• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Analytiker) skrev 2018-08-02 11:23:32 följande:

Jag tycker också att man ska respektera valresultatet, och jag tror att alla skulle tjäna på att låta SD göra sig hörda i Riksdagen. Jag är emot tillmälen men med tanke på att politikerna numer själva fokuserar mer på vad korkade motståndarna är än att försöka visa hur kloka de själva är, så är det kanske inte så konstigt.

Jag håller egentligen med om att inte idiotförklara andra, men jag har ärligt talat jättesvårt att förstå hur det är möjligt att man kan gå på SDs dravel om man är någorlunda intelligent med någorlunda konsekvenstänk.

Fast att säga så är ju inte så klokt. Psykologin fattas i debatten. Hur reagerar Kalle om jag säger att han saknar konsekvenstänk? Hur kommer han känna då? Kommer han lyssna på mig då? Hur kan jag vara säker på att jag är mer intelligent än Kalle?

Kalle har säkert poänger som jag kan ta till mig.

Politikerna är jättedåliga på detta ja, debatter går bara ut på att framställa den andra som opålitlig, dum i huvet osv.

Samtidigt rasar klimatet och klyftorna ökar.

Jag önskar att vi bara kunde sätta oss ner och prata med varandra och lyssna på varandra.
  • evaleva
    Anonym (Analytiker) skrev 2018-08-02 11:27:09 följande:

Se bara på evalevas och TS inlägg i tråden. Båda är jätteupprörda över "fakta" som de presenterar, tillsammans med källhänvisningar. Tittar man på dessa källhänvisningar så visar de att det de säger är helt uppåt väggarna.