Akvc skrev 2018-07-10 18:22:19 följande:
Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.
Jag kan börja:
20 år, tjej
Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)
Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet
Detta kan låta konstigt! Men V eller SD!
Tycker att V har den bästa politiken på många sätt. Och att SD har den bästa politiken på andra sätt. Jag står för samma värderingar som V i grunden. V har drivit igenom väldigt många bra saker.
Men jag är starkt mot invandringen så som den ser ut idag. Jag kan nog inte rösta för ett parti som förespråkar invandringen. Där tycker jag SD har den bästa politiken. Men SD vill inskränka aborträtten med mera. Det kan jag som kvinna och mor till min dotter knappast rösta för?
Jag kan nog inte rösta på något av partierna. Jag har inte bestämt mig. V. SD. Jag vet inte.
Jag tror att jag för första gången inte kommer att ge min röst till något av de etablerade partierna. Kanske inte till något alls.
Lokalt röstar jag för det jag tycker partierna gör för orten där jag bor. Där struntar jag i partipolitiken och tittar på vilka som är för bra skolmat, fritidsgårdar med mera som gör det lokala samhället bra framförallt för barn och ungdomar.