• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • transparent
    Anonym (VSD) skrev 2018-09-07 10:24:14 följande:
    Hej!

Hur kan du rösta på ett parti vars partitopp kände till åsikterna hos de ökända nämndemännen i Solna-domen över 10 år utan att utesluta dem?

Vad finns det hos C som är så viktigt att det går att bortse från en sådan sak? Att en man frias för en bevisad kvinnomisshandel på grund av två islamistiska nämndemän (med hänvisning till att han kom från en finare familj och en kvinna som blir anklagad för att ha gjort fel då detta skulle ha skötts inom familjen).

C kände till sympatierna hos nämndemännen redan för längesen men först när det blev en medieskandal så blev de kickade. Allt för att partiets yta inte ska smutsas.

Vad är så bra med C att det väger över detta?
    Jag hade med 3 valsedlar och la dem i varsitt kuvert, lämnade in. Klart. 
  • Anonym (VSD)
    transparent skrev 2018-09-07 10:34:56 följande:
    Jag hade med 3 valsedlar och la dem i varsitt kuvert, lämnade in. Klart. 
    En sådan som röstar utan någon djupare politisk analys med andra ord.
  • Anonym (Humlan)

Jag röstar på Sverigedemokraterna.

Jag har varit arbetslös och sett vad Stefan Löven infört.

Enkla jobb där den arbetslöse får jobba med enklare och fortsätter att vara arbetslös under 1 år, Detta kan vid speciella fall förlängas till 2 år, det förlänger arbetslösas tid i arbetslöshet och kostar samhället pengar utan att man kommer vidare i jobb för efter man har gjort sitt i enkla jobb är man arbetslös igen.