• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Gabbe76
    nihka skrev 2018-07-21 20:43:59 följande:
    Klart jag har tolkningsföreträde när det gäller vad jag har upplevt på FL. Jag har inte bett så många SDare att vara så oinsatta att de inte vet att deras parti har ett PRINCIPPROGRAM - du visste visst inte heller det, men läs på lite så ser du att jag har rätt samt att SD inte har någon integrationspolitik.

Typiskt indignerad respons från okunniga som inte föerstår att de är okunniga att påstå att jag ljuger när jag korrekt redogör för SDs politik.
    Återigen - dina lögner blir inte sanna bara för att de återupprepas.

För övrigt kan inte SD hållas ansvariga för de rödgröna och alliansregeringarnas totala haveri i asylpolitiken.

Så okunnig kan du vara själv. Du tycks ju inte ens veta vilka som styrt de här landet under de senaste decennierna. Ingen lyssnar på dig.
  • Padirac
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 20:21:32 följande:

Jo, ligger mycket i det. Amerikanska presidentvalet är ju en historia för sig. Snacka om att svensk media med SVT i spetsen inte är neutrala. De tycks ha väldigt svårt att förstå att Trump är demokratiskt folkvald i ett land med över 500 miljoner invånare. Istället för att spy galla över Trump, borde de försöka sätta sig in medelamerikanens vardag och förstå de samhällsproblem som Trump vill ge en lösning på. Att som Hillary och demokraterna låtsas som att problemen inte finns är knappast särskilt konstruktivt.

Vad gäller det stundande riksdagsvalet tror jag SD har goda chanser att bli största parti, men de lär förstås inte komma upp i egen majoritet.

Nu skarvar du mer än du borde Gabbe, det är knappt 330 miljoner i usa.

Trump är ett fenomen, inte odelat postivt.

Viljan att använda kärnvapen, ok han har mognat lite där.

Erkända sexövergrepp

Inblandningen med ryssar vilket utreds och försöker stoppas av Trump

Försöken att få ut röstdata där namn, epost och partitillhörighet ingår

Cambridge analytica-skandalen

Alla fake news och alla alternativa fakta.
  • tobbe01

TÄNK som det kommer låta i Svt i höst efter valet. Tevesofforna kommer bli smockfulla med indignerade "insatta" som ska förklara hur det kom sig att svennebanan röstade så "fel". SD? Men HERREGUD att de blev vinnare i valet. Svensken är vilseledd och korkad........ Liksom precis som man inte kan fatta att amerikanarna valde TRUMP ...när gamla tanten Hillary (som är gift med en otrogen lögnare) skulle varit rätt. Om jag varit amerikan skulle jag ALDRIG röstat på den skatan.

• Padirac
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 22:31:28 följande:

För övrigt kan inte SD hållas ansvariga för de rödgröna och alliansregeringarnas totala haveri i asylpolitiken.

Så okunnig kan du vara själv. Du tycks ju inte ens veta vilka som styrt de här landet under de senaste decennierna. Ingen lyssnar på dig.

Jodå, det är många som lyssnar och läser och som förstår att SDs principprogram är deras egna. Vem skulle ha skrivit det åt dom menar du?

Det här snappade jag upp från fejjan där det både lästes och lyssnades också

"Till alla SDare som flyr skogsbränderna:

Stanna kvar, så hjälper vi er på plats "
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 22:31:28 följande:

Jag talar sanning när jag berättar om SDare som tror SD har ett partiprogram och en integrationspolitik och du tycks hörs till de oinsatta.

För övrigt, klart inte SD är ansvaiga för något eftersom de aldrig gjort något - mer än gafflat förstås

Eftersom jag vet vad jag pratar om kan du fråga mig om allt du inte vet om SDs politik.

Klart jag vet vilka som har styrt landet de senaste decennierna - tänk typ alla utom SD
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • tobbe01
    Padirac skrev 2018-07-21 22:57:50 följande:
    Jodå, det är många som lyssnar och läser och som förstår att SDs principprogram är deras egna. Vem skulle ha skrivit det åt dom menar du?

Det här snappade jag upp från fejjan där det både lästes och lyssnades också

"Till alla SDare som flyr skogsbränderna:

Stanna kvar, så hjälper vi er på plats "
    Är du på riktigt? Allvar? Jämför du skogsbränder i Sverige med asylsökande från Somalia eller Syrien? Den där fula gröna gubben du signalerar med säger allt. Du vill provocera. Och VIPS går jag i fällan. Det funkar. Jag tror inte att det är SD:are  som flyr elden med sina djur. Folk på landsbygden med kossor är väl rimligtvis centerpartister? Var jag bonde så skulle jag rösta C för så har ju bönder gjort i alla tider och det kan ju aldrig vara fel!?
  • Anonym (Rt)
    Anonym (Jimmiefan) skrev 2018-07-21 22:58:07 följande:

I höst lär det svida

Får Jimmie makt lär Sverige drabbas av allvarligare saker än pest och kolera! Han och SD är rena rama katastrofen.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:29:40 följande:
    Så du tänker döda dem med...gift? I min värld så aborteras endast barn/foster sent i grav om de bär på en svår sjukdom eller om mamman riskerar dö av förlossningen. Det kan verka brutalt och okänsligt(?) men om man tänker att förr i tiden så TVINGADES man föda oönskade barn så kan man tycka att det räcker med 10 veckors betänketid? Grymt! Absolut men liksom i en annan tankevärld rätt rimligt?
    Nej, inte gift - det förstår du väl. Vecka 18 är inte sent. Det är inte ens halvvägs.

Ja, rösta på SD om du vill satsa på att förbjuda abort efter vecka 10 och se till att man försöker rädda alla foster som kommer ut.
  • tobbe01
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-21 23:19:47 följande:
    Får Jimmie makt lär Sverige drabbas av allvarligare saker än pest och kolera! Han och SD är rena rama katastrofen.
    Och hur tänker du då? VAD händer om SD får rejäl makt tror du?
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 23:13:14 följande:
    Är du på riktigt? Allvar? Jämför du skogsbränder i Sverige med asylsökande från Somalia eller Syrien? Den där fula gröna gubben du signalerar med säger allt. Du vill provocera. Och VIPS går jag i fällan. Det funkar. Jag tror inte att det är SD:are  som flyr elden med sina djur. Folk på landsbygden med kossor är väl rimligtvis centerpartister? Var jag bonde så skulle jag rösta C för så har ju bönder gjort i alla tider och det kan ju aldrig vara fel!?
    Jaha. Det finns inga SDare i skogstrakter. Sverige är ju till stora delar täckt av skog så det innebär att Sverige till stora delar inte bebos av SDare.

Nej, jag är moderat och det är kossorna också
Svar på tråden SD varför är du för / emot?