• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Flerbarnsmamman80

SD blir det för mig! Jobbar som uska inom landstinget, 37 år, 4 barn!
    Skulle kunna skriva en hel novell om varför, men det blir bara en massa påhopp!
    SD får 26-28% av väljarna och kommer bli största parti. 

• Anonym (Heppsson)
    Flerbarnsmamman80 skrev 2018-08-30 09:39:09 följande:

SD blir det för mig! Jobbar som uska inom landstinget, 37 år, 4 barn!
    Skulle kunna skriva en hel novell om varför, men det blir bara en massa påhopp!
    SD får 26-28% av väljarna och kommer bli största parti. 

Gissar att du då är för:

Minskad och på sikt borttagen aborträtt för kvinnor

Sambeskattning

Religiösa friskolor

Samvetsfrihet i vården och på andra ställen (dvs om du behöver blodtransfusion och sjuksköterskan är Jehovas får du det inte)

Marknadshyror

Steriliseringstvång för de som byter kön

Förbud för homosexuella att adoptera

Förbud för homosexuella att gifta sig

Indraget medborgarskap för personer som SD anser vara illojala (kan vara politiska motståndare exv)

Nedläggning/censur av media som SD inte gillar (dvs alla som kritiskt granskar dem liksom de granskar andra partier och organisationer).

Med mera.
  • Anonym (Mamma till 2)