• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-08-31 14:15:55 följande:
    Du menar vågar ge sig på fria medier för att de roastar en precis som de roastar andra partiledare?
    Att säga att man tycker att P3 är en skitkanal är ju verkligen att ge sig på fria medier ;)
  • Karl Kalkyl
    Anonym (VSD) skrev 2018-08-31 21:37:13 följande:
    Detta kan låta konstigt! Men V eller SD!
    Inte så konstigt alls. Vår tid är polariserad. Fler än du tror att valet står mellan det ena eller andra extremen.

Det skulle vara fantastiskt om vi kunde vända denna trend och fler kunde vända extremerna ryggen. För att det ska ske krävs att de sunda partiernai mitten tar samhällsproblemen på allvar.
  • Anonym (VSD)
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-01 08:24:27 följande:
    Inte så konstigt alls. Vår tid är polariserad. Fler än du tror att valet står mellan det ena eller andra extremen.

Det skulle vara fantastiskt om vi kunde vända denna trend och fler kunde vända extremerna ryggen. För att det ska ske krävs att de sunda partiernai mitten tar samhällsproblemen på allvar.
    Jag tycker inte att V och SD är särskilt extrema, de extrema partierna ligger utanför riksdagen. Jag tycker att Kommunistiska partiet, Nordiska motståndsrörelsen och Enhet är exempel på extrema partier.

Jag vet inte om partierna i mitten är särskilt sunda eller om det alls är sunt att dela upp partier i höger och vänster. Partier kan ju glida mellan extrem höger och extrem vänster beroende på vilken fråga som behandlas. Eller hur?
  • Anonym (Mamma till 2)
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-08-31 14:15:55 följande:

Du menar vågar ge sig på fria medier för att de roastar en precis som de roastar andra partiledare?

Kvalitén på P3 gör att man tror att dom är filial till Samhall. I verkligheten där man behöver prestera för att generera intäkter skulle kanalen gå i konken direkt.
  • gladman
    Anonym (ops) skrev 2018-08-31 21:59:06 följande:

tjej . 24 studerande. ingenjör KTH vänsterpartiet

Då hoppas jag att staten tar hand om dig när du är klar med dina studier, för du kan väl ALDRIG ta en anställning i ett privatägt bolag?? ;)
  • demokrati1995

23 åring kille praktikant ska rösta på Direktdemokraterna

• Anonym (Hm)
    Anonym (VSD) skrev 2018-09-03 23:52:51 följande:

Jag tycker inte att V och SD är särskilt extrema, de extrema partierna ligger utanför riksdagen. Jag tycker att Kommunistiska partiet, Nordiska motståndsrörelsen och Enhet är exempel på extrema partier.

Jag vet inte om partierna i mitten är särskilt sunda eller om det alls är sunt att dela upp partier i höger och vänster. Partier kan ju glida mellan extrem höger och extrem vänster beroende på vilken fråga som behandlas. Eller hur?

Nej visst. Såhär uttrycker sig SD-sympatisörer på nätet för att Kjell Bergqvist startat ett upprop mot SD. Inte bara vägrar dom respektera yttrandefrihet och demokrati, dom tänker MÖRDA alla som varit emot SD när SD ?tagit makten?.

?Hockey mask time?

Du ljuger när du säger att SD inte är extrema, det är helt sjukt att dom är i riksdagen!

• Anonym (VSD)
    Anonym (Hm) skrev 2018-09-07 07:26:59 följande:
    Nej visst. Såhär uttrycker sig SD-sympatisörer på nätet för att Kjell Bergqvist startat ett upprop mot SD. Inte bara vägrar dom respektera yttrandefrihet och demokrati, dom tänker MÖRDA alla som varit emot SD när SD ?tagit makten?.

?Hockey mask time?

Du ljuger när du säger att SD inte är extrema, det är helt sjukt att dom är i riksdagen!
    Vad en enskild individ skriver på Flashback är ju inte representativt för alla. Hur i hela friden tänkte du nu? Glad
  • transparent

Man 46, röstade på V.
    Det här valet är viktigt sägs det. Det är på allvar nu (C)
    Tidigare val var mest på lek, "äh det blir som det blir", "dä ornär säj" Drömmer

• Anonym (VSD)
    transparent skrev 2018-09-07 08:52:07 följande:

Man 46, röstade på V.
    Det här valet är viktigt sägs det. Det är på allvar nu (C)
    Tidigare val var mest på lek, "äh det blir som det blir", "dä ornär säj" Drömmer

Hej!

Hur kan du rösta på ett parti vars partitopp kände till åsikterna hos de ökända nämndemännen i Solna-domen över 10 år utan att utesluta dem?

Vad finns det hos C som är så viktigt att det går att bortse från en sådan sak? Att en man frias för en bevisad kvinnomisshandel på grund av två islamistiska nämndemän (med hänvisning till att han kom från en finare familj och en kvinna som blir anklagad för att ha gjort fel då detta skulle ha skötts inom familjen).

C kände till sympatierna hos nämndemännen redan för längesen men först när det blev en medieskandal så blev de kickade. Allt för att partiets yta inte ska smutsas.

Vad är så bra med C att det väger över detta?
Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?