• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Wowbagger2000
    Anonym (Eh!) skrev 2018-10-11 08:54:06 följande:

Att ha sex mot sin vilja är för fasen inget man kan jämföra med att inte gilla att gå till kontoret eller var man nu jobbar!

Jag antar då att du, om du behövde pengar och inte fick nåt jobb, inte haft nåt emot att sälja dig till homosexuella män. Om du blir arbetslös efter 50 finns inte mycket jobb att få.

Sälja sex till äldre kvinnor är väl mer rättvist än att blanda in homosexualitet i exemplet.

Inga jobb efter 50? Vet hur många som helst som fortsätter jobba efter pension, finns massor med jobb.
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-11 15:54:07 följande:
    Eftersom exempelvis nigerianska maffian med tvång och hot transporterat kring 20 000 kvinnor till Europa precis som diverse kriminella grupperingar i Rumänien, Bulgarien och Albanien gör så visar detta tydligt att majoriteten av de prostituerade inte gör detta frivilligt utan enbart för att de lever under hot om att de själva ska dödas, deras barn eller andra släktingar ska dödas.

Som sagt vad, du har ingen poäng genom ta upp argument som vi har.
    Vi är(jag i alla fall), vi är emot tvång, men så tar du upp tvång som argument och ifrån Afrika.
    Det är lite humor faktiskt.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-10-11 16:37:57 följande:
    Mmm, läste lite om detta. Att bli hotad är en sak, men det jag inte förstår är att det fortfarande finns de som tror att det är resturangjobb eller frisörsjobb som väntar.
    Jag kanske är naiv, men har det verkligen inte spridit sig att man inte ska tacka ja till dess erbjudanden? Då menar jag inte de som blir hotad, såklart.
    De som kontaktar och erbjuder en framtid i Europa är vältaliga trevliga kvinnor som inger förtroende hos de fattiga unga kvinnorna dessutom i Nigeria genomgår kvinnorna en ritual med voodoo vilket är otroligt effektivt som hållhake.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-11 19:17:12 följande:

De som kontaktar och erbjuder en framtid i Europa är vältaliga trevliga kvinnor som inger förtroende hos de fattiga unga kvinnorna dessutom i Nigeria genomgår kvinnorna en ritual med voodoo vilket är otroligt effektivt som hållhake.

Ja, jag läste om detta. Det stora problemet är fattigdom och utbildning.
  • Anonym (torsk)
    Voyager skrev 2018-10-13 00:50:18 följande:

?Nej du kallar inte min dotter hora? blev upprop för män

www.svt.se/nyheter/inrikes/magnus-larsson-nej-du-kallar-inte-min-dotter-hora

Varför inte - om dottern frivilligt väljer att prostituera sig, vilket verkar vara ett populärt tema för många förespråkare för sexhandel här?

Vad menar du? Om min dotter vill prostituera sig är det hennes beslut, men jag behöver ju inte kalla henne hora för det. De brukar föredra sexarbetare eller eskort. 
  • oanonym

?Nej du kallar inte min dotter hora? blev upprop för män

www.svt.se/nyheter/inrikes/magnus-larsson-nej-du-kallar-inte-min-dotter-hora

Varför inte - om dottern frivilligt väljer att prostituera sig, vilket verkar vara ett populärt tema för många förespråkare för sexhandel här?

Det står inget i artikeln om att dessa döttrar är prostituead. Så förklara trådtelevansen, tack.

Och vem har skrivit att det är populärt för kvinnor att prostituera sig? Ge exempel, tack.

Jag tror artikeln handlar om att det är fel att kalla kvinnor för hora som ett slags skällsord, och att det inte har med prostitution att göra öht. Men motbevisa mig gärna.
  • klyban
    Nej du kallar inte min dotter hora blev upprop för män

www.svt.se/nyheter/inrikes/magnus-larsson-nej...

Nu är du tillbaka igen och inte komemr med någon förklaring till varför det är bara din sexualitet som får existera.

Märker även du är en så där konfirmationsbias person.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (torsk) skrev 2018-10-13 02:22:52 följande:
    Vad menar du? Om min dotter vill prostituera sig är det hennes beslut, men jag behöver ju inte kalla henne hora för det. De brukar föredra sexarbetare eller eskort. 
    Voyager vill stigmatisera, är osäker på varför, men troligtvis tror h*n att det är nått bra.
    hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-10-11 18:59:04 följande:

Som sagt vad, du har ingen poäng genom ta upp argument som vi har.
    Vi är(jag i alla fall), vi är emot tvång, men så tar du upp tvång som argument och ifrån Afrika.
    Det är lite humor faktiskt.

Från Afrika men prostituerade i Europa vid landsvägar på stadsgator och godkända bordeller allt under hot och utan inkomst eftersom de har en påstådd skuld på mellan 300 000-600 000 kr som ska betalas innan de själva får några pengar. De prostituerade från diverse andra länder som säljer sex i Sverige på internet lever på samma sätt som de från Nigeria med en stor skuld till de som tagit dem hit och under hot om att de ska skadas eller dödas eller så ska deras barn, syskon eller föräldrar lida eller dödas om de inte säljer sex. 
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!