• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • tobbe01
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 19:36:18 följande:
    Det mest spännande tror jag inte inträffar under valvakan, utan under de förhandlingar som kommer ske dagarna och veckorna efter valet.

Inget av de tre blocken lär ju få någon egen majoritet. DÖ är död och ingen vill nog ha det konceptet tillbaka. Alla partier tävlar om att ta avstånd och kungör att de inte kommer göra sig beroende av SD. Samtidigt är det få som tror att S+M kommer bilda regering tillsammans och därigenom göra SD som oppositionsledare. Dilemmat är väl att riksdagspartierna utom SD målat in sig i ett hörn angående relationen till SD och nu sitter de fast i prestigen. De har samtliga beröringsskräck och denna beröringsskräck och uttalade ambition att agera tvärtom SDs synsätt i flyktingfrågan gör att stödet ökar för SD dag för dag.

Jag personligen tror faktiskt att det vore bäst att sätta sig ned vid förhandlingsbordet och samtala med SD, om man inte vill att SD ska få egen majoritet vid valet 2022.
    Kanske blir SD största parti? Blir inte förvånad om det blir så. De kommer dock inte att få över 50% för det blir inte förrän 2022. Kanske inte ens då. MEN det blir ju rätt pinsamt och märkligt om all svensk media gör ner SD även om de representerar 25%+ av landets väljare. Det är en sak att spy galla över amerikanarnas "felval". Liksom det kan man dilla om fram och tillbaka i tevesoffan...................men TÄNK om Jimmie blir segrare i det svenska valet. Räcker sofforna i svt till?
  • Gabbe76
    tobbe01 skrev 2018-07-21 20:09:14 följande:
    Kanske blir SD största parti? Blir inte förvånad om det blir så. De kommer dock inte att få över 50% för det blir inte förrän 2022. Kanske inte ens då. MEN det blir ju rätt pinsamt och märkligt om all svensk media gör ner SD även om de representerar 25%+ av landets väljare. Det är en sak att spy galla över amerikanarnas "felval". Liksom det kan man dilla om fram och tillbaka i tevesoffan...................men TÄNK om Jimmie blir segrare i det svenska valet. Räcker sofforna i svt till?
    Jo, ligger mycket i det. Amerikanska presidentvalet är ju en historia för sig. Snacka om att svensk media med SVT i spetsen inte är neutrala. De tycks ha väldigt svårt att förstå att Trump är demokratiskt folkvald i ett land med över 500 miljoner invånare. Istället för att spy galla över Trump, borde de försöka sätta sig in medelamerikanens vardag och förstå de samhällsproblem som Trump vill ge en lösning på. Att som Hillary och demokraterna låtsas som att problemen inte finns är knappast särskilt konstruktivt.

Vad gäller det stundande riksdagsvalet tror jag SD har goda chanser att bli största parti, men de lär förstås inte komma upp i egen majoritet.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 11:16:13 följande:
    Men det är väl rätt sällsynt med positiva trådar om SD? MEN all reklam är ju bra reklam och om inte annat så skapar alla dessa trådar ett intresse för SD. Vad vill dom EGENTLIGEN?....och så kanske man rentav läser på!? och bildar sig en EGEN uppfattning utan en massa andras tyckande.
    Vem sa att det var positiva trådar om SD? Jag pratade om omröstningstrådar där man anger vem man röstar på. Ja, all reklam är bra reklam sa Hitler om förintelselägren...

De flesta SDare jag har pratat med här vet väldigt lite om sitt eget partis politik. Man tror det finns ett partiprogram, troligtvis för att man inte har läst på och det är ju inte heller helt ovanligt att man prisar SD för deras integrationspolitik när de inte ens har någon
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Gabbe76
    nihka skrev 2018-07-21 20:23:47 följande:
    Vem sa att det var positiva trådar om SD? Jag pratade om omröstningstrådar där man anger vem man röstar på. Ja, all reklam är bra reklam sa Hitler om förintelselägren...

De flesta SDare jag har pratat med här vet väldigt lite om sitt eget partis politik. Man tror det finns ett partiprogram, troligtvis för att man inte har läst på och det är ju inte heller helt ovanligt att man prisar SD för deras integrationspolitik när de inte ens har någon
    Och sedan när fick du något tolkningsföreträde? Skrattande

Du har ju visat i inlägg efter inlägg att du inte har en susning om något som rör SD. Vare sig deras nuvarande eller historiska politik. Du bygger din uppfattning på hörsägen och rykten som du vill omvandla till sanning. Det finns ett bra uttryck för det hela och det är att en lögn inte blir mera sann bara för att den upprepas. Tänk på det!
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 20:23:47 följande:

Okej, Omröstningstrådar......minns inga men de kanske är vanliga? Inget jag noterat. Du kanske känner många SD:are och det är ju illa om de är helt vilseledda och inte vet vad partiet står för. Be dem läsa på och kanske blir de MP eller F! VIPS (vem vet). Under kan hända. Själv är jag upplyst, påläst, rätt mogen och klok och min röst går IGEN till Jimmie och SD. Förra valet röstade jag t om i kyrko-dito för första gången för att rösta SD. Nu har jag gått ur svenska kyrkan så nu kan jag inte det (trist men jag klarade inte hon den där Jackelén)
  • Anonym (aldrig SD)
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 20:29:03 följande:

Du har ju visat i inlägg efter inlägg att du inte har en susning om något som rör SD. Vare sig deras nuvarande eller historiska politik. Du bygger din uppfattning på hörsägen och rykten som du vill omvandla till sanning. Det finns ett bra uttryck för det hela och det är att en lögn inte blir mera sann bara för att den upprepas. Tänk på det!
    Det är sällan någon som är för SD presenterar något verkligt förslag från SD som inte rör invandring.
    Sedan när man frågar SD:are om andra frågor har dom ingen aning om vad SD vill och ofta vill något helt annat själv.

SD är ett enfrågeparti som inte har någon reell plan eller lösning på de problem som ställs inför.

Hur ser SD på frågorna kring privatsparande?
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 20:33:37 följande:
    Det är sällan någon som är för SD presenterar något verkligt förslag från SD som inte rör invandring.
    Sedan när man frågar SD:are om andra frågor har dom ingen aning om vad SD vill och ofta vill något helt annat själv.

SD är ett enfrågeparti som inte har någon reell plan eller lösning på de problem som ställs inför.

Hur ser SD på frågorna kring privatsparande?
    Privatsparande? Lägg pengarna i madrassen. Det är win win alla gånger. SD tycker till i många frågor men man ser det man vill se.
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 20:29:03 följande:

Klart jag har tolkningsföreträde när det gäller vad jag har upplevt på FL. Jag har inte bett så många SDare att vara så oinsatta att de inte vet att deras parti har ett PRINCIPPROGRAM - du visste visst inte heller det, men läs på lite så ser du att jag har rätt samt att SD inte har någon integrationspolitik.

Typiskt indignerad respons från okunniga som inte föerstår att de är okunniga att påstå att jag ljuger när jag korrekt redogör för SDs politik.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (aldrig SD)
    tobbe01 skrev 2018-07-21 20:40:06 följande:
    Privatsparande? Lägg pengarna i madrassen. Det är win win alla gånger. SD tycker till i många frågor men man ser det man vill se.
    Jag, till skillnad från många som verkligen röstar på SD, har faktiskt läst det mesta officiella dom skriver.
    Det är mest en massa nonsens som inte hänger ihop.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Skillnad) skrev 2018-07-21 17:03:39 följande:
    Nej, det behövs inte. Det tar 1-3 dagar (måndag-onsdag) för att få de två intygen (läkarintyg och kuratorsutredning) som krävs. Sjukvården är verkligen snabb i dessa fall. Ansökan inskickad på torsdag och beslut på fredag. Detta är hur det fungerar i verkligheten.
    Det kommer ju att tillkomma ett antal tusen ansökningar gällande de som i dagsläget gör abort efter vecka 12 men före utgången av vecka 18 dessutom kommer ett antal av dessa söka fler gånger med tanke på att fosterskador kan upptäckas hos de som nekats vid vecka 13 och dessutom kan somliga utveckla svåra psykiska problem efter att ha nekats abort när de sökte efter vecka 12 och fått veta att de måste fullfölja graviditet de upptäckte sent.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?