och säger rätta in er i ledet.

Tycker faktiskt en del har skrämmande människosyn, där man med "godhet" gör det jävligare för kvinnor.

Tror det är godhetsknarkande... Man vill visa hur god man är genom att förbjuda prostitution, för det är omoraliskt, dvs det är tanken som räknas.

Att det sen försämrar för de ofrivilligt orostituerade, det är helt ointressant, det är oprincipen som är viktig.

Samma tankemönster går igen i mycket annat i samhället idag. Logiskt resonemang och konsekvensanalys får stå tillbaka när känslorna ska bestämma och beslut fattas efter vad som är intressant för dagen.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (Samma lika) skrev 2018-09-30 15:12:51 följande:
    Självklart inblandningen av pengar...
    Var får du mat ifrån? Skogen?
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (ee+??) skrev 2018-09-28 19:45:32 följande:
    Finns helt vanliga tjejer som säljer sex. Exempelvis studenter som hellre gör det på sommaren än att jobba i vården.
    Nej, det finns det inte.

Vanliga tjejer som mår bra säljer sig inte för att få extrapengar. Att ha sex med någon man inte är kåt på är så oerhört obehagligt för en kvinna (kanske för en man också, men jag tror att alla män är lite småkåta på alla kvinnor) att det inte är värt det om man mår bra.

Däremot är det en väldigt vanlig lögn som torkar går på eftersom det får dem att känna sig mer exklusiva och den prostituerade som något mindre prostituerad.
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-28 19:30:30 följande:
    Väldigt konstig frågeställning, om hon redan har bra lön och ett jobb, varför skulle hon då ha ett jobb till?

Över 40 lär det dessutom vara rätt svårt att sälja sex dessutom, då konkuransen ifrån yngre förmågor lär vara rätt stor...

Du ställer en fråga som du vet är i princip omöjöig att hitta ett exempel på..rätt oseriöst faktiskt. Varför skrev du inte 25 istället, och en städarlön på 18000....

Men jag såg en dokumentär en gång om en bordell i USA, där de flesta tjejerna var unga studenter. De åkte till en annan delstat för att vara anonyma, jobbade på bordellen över sommaren och använde pengarna för bekosta sina studier.

Hade de gjort det om de haft samma möjlighet till studielån som i Sverige? Troligen inte.

Är de tvingade att sälja sex? Nej, det väljer det för att det är ett snabbt sätt att dra in stora summor pengar. De hade kunnat ta ett vanligt jobb och sparat i några år, men valde en annan lösning.
    De hade inte gjort det om de inte haft bakgrund av sexuella övergrepp.

Svara på Voyagers fråga, men du kan byta ut det mot en 28-åring.

Det är inte så att kvinnor lever fullständiga vanliga liv, går i skolan utan problem, jobbar några år på ett lågbetalt jobb och sedan bestämmer sig för att sälja sig istället. Det är unga tjejer dom mår dåligt som dras in i branschen och sedan är kvar när de är 28.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!