• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • KillBill
    evaleva skrev 2018-07-30 18:18:31 följande:
    I många länder i Mellanöstern straffas homosexualitet med döden. I SDs partiprogram står det under punkten HBT:

"Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid.".
    Det verkar i alla fall inte som att SDs och Mellanösterns värderingar är 100% identiska. 

Visste du att SD är det enda parti i riksdagen som vill tvångssterilisera transsexuella och att SDs riksdagsman Björn Söder jämför homosexualitet med att ha sex med djur?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • evaleva
    KillBill skrev 2018-07-30 18:22:05 följande:

Visste du att SD är det enda parti i riksdagen som vill tvångssterilisera transsexuella och att SDs riksdagsman Björn Söder jämför homosexualitet med att ha sex med djur?

Vad Björn Söder sa 2007 är ju inte nödvändigtvis i linje med vad partiet står för idag. Men om du nu tycker att partier ska ställas till svars för det de sade eller gjorde för flera år sedan så är väl alla partier homofoba, inte bara SD, eftersom kravet på tvångssterilisering avskaffades så sent som 2013? 
  • KillBill
    Anonym (X) skrev 2018-07-30 18:10:13 följande:
    På vilket sätt är sd anti-feministiska?

SD vill kraftigt begränsa kvinnors fria aborträtt