• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • klyban
    Voyager skrev 2018-11-17 20:38:00 följande:
    Det måste vara ett önsketänkande att jag skulle lida av konfirmeringsbias eftersom jag lagt fram några av trådens mest vederhäftiga empiriska underlag, t.o.m. från studier som utgått från liknande hypoteser som en del förespråkare för prostitution hävdat, men fått revidera dem i ljuset av omfattande data. Flera av dessa publikationer kräver dock att man kan läsa akademisk engelska vilket mitt tidigare experiment visar att INTE EN ENDA i tråden då klarade av att kommunicera på. (Den som verkligen vill lära sig något om vilka empiriska belägg som finns för olika ståndpunkter kan ju kontakta de forskare som står bakom studierna om man bara kan språket.)

En del av svaren tillbaka (knappt på svenska) avslöjade en närmast total okunnighet om begrepp som epistemologi, ontologi, reliabilitet, validitet, fronesis, etc. och det verkade inte ens hjälpa att skriva dem på svenska. Efter ett råd från en forskare, ungefär: "Nej, du kan ju inte skriva så där i ett sånt forum", lämnade jag helt enkelt "de icke läskunniga skribenterna" åt sitt öde på senare tid, förutom några enstaka inlägg. (De kan ju gärna fortsätta om de vill men har inte tillfört något väsentligt i sak trots flera hundra inlägg från vissa vilket i sig gör att man undrar om det är någon som inte har ett jobb att sköta av skäl som också kan förklara kommunikationsmönstret.)

Däremot kan det ju vara ett råd till dig som tillkommit på snare tid att inte behöva ta någon notis om något som inte grundar sig på publicerade faktaunderlag du kan kontrollera själv och diskutera i ett öppet forum där de som företräder olika synpunkter redovisar var de har fått sin information ifrån. (Ett relativt vanligt standardsvar du lätt känner igen här är att man på ganska amatörmässig grund försöker låta som att man vet något genom att ifrågasätta "urval" eller "metod" eller hänvisa till "mörkertal" utan presentera några referenser själv eller hur en bättre urvalsmetod skulle se ut och kunna publiceras, och om inte det hjälper, bara säger att det inte är relevant och "något man inte diskuterar i denna tråd".)

För mig är därför London School of Economics and Politica Science, German Institute for Economic Research-DIW, Berlin, Heidelbergs universitet, Goettingens universitet etc. mer pålitliga källor än enskilda torskliknande varelser med stereotypa uppfattningar a priori.

En av dina utgångspunkter är att bara din sexualitet är det som får gälla.
    Och utifrån detta, så har allt varit konfirmationsbias av dig, då det varit en enkelriktad ström av dig.
    Och där inget som faller utanför det du tror på accepteras ens någonsin.

Så svar JA , du har konfirmationsbias

hur många meter var det?
  • Voyager

Anser ni att Orgasmic Meditation (OM, så som OneTaste arrangerar den, med skyhöga avgifter) är (en eventuellt förtäckt form av) prostitution?

• oanonym
    Voyager skrev 2018-11-25 16:08:45 följande:

Anser ni att Orgasmic Meditation (OM, så som OneTaste arrangerar den, med skyhöga avgifter) är (en eventuellt förtäckt form av) prostitution?

I så fall ökar ju andelen ?kvinnliga torskar?...
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-11-25 16:14:10 följande:
    Ja, det är delvios det jag undrar men beror ju på om man anser det vara prostituion. Vad talar för/emot det så som metoden tillämpas?
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-11-25 16:14:10 följande:
    Ja, det är delvis det jag undrar men beror ju på om man anser det vara prostitution eller inte. Vad talar för/emot det så som metoden tillämpas?
  • Voyager
    klyban skrev 2018-11-17 20:43:20 följande:

En av dina utgångspunkter är att bara din sexualitet är det som får gälla.
    Och utifrån detta, så har allt varit konfirmationsbias av dig, då det varit en enkelriktad ström av dig.
    Och där inget som faller utanför det du tror på accepteras ens någonsin.

Så svar JA , du har konfirmationsbias

Hahaha, lustigkurre där! ?och vilken EMPIRISK EVIDENS baserar DU detta på????????????????????????????????????????????????????????????
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-11-25 16:29:26 följande:

Ja, det är delvis det jag undrar men beror ju på om man anser det vara prostitution eller inte. Vad talar för/emot det så som metoden tillämpas?

Det hade antagligen kritiserats mer ifall män var målgruppen. Men det är bara en spekulation.

Då hade det nog ansetts vara prostutition.
  • Anonym (Ej svart eller vitt)

Som allt annat så är det inte svart eller vitt. Det finns tjejer som säger att de trivs med att jobba som prostituerade. Att tjejer ska ha rätt till sina egna kroppar måste väl även innefatta att sälja sex mot betalning? Allt utan samtycke är självklart fel även när det gäller prostitution.

• klyban
    Voyager skrev 2018-11-25 16:08:45 följande:

När kommer du berätta varför du berätta för oss att bara en sexualitet får existera?
    Verkar som du vill äga andra människors sexualitet, och vem ger dig den rätten?

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-11-25 16:30:24 följande:
    Hahaha, lustigkurre där! och vilken EMPIRISK EVIDENS baserar DU detta på???????????????????????????????????????????????? ????????????

Det är dina texter, så det kan bara du svara på.
    Dock så har du med ALL extrem tydlighet visat att du har en 100% konfirmationsbias.

Du klarar ju inte ens av att svara på varför du anser att det bara får finnas en slags sexualitet och att det skulle vara bara din.
    Det är en fråga du konstant undviker, vilket jag förstår, men komemr fortsätta kräva svar tills du berättat detta.
    Då du uppenbart såg det som viktigt.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!