• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (Yu)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 14:46:48 följande:

Det har det. En rimlig abortgräns som andra länder har

Fortfarande inget som har fostrets överlenad att göra, så du får hitta andra motiveringar. Inga foster överlever i vecka 13.

Det du i praktiken förespråkar är ökad byråkrati, om fler fall ska prövas,, ingenring annat. Andra länder har 12 veckor som gräns, men är betydligt generösare än Sverige vid prövning av särskilda skäl. I exemplevis Frankrike får man göra abort fram till nionde månaden .I Sverige sker inga prövningar i nuläget efter v 21+6.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 14:46:48 följande:
    Det har det. En rimlig abortgräns som andra länder har
    Varför är det rimligare med 12 veckor med tanke på hur få aborter som görs efter vecka 12 men innan utgången av vecka 18? Inte helt osannolikt att aborterna med ny gräns kommer att öka eftersom de som upptäcker graviditet vid vecka 10-11 tar panikbeslut eftersom de vet att de inte har skäl som vid prövning skulle ge tillstånd till abort efter v 12. I förslag om sänkning sägs ju att de prövning som ska ske efter v 12 ska vara som den prövning som nu används efter v 18
  • nihka
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 12:56:32 följande:
    Det finns fall där barnmorskor velat ingripa men inte fått pga att mamman bestämt att barnet ska aborteras. Barnet har då levt en stund utanför livmodern. Så vem bör få bestämma över liv och död i ett sånt sent skede? Socialstyrelsen har tillochmed börjat se över abort gränsen, det betyder att fler håller med SD i den frågan.
    Givetvis kvinnan som har bestämt sig för att göra abort.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (grev)
    Anonym (fy) skrev 2018-07-14 18:03:45 följande:
    Den som är för en inskränkning av aborträtten är antagligen dum som ett spån och har ingen koll på vad det faktiskt innebär!
    ALLA är för inskränkning av aborträtten.

INGEN är för fri abort.

Det enda man diskuterar är vilken vecka som ska vara gränsen för abort. Utifrån hur våra medicinska kunaksaper har utvecklats.

Men ALLA är för inskränkning i aborträtten.
  • Anonym (A)
    nihka skrev 2018-07-18 16:07:18 följande:
    Givetvis kvinnan som har bestämt sig för att göra abort.
    Instämmer
  • Anonym (greven)

När kändisar och andra personer använder abort som preventivmedel så ser jag inga problem att abortgränsen sänks till vecka tolv..

SD2018

• Anonym (aldrig SD)
    Anonym (greven) skrev 2018-07-18 23:29:14 följande:
    När kändisar och andra personer använder abort som preventivmedel så ser jag inga problem att abortgränsen sänks till vecka tolv..

SD2018
    På vilket sätt tänker du att man kommer åt det, eventuella, problemet med att "sänka abortgränsen" till vecka tolv?
  • Anonym (Emot)
    Anonym (greven) skrev 2018-07-18 23:29:14 följande:

SD2018

Du kan inte veta anledning till varför personer gör abort. Att det skulle vara ett preventivmedel är en fördom som du har och inte fakta. Ver du att det finns dem som blir gravida trots preventivmedel? Tänkte väl det.
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Emot) skrev 2018-07-19 12:01:18 följande:

Du kan inte veta anledning till varför personer gör abort. Att det skulle vara ett preventivmedel är en fördom som du har och inte fakta. Ver du att det finns dem som blir gravida trots preventivmedel? Tänkte väl det.

Då upptäcks graviditetena i 99,99% av fallen innan vecka 12.
  • Anonym (USCH!!)

Det jag mest är emot SD för är deras kvinnopolitik. Dom vill kunna bestämma över kvinnans kropp samt att dom verkar tro att vi lever kvar på 30-talet.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?