• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-13 13:50:17 följande:
    Från Afrika men prostituerade i Europa vid landsvägar på stadsgator och godkända bordeller allt under hot och utan inkomst eftersom de har en påstådd skuld på mellan 300 000-600 000 kr som ska betalas innan de själva får några pengar. De prostituerade från diverse andra länder som säljer sex i Sverige på internet lever på samma sätt som de från Nigeria med en stor skuld till de som tagit dem hit och under hot om att de ska skadas eller dödas eller så ska deras barn, syskon eller föräldrar lida eller dödas om de inte säljer sex. 

Vet inte hur många ggr man ska gå igenom detta med tvång.

Personligen undrar jag varför jag ens läser om det jag vill ha bort.(inte för glömma, utan att det är redundant)
    Och ta upp mer exempel är bara ett bevis för vad jag tror.
    Men en del skapar ett vakuum, där bara ytterligheter får existera, där man hellre straffar alla än låter en enda få det bättre liv i sitt jobb val.

Och få bort tvånget är helt omöjligt om man låter kriminellanätverk stå för handeln.
    Och få bort kriminellanätverk ifrån handeln, så är enda chansen att ha det lagligt och aktivt hjälpa yrkesgruppen till en säkrare arbetsplats.

Men detta vet vi en del är helt emot och försöka göra det bättre, då man sparkar hellre på dom.
    Och allt detta är gjort av "godhet", tragik faktiskt,
    Min slutsats för en del i gruppen som är emot prostitution, det är att de vill dessa kvinnor illa och medvetet också.

Jag är mest perplex att man anser sig ha rätten att bestämma över andra människor, det är det mest skrämmande av alla.
    För vet vad som händer när folk inbillar sig de har den rätten, det slutar alltid med mer skador och mer elände.
    Och det är för mig tvärtom mot att vara god och hjälpsam.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-10-14 12:19:45 följande:

Vet inte hur många ggr man ska gå igenom detta med tvång.

Personligen undrar jag varför jag ens läser om det jag vill ha bort.(inte för glömma, utan att det är redundant)
    Och ta upp mer exempel är bara ett bevis för vad jag tror.
    Men en del skapar ett vakuum, där bara ytterligheter får existera, där man hellre straffar alla än låter en enda få det bättre liv i sitt jobb val.

Och få bort tvånget är helt omöjligt om man låter kriminellanätverk stå för handeln.
    Och få bort kriminellanätverk ifrån handeln, så är enda chansen att ha det lagligt och aktivt hjälpa yrkesgruppen till en säkrare arbetsplats.

Men detta vet vi en del är helt emot och försöka göra det bättre, då man sparkar hellre på dom.
    Och allt detta är gjort av "godhet", tragik faktiskt,
    Min slutsats för en del i gruppen som är emot prostitution, det är att de vill dessa kvinnor illa och medvetet också.

Jag är mest perplex att man anser sig ha rätten att bestämma över andra människor, det är det mest skrämmande av alla.
    För vet vad som händer när folk inbillar sig de har den rätten, det slutar alltid med mer skador och mer elände.
    Och det är för mig tvärtom mot att vara god och hjälpsam.

I länder där prostitution är laglig och  där det tom. finns bordeller är det kvinnor från Nigeria, Bulgarien, Rumänien och andra fattiga länder som säljer sex så uppenbarligen är ingen intresserad av att få bort kriminella nätverk mest troligt för att det inte finns tillräckligt många frivilliga att fylla bordellerna med och då finns det inga pengar att tjäna
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-14 12:59:22 följande:
    I länder där prostitution är laglig och  där det tom. finns bordeller är det kvinnor från Nigeria, Bulgarien, Rumänien och andra fattiga länder som säljer sex så uppenbarligen är ingen intresserad av att få bort kriminella nätverk mest troligt för att det inte finns tillräckligt många frivilliga att fylla bordellerna med och då finns det inga pengar att tjäna

Verkar jag ointresserad att få bort kriminellanätverk?
    Att ge oss exempel på laglig prostitution och att typ Hells angels sköter handeln.
    Det måste väl vara rätt självförklarande att jag är emot detta?

Men är man inte ens villig och testa nått nytt, när detta visat sig inte fungera.
    Så är det omöjligt och fundera på annat att detta inte är en fråga om att någon skulle ha det bra i sitt arbete, utan att en del har hybrisen och tror de äger människor.
    Och då kommer genast frågan hur det är bättre, när det uppenbart inte är det.

Men förstår det bara handlar om moral och inget med förstånd och göra.
    För hade man haft förstånd, så hade man även insett att alla är inte som en själv.
    Men det får vi bevis i tråden om och om igen att det är bara ens egen syn på moral som får existera alla andras är fel och argument behövs inte, utan så är det bara.

Men vill man kvinnor ska fara illa, så föreslår jag samma väg man tagit, för det är uppenbart effektivt.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-10-14 13:16:11 följande:

Verkar jag ointresserad att få bort kriminellanätverk?
    Att ge oss exempel på laglig prostitution och att typ Hells angels sköter handeln.
    Det måste väl vara rätt självförklarande att jag är emot detta?

Men är man inte ens villig och testa nått nytt, när detta visat sig inte fungera.
    Så är det omöjligt och fundera på annat att detta inte är en fråga om att någon skulle ha det bra i sitt arbete, utan att en del har hybrisen och tror de äger människor.
    Och då kommer genast frågan hur det är bättre, när det uppenbart inte är det.

Men förstår det bara handlar om moral och inget med förstånd och göra.
    För hade man haft förstånd, så hade man även insett att alla är inte som en själv.
    Men det får vi bevis i tråden om och om igen att det är bara ens egen syn på moral som får existera alla andras är fel och argument behövs inte, utan så är det bara.

Men vill man kvinnor ska fara illa, så föreslår jag samma väg man tagit, för det är uppenbart effektivt.

Finns inga företagare som är intresserade av att testa något nytt eftersom de inte skulle överleva en vecka om de startade upp verksamhet med frivilliga sexsäljare som inte behövde likt de på bordeller i Tyskland ha mellan 8-10 kunder per dag och ändå efter avgifter endast tjäna några tusen per dag. Finns ingen som frivilligt skulle tänka sig att jobba 6-7 dagar  veckan med 8 kunder per dag med en inkomst på 4000-5000 kr per månad den summan är vad de som prostituerar sig på bordell i Tyskland uppger att de har när de betalat den dagliga avgiften 
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-14 14:02:13 följande:
    Finns inga företagare som är intresserade av att testa något nytt eftersom de inte skulle överleva en vecka om de startade upp verksamhet med frivilliga sexsäljare som inte behövde likt de på bordeller i Tyskland ha mellan 8-10 kunder per dag och ändå efter avgifter endast tjäna några tusen per dag. Finns ingen som frivilligt skulle tänka sig att jobba 6-7 dagar  veckan med 8 kunder per dag med en inkomst på 4000-5000 kr per månad den summan är vad de som prostituerar sig på bordell i Tyskland uppger att de har när de betalat den dagliga avgiften 
    Så du vägrar försöka göra det bättre pga det är svårt, vad har fått dig hata kvinnor så mycket som bara vill arbeta?
    hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-10-14 14:04:12 följande:
    Så du vägrar försöka göra det bättre pga det är svårt, vad har fått dig hata kvinnor så mycket som bara vill arbeta?
    Det är olagligt med sexköp här i landet och i länder där det är lagligt har et inte gjorts några försök att få bort de utländska säljarna från gatan eller bordellerna förutom Amsterdam som vill förbjuda fönsterförsäljning eftersom det till stor del är sexslavar som sitter där i fönstren
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-14 16:11:51 följande:
    Det är olagligt med sexköp här i landet och i länder där det är lagligt har et inte gjorts några försök att få bort de utländska säljarna från gatan eller bordellerna förutom Amsterdam som vill förbjuda fönsterförsäljning eftersom det till stor del är sexslavar som sitter där i fönstren

Vad är det för mening och diskutera, när du bara skiter i allt som jag säger?
    Det är ju 100% uppenbart lagen som vi har är totalt värdelös och kvinnor skadas.
    Men vill du heja på detta system, och då kan man undra varför du vill dessa kvinnor så illa.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-10-14 18:37:25 följande:

Vad är det för mening och diskutera, när du bara skiter i allt som jag säger?
    Det är ju 100% uppenbart lagen som vi har är totalt värdelös och kvinnor skadas.
    Men vill du heja på detta system, och då kan man undra varför du vill dessa kvinnor så illa.

Vi vet ju redan hur det ser ut i länder som har andra lagar där prostitution är ok samma säljarna är till 75-80 % från fattiga länder som Nigeria, Bulgarien,Rumänien osv, det finns uppenbarligen inte inhemska som är intresserade av att jobba på bordeller i Tyskland eller Amsterdam 
  • Wowbagger2000
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-14 22:03:32 följande:

Vi vet ju redan hur det ser ut i länder som har andra lagar där prostitution är ok samma säljarna är till 75-80 % från fattiga länder som Nigeria, Bulgarien,Rumänien osv, det finns uppenbarligen inte inhemska som är intresserade av att jobba på bordeller i Tyskland eller Amsterdam 

Upperligen 20-25%...

Men bara för att andra länder inte sätter åt den kriminella verksamheten, betyder väl inte att vi inte kan göra det här?

Dvs BÅDE ha det lagligt och ett bra skydd för de som av olika anledningar säljer sex, OCH prioritera bekämpning av trafficking och människohandel.

Vad är det som är så svårt att förstå?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!