• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • transparent
    Anonym (VSD) skrev 2018-09-07 10:24:14 följande:
    Hej!

Hur kan du rösta på ett parti vars partitopp kände till åsikterna hos de ökända nämndemännen i Solna-domen över 10 år utan att utesluta dem?

Vad finns det hos C som är så viktigt att det går att bortse från en sådan sak? Att en man frias för en bevisad kvinnomisshandel på grund av två islamistiska nämndemän (med hänvisning till att han kom från en finare familj och en kvinna som blir anklagad för att ha gjort fel då detta skulle ha skötts inom familjen).

C kände till sympatierna hos nämndemännen redan för längesen men först när det blev en medieskandal så blev de kickade. Allt för att partiets yta inte ska smutsas.

Vad är så bra med C att det väger över detta?
    Jag hade med 3 valsedlar och la dem i varsitt kuvert, lämnade in. Klart. 
  • Anonym (VSD)
    transparent skrev 2018-09-07 10:34:56 följande:
    Jag hade med 3 valsedlar och la dem i varsitt kuvert, lämnade in. Klart. 
    En sådan som röstar utan någon djupare politisk analys med andra ord.
  • Anonym (Humlan)

Jag röstar på Sverigedemokraterna.

Jag har varit arbetslös och sett vad Stefan Löven infört.

Enkla jobb där den arbetslöse får jobba med enklare och fortsätter att vara arbetslös under 1 år, Detta kan vid speciella fall förlängas till 2 år, det förlänger arbetslösas tid i arbetslöshet och kostar samhället pengar utan att man kommer vidare i jobb för efter man har gjort sitt i enkla jobb är man arbetslös igen.

Enkla jobb är jobb inom vård och omsorg där man ska göra lättare jobb inom hemtjänst och äldreboende.

Detta är ett sätt för Stefan löven att införa vårdbiträden som han så fint har tagit bort och att det ser ut som han satsar pengar på arbetslösheten men i förlängningen är det bara att slösa pengar för det kostar och leder ingenstans.

Ett annat ord är FAS3 som efter många år av förnedring där den arbetslöse skulle utföra arbetsuppgifter gratis och jobba 7-16 5 dagar i veckan utan att få något.

Innan ni svarar sök på vad FAS3 är för det är förnedrande att arbeta gratis. För i tiden hette det slaveri.

Det har funnits i Sverige i många många år och politikerna har blundat för detta förnedrande sätt att behandla arbetslösa för att snygga till sin statistik för är du i en aktivitet så är du inte arbetslös för man har syselsättning.

Jag har sett att arbetslösheten ökar men enligt statistiken är den oförändrad, mer invandrare som inte äns kan svenska och som inte har vett att sitter man i en grupp med andra då talar man svenska, inte konstigt när dom aldrig talar svenska med varandra och får tolk när dom ska till arbetsförmedlingen eller myndigheter, vad kostar inte att ha tolk med sig vart man än ska bara för att kunna göra sig förstådd och kunna ta in information.

Jag har träffat många arbetslösa invandrare och tycker att det är så synd att många av dom inte vill jobba utan dom vill leva på bidrag och vara utanför.

Kommer jag till en arbetsplats sätter jag mig med alla och pratar med alla trots att jag har svårigheter med det sociala, inte går jag undan eller pratar på något språk som ingen annan förstår mer än några få.

Detta är respektlöst mot folk att inte prata svenska.

Ska du vara i Sverige ska du anpassa dig till samhället och vara en del av samhället, Detta talar sitt tydliga språk att invandrare tycks inte vilja beblanda sig med svenskar, så det måste till en stor förändring att här är alla välkomna om dom anpassar sig till det svenska samhället med allt vad det innebär.

• Anonym (Smart)

Det är ganska tydligt att om vi vill ha en bra vård, en vändning, speciellt för våra svagaste, äldre och funktionshindrade, så bör vi släppa fram en alliansregering. 

Dock finns risken att SD får samarbeta med dem, å andra sidan tänker jag att de är smarta och inte låter SD få gehör för sin hårdföra integrationspolitik utan att man väljer samarbetar i andra frågor där de behövs för att få igenom sin politik. 

Jag kommer rösta för nåt av allianspartierna. Är inte höginkomsttagare men har inte förtroende för de rödgröna. 

• Anonym (A.L)
    Anonym (Smart) skrev 2018-09-07 22:38:49 följande:

Det är ganska tydligt att om vi vill ha en bra vård, en vändning, speciellt för våra svagaste, äldre och funktionshindrade, så bör vi släppa fram en alliansregering. 

Dock finns risken att SD får samarbeta med dem, å andra sidan tänker jag att de är smarta och inte låter SD få gehör för sin hårdföra integrationspolitik utan att man väljer samarbetar i andra frågor där de behövs för att få igenom sin politik. 

Jag kommer rösta för nåt av allianspartierna. Är inte höginkomsttagare men har inte förtroende för de rödgröna. 

"Det är ganska tydligt att om vi vill ha en bra vård, en vändning, speciellt för våra svagaste, äldre och funktionshindrade, så bör vi släppa fram en alliansregering.  "

Fast va inte det lite väl motsägelsefullt? Alliansen vill ju göra det sämre för dessa grupper
  • transparent
    Anonym (VSD) skrev 2018-09-07 10:41:41 följande:
    En sådan som röstar utan någon djupare politisk analys med andra ord.
    Jajamän. Det blir aldrig som man tror eller hoppas på ändå.
  • transparent
    Anonym (Smart) skrev 2018-09-07 22:38:49 följande:

Jag har inte förtroende för nån politiker alls.
  • Nimzay
    Anonym (A.L) skrev 2018-09-08 08:09:41 följande:
    "Det är ganska tydligt att om vi vill ha en bra vård, en vändning, speciellt för våra svagaste, äldre och funktionshindrade, så bör vi släppa fram en alliansregering.  "

Fast va inte det lite väl motsägelsefullt? Alliansen vill ju göra det sämre för dessa grupper
    Sämre precis som S har gjort menar du? Finner för min del inget motsägelsefullt alls där, vill man värna om just dessa gruppers välbefinnande bör man snarare - vad man än gör, INTE rösta på S!!!
  • Anonym (Hm.)
    Nimzay skrev 2018-09-08 08:20:12 följande:

Sämre precis som S har gjort menar du? Finner för min del inget motsägelsefullt alls där, vill man värna om just dessa gruppers välbefinnande bör man snarare - vad man än gör, INTE rösta på S!!!

S och M är lika illa. SD Och KD är ju de enda som värnar om dom grupperna
Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?