• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-08-31 14:15:55 följande:
    Du menar vågar ge sig på fria medier för att de roastar en precis som de roastar andra partiledare?
    Att säga att man tycker att P3 är en skitkanal är ju verkligen att ge sig på fria medier ;)
  • Karl Kalkyl
    Anonym (VSD) skrev 2018-08-31 21:37:13 följande:
    Detta kan låta konstigt! Men V eller SD!
    Inte så konstigt alls. Vår tid är polariserad. Fler än du tror att valet står mellan det ena eller andra extremen.

Det skulle vara fantastiskt om vi kunde vända denna trend och fler kunde vända extremerna ryggen. För att det ska ske krävs att de sunda partiernai mitten tar samhällsproblemen på allvar.
  • Anonym (VSD)
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-01 08:24:27 följande:
    Inte så konstigt alls. Vår tid är polariserad. Fler än du tror att valet står mellan det ena eller andra extremen.

Det skulle vara fantastiskt om vi kunde vända denna trend och fler kunde vända extremerna ryggen. För att det ska ske krävs att de sunda partiernai mitten tar samhällsproblemen på allvar.
    Jag tycker inte att V och SD är särskilt extrema, de extrema partierna ligger utanför riksdagen. Jag tycker att Kommunistiska partiet, Nordiska motståndsrörelsen och Enhet är exempel på extrema partier.

Jag vet inte om partierna i mitten är särskilt sunda eller om det alls är sunt att dela upp partier i höger och vänster. Partier kan ju glida mellan extrem höger och extrem vänster beroende på vilken fråga som behandlas. Eller hur?
  • Anonym (Mamma till 2)