• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 12:04:26 följande:

På vilket sätt är detta svar på min fråga?

Var har du stöd för att 50% överlever?

Läs
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 12:08:58 följande:
    Läs
    Var ska jag läsa?
    Ingenting som du har producerat ger stöd till det du skriver, vad jag kan se.

Sedan;
    Varför är det "orimliga abortgräns"?
    Vet du vad motargumenten är?
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 12:11:39 följande:

Var ska jag läsa?

Ingenting som du har producerat ger stöd till det du skriver, vad jag kan se.

Sedan;

Har du inte läst något av vad jag har skrivit eller skickat?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 12:20:42 följande:
    Har du inte läst något av vad jag har skrivit eller skickat?
    Jo, jag har läst allt och ingenstans står det att det ens är i närheten av 50% chans för överlevnad.

Kan du länka en gång till och för säkerhets skull skriva i text vad som sägs. Det kan vara så att jag missat något. Dock tror jag inte det.

Har du läst och förstått vad originalkällorna jag länkat in säger? (Det är alltså originalkällorna till de tidningsartiklar du länkat)

och återigen;
  • nihka
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-17 23:04:42 följande:
    Det är tillåtet att göra abort till vecka 22 idag. SD vill ta bort denna möjlighet i vecka 22 vilket är fullt rimligt med tanke på att det är sinnessjukt att man i dagens läge får göra så sena aborter i sverige när det aborterade barnet kan räddas.
    Men ingen vill rädda ett foster som man bestämt ska aborteras. Det är ju hela syftet med abort att fostret tas bort.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (SD 2018)
    nihka skrev 2018-07-18 12:25:58 följande:

Men ingen vill rädda ett foster som man bestämt ska aborteras. Det är ju hela syftet med abort att fostret tas bort.

Det finns fall där barnmorskor velat ingripa men inte fått pga att mamman bestämt att barnet ska aborteras. Barnet har då levt en stund utanför livmodern. Så vem bör få bestämma över liv och död i ett sånt sent skede? Socialstyrelsen har tillochmed börjat se över abort gränsen, det betyder att fler håller med SD i den frågan.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 12:56:32 följande:
    Socialstyrelsen har tillochmed börjat se över abort gränsen, det betyder att fler håller med SD i den frågan.
    Hur kommer du till den slutsatsen?

Jag tycker också att det är bra att man ser över abortgränsen, men håller inte alls med SD.
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 12:57:52 följande:

Hur kommer du till den slutsatsen?

Jag tycker också att det är bra att man ser över abortgränsen, men håller inte alls med SD.

Alltså va? Det är klart att folk börjat öppna ögonen när socialstyrelsen börjat se över lagen för abort. Vad dumma frågor och ifrågasättanden du ställer
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 13:02:05 följande:
    Alltså va? Det är klart att folk börjat öppna ögonen när socialstyrelsen börjat se över lagen för abort. Vad dumma frågor och ifrågasättanden du ställer

Varför är det dumma frågor och ifrågasättande?
    Är det för att du inte håller med mig eller för att det inte finns någon bas i mina frågor?

Socialstyrelsen ser över detta med jämna (eller ojämna) mellanrum och jag tycker det är bra.
    Så de gånger socialstyrelsen sett över detta tidigare, hur gör du kopplingen då?

Hur kommer du till din slutsats;
    "det betyder att fler håller med SD i den frågan"

Du har en tendens att tro att alla andra är som du och visar väldigt liten förståelse för att andra tycker annorlunda.

• Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 13:08:27 följande:

Varför är det dumma frågor och ifrågasättande?

Är det för att du inte håller med mig eller för att det inte finns någon bas i mina frågor?

Socialstyrelsen ser över detta med jämna (eller ojämna) mellanrum och jag tycker det är bra.

Så de gånger socialstyrelsen sett över detta tidigare, hur gör du kopplingen då?

Hur kommer du till din slutsats;

"det betyder att fler håller med SD i den frågan"

Du har en tendens att tro att alla andra är som du och visar väldigt liten förståelse för att andra tycker annorlunda.

Det är som att du inte läst vad man skrivit. Jag skriver en sak och sen frågar du saker om och om igen som du redan fått svar på. Och nej just detta ämne om abortgränser har inte varit uppe på ett bra tag eftersom det även står i artikeln att betydligt fler för tidigt födda barn överlever än sen denna gräns sattes om du läser. Dom jämför med 70 talet att barn inte kunde överleva i vecka 22 då så att dom måste förnya abortlagarna och sänka abortgränsen.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?