• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 16:17:36 följande:
    Jo det är det faktiskt, det är ganska enkelt.

Du kan låta bli att rösta på en partiledning som gick med i ett rasistiskt parti.
    Eller så gör jag som i förra valet. Lägger min röst på SD och Jimmie. Ja så får det bli
  • Anonym (Jimmiefan)
    tobbe01 skrev 2018-07-21 12:57:33 följande:
    Självklart speglar FL lite av klimatet i samhället, men jag har inte min världsbild baserad på vad jag läser här. Jag är LIIITE större än så. Helt klart så väcker SD enormt mkt känslor och engagemang. Har du sett ngn tråd om MP? Nä tänkte väl det. Vi kan diskutera tills helv..tet fryser till is huruvida SD är bra eller dåliga så vi får invänta valet helt enkelt och inse att människor tycker väldigt olika och det får man i vårt underbara land. Jag tror SD kommer göra ett KANONVAL.......men vem vet.
    FM speglar inte ett skit. Samma "tyckarmaffia" som tillåts att bre ut sig i alla trådar där någon vågar säga något bra om SD. Att dra upp gammal skit är mer relevant än hur dagens mer öppna SD ser på det alltmer krisande samhället med en galopperande våldtäktsvåg och ett numera vardagligt gangsterkrig på våra gator. Men kanske även dom vaknar när skiten även når dom.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (Jimmiefan) skrev 2018-07-21 16:23:22 följande:
    FM speglar inte ett skit. Samma "tyckarmaffia" som tillåts att bre ut sig i alla trådar där någon vågar säga något bra om SD. Att dra upp gammal skit är mer relevant än hur dagens mer öppna SD ser på det alltmer krisande samhället med en galopperande våldtäktsvåg och ett numera vardagligt gangsterkrig på våra gator. Men kanske även dom vaknar när skiten även når dom.
    "Tillåts att bre ut sig"

Tycker du att det inte skulle vara tillåtet att kritisera SD?
    Eller är det inget problem med en ""tyckarmaffia" som tillåts att bre ut sig"?
  • Anonym (Skillnad)
    Anonym (grev) skrev 2018-07-21 10:56:37 följande:

Hela ärendet med att ansöka om tillstånd för sen abort har en handläggningstid. Det är ett antal intyg och blanketter som skall tas fram och skrivas under och skickas in och sedan behandlas av socialstyrelsen. 

Om man fortfarande vill att det skall finnas upp till fyra veckor att ta hela ärendet från ansökan till avklarad abort (och det tror jag att man kommer att vilja) så kommer man att behöva justera tiden nedåt.

Nej, det behövs inte. Det tar 1-3 dagar (måndag-onsdag) för att få de två intygen (läkarintyg och kuratorsutredning) som krävs. Sjukvården är verkligen snabb i dessa fall. Ansökan inskickad på torsdag och beslut på fredag. Detta är hur det fungerar i verkligheten.
  • Anonym (Jimmiefan)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 16:26:22 följande:
    "Tillåts att bre ut sig"

Tycker du att det inte skulle vara tillåtet att kritisera SD?
    Eller är det inget problem med en ""tyckarmaffia" som tillåts att bre ut sig"?
    Finns ingen substans i kritiken bara en massa dravel om gamla synder som inte har med dagens SD att göra. När får vi höra kritik om hur Vänsterpartiet  stod på barrikaderna och hyllade dom värsta mördarregimerna vi haft i modern tid med miljontals oskyldigt mördade? Men bara en tidsfråga innan skiten träffar fläkten och ni står där med era floskler om hur hemska SD är.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (Jimmiefan) skrev 2018-07-21 18:13:49 följande:
    Finns ingen substans i kritiken bara en massa dravel om gamla synder som inte har med dagens SD att göra. När får vi höra kritik om hur Vänsterpartiet  stod på barrikaderna och hyllade dom värsta mördarregimerna vi haft i modern tid med miljontals oskyldigt mördade? Men bara en tidsfråga innan skiten träffar fläkten och ni står där med era floskler om hur hemska SD är.
    Varför tar du upp vänsterpartiet, blir ett parti på något sätt bättre för att andra partier eventuellt skulle vara dåliga?

Substansen finns där, frågan är vilken vikt man bör lägga vid att ett partis ledning gick med när partiet hade rasistiska punkter.

Du verkar tycka det är oviktigt, men i mina ögon måste man vara idiot eller rasist för att tycka att det är oviktigt.
  • Anonym (Jimmiefan)

Nja varför klaga egentligen? Desto fler nyttiga idioter som leker moralpoliser och som jönsar runt här mot bättre vetande än vanligt folk som drabbas av dagens mångkriminella vardag desto fler röster får vår nästa statsminister.

• Anonym (SD 2018)
    Anonym (Jimmiefan) skrev 2018-07-21 18:32:26 följande:

Nja varför klaga egentligen? Desto fler nyttiga idioter som leker moralpoliser och som jönsar runt här mot bättre vetande än vanligt folk som drabbas av dagens mångkriminella vardag desto fler röster får vår nästa statsminister.

Håller med
  • tobbe01
    Anonym (Jimmiefan) skrev 2018-07-21 16:23:22 följande:
    Det man kan göra är att i lugn och ro invänta höstens val och själv se till att man går till valurnan och lämnar sin röst. Detta val kommer, för mig, att vara det mest rafflande jag upplevt sedan det handlade om kärnkraft och Fälldin hade oförtjänt medvind. Det året följde jag för första gången en valvaka. I höst tror jag inte att jag orkar........ ....eller kanske
  • Gabbe76
    tobbe01 skrev 2018-07-21 19:05:45 följande:
    Det man kan göra är att i lugn och ro invänta höstens val och själv se till att man går till valurnan och lämnar sin röst. Detta val kommer, för mig, att vara det mest rafflande jag upplevt sedan det handlade om kärnkraft och Fälldin hade oförtjänt medvind. Det året följde jag för första gången en valvaka. I höst tror jag inte att jag orkar........ ....eller kanske
    Det mest spännande tror jag inte inträffar under valvakan, utan under de förhandlingar som kommer ske dagarna och veckorna efter valet.

Inget av de tre blocken lär ju få någon egen majoritet. DÖ är död och ingen vill nog ha det konceptet tillbaka. Alla partier tävlar om att ta avstånd och kungör att de inte kommer göra sig beroende av SD. Samtidigt är det få som tror att S+M kommer bilda regering tillsammans och därigenom göra SD som oppositionsledare. Dilemmat är väl att riksdagspartierna utom SD målat in sig i ett hörn angående relationen till SD och nu sitter de fast i prestigen. De har samtliga beröringsskräck och denna beröringsskräck och uttalade ambition att agera tvärtom SDs synsätt i flyktingfrågan gör att stödet ökar för SD dag för dag.

Jag personligen tror faktiskt att det vore bäst att sätta sig ned vid förhandlingsbordet och samtala med SD, om man inte vill att SD ska få egen majoritet vid valet 2022.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?