• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 11:00:19 följande:

Det visade sig vara svårt att hitta bra svensk statistik för födda i vecka 22. Vi är ett för litet land så säkerheten blir för dålig.

Men fortfarande så är det en överlevnad på 10% jag hittar och inte ett spår av några siffror som ens närmar sig 50%.

Det kan ha att göra med vad som händer i vecka 21-22 och framsteg är därför svåra.

Studien vi båda refererat ovan har endast 5 överlevande barn, vilket inte räcker speciellt långt för att bygga statistik för.

Läs ovan bilder
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:31:42 följande:
    Här är ett levande bevis. www.varldenidag.se/nyheter/knut-foddes-i-veck...!bJGAeIutSi5Pqf61EqlxSA/
    Bevis för vad?
    Att man kan överleva om man föds i vecka 22?
    Det är det ingen som ifrågasatt skulle jag tro.
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 11:40:19 följande:

Bevis för vad?

Att man kan överleva om man föds i vecka 22?

Det är det ingen som ifrågasatt skulle jag tro.

Precis och det är det som gör det så sinnessjukt att det utförs aborter i den veckan.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:24:26 följande:
    Läs ovan bilder
    De bilderna refererar, tar sin data från, en studie jag länkade in.
    Den studien säger ca 10%, eller 5 personer, överlevde i vecka 22 och var från 2004-2007-
    Hur ska du ha det, är studien "ok" eller inte?

Har du några fakta som inte är tidningsartiklar och som faktiskt säger det du påstår?
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 11:45:19 följande:

De bilderna refererar, tar sin data från, en studie jag länkade in.

Den studien säger ca 10%, eller 5 personer, överlevde i vecka 22 och var från 2004-2007-

Hur ska du ha det, är studien "ok" eller inte?

Har du några fakta som inte är tidningsartiklar och som faktiskt säger det du påstår?

Läkare och forskare!
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:41:34 följande:
    Precis och det är det som gör det så sinnessjukt att det utförs aborter i den veckan.
    Återigen, vad är det som är sinnessjukt?

Är du det minsta påläst om ämnet?
    Har du någon som helst koll på vad motargumenten är?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:46:24 följande:
    Läkare och forskare!
    Vad menar du med "Läkare och forskare!"?
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 11:47:43 följande:

Vad menar du med "Läkare och forskare!"?

Socialstyrelsen har tydligen redan blivit tvugna att kolla över sveriges orimliga abortgräns det betyder att fler partier än bara SD har börjat se detta problem. Ännu ety bevis för att de andra partierna ligger efter och att SD ser problem mycket tidigare, det är inte första gången det händer. www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/gransen-mellan-abort-och-overlevnad-har-suddats-ut
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 11:56:52 följande:
    Socialstyrelsen har tydligen redan blivit tvugna att kolla över sveriges orimliga abortgräns det betyder att fler partier än bara SD har börjat se detta problem. Ännu ety bevis för att de andra partierna ligger efter och att SD ser problem mycket tidigare, det är inte första gången det händer. www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/granse...
    På vilket sätt är detta svar på min fråga?

Var har du stöd för att 50% överlever?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?