• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 23:35:55 följande:
    ?? Fattar inte vad du menar. Har du kossor som är moderater? Hur har du luskat ur dem det? Varför är dom moderater? Är det inte bättre om de röstar på det gamla "bondepartiet" Centern. ....eller finns det inget landsbygdsparti på riktigt längre? ......Kanske är landsbygden körd och inte mig emot. Jag älskar staden.
    För att jag är det. Så klart.

Du tänker för snävt och utifrån fördomar om det du inte känner till.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 23:36:22 följande:
    Du låter lika moderat som Che Guevara.
    Det är vanligt att SDare inte förstår att vara emot SDs politik inte automatiskt är detsamma som att vara "vänster".
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 23:51:52 följande:
    Det är vanligt att SDare inte förstår att vara emot SDs politik inte automatiskt är detsamma som att vara "vänster".
    Jaså? Jag röstar SD och inte bryr jag mig om vad vänstern F! eller f..n och hans gamla moster tycker. Jag är min egen lyckas smed och gör mitt HELT EGNA val. Den dag jag börjar fråga andra vad jag ska tycka är jag senildement.
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 23:40:23 följande:
    Det är väl just de som de vågar Skrattande

Det är ju SD:arna som är regimkritikerna. De som är modiga och de som vågar ifrågasätta missförhållanden i samhället. De som vågar vara politiskt inkorrekta.

Egenskaper som jag ser väldigt positivt på.
    Nej, SDare är de tvångsmässigt gnälliga och så gnälliga att de till och med är emot sin egen grundpolitik som assimilering fast inte assimilering utan (vissa) minoritetsfolk (kanske).
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 23:48:50 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i MEN här i Västernorrland har det regnat rätt kraftigt hela dan. Vi brinner inte inne i lagårdar och häbberen.
    Vad bra! Då kan du fara dit från Jämtland så skickar jag hjälp på plats. Bry dig inte om röken eller lågorna. De är inte farliga eftersom det regnar på sina håll:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/flera-pagaende-brander-i-lanet-las-om-dem-har
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 23:58:58 följande:
    Nej, SDare är de tvångsmässigt gnälliga och så gnälliga att de till och med är emot sin egen grundpolitik som assimilering fast inte assimilering utan (vissa) minoritetsfolk (kanske).
    Kan du utveckla? Varför är vi SD:are mot assimilering? Minoritetsfolk? Hrm kan du mena samer? Du ska veta att samerna inte alls kallar sig svenskar utan de är stolta SAMER. De har sin egen riksdag/ting och sitter inte och grinar och vill vara svennebanan. SAME blir man inte på en höft utan det krävs blodsband och släktled. .
  • nihka

Hur ska ni ha det? Assimilering eller inte? Assimilering och att erkänna minoritetsfolk (om än bara vissa) går ju stick i stäv med varandra.

tobbe01 skrev 2018-07-22 00:11:17 följande:
    Kan du utveckla? Varför är vi SD:are mot assimilering? Minoritetsfolk? 

• tobbe01
    nihka skrev 2018-07-22 00:21:54 följande:

Hur ska ni ha det? Assimilering eller inte? Assimilering och att erkänna minoritetsfolk (om än bara vissa) går ju stick i stäv med varandra.

Så SD erkänner inte att det finns samer i Sverige? Det är ju riktigt märkligt. De har ju sitt eget sameting och en rejäl makt i sin sfär. Säger Jimmie att de inte finns eller vad säger han? Värt att notera är att "äkta" samer (blodsband släktled) INTE kallar sig svenskar utan SAMER:
Svar på tråden SD varför är du för / emot?