• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 20:31:33 följande:
    Okej, Omröstningstrådar......minns inga men de kanske är vanliga? Inget jag noterat. Du kanske känner många SD:are och det är ju illa om de är helt vilseledda och inte vet vad partiet står för.
    Jag uppmanar rätt som det är SDare här att läsa på om SDs politik. Gabbe# till exempel.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 20:54:09 följande:
    Jag uppmanar rätt som det är SDare här att läsa på om SDs politik. Gabbe# till exempel.
    Kan du ge exempel på vilken SD-politik som du inte gillar? Det senaste i invandringsfrågan är ju den så kallade "gymnasielagen" som dissats av alla instanser och som skulle ge 9000 unga män med oklar identitet och ålder asyl om de pluggade på gymnasiet......*typ*. Ingen normal svensk förälder vill ha okända unga män i sin dotters klass. Inte ens den mest frigjorda, ömsinta miljöpartisten som finns att hitta. MEN de går ju inte just på MIN unges skola.......................!
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 21:04:57 följande:
    Kan du ge exempel på vilken SD-politik som du inte gillar? Det senaste i invandringsfrågan är ju den så kallade "gymnasielagen" som dissats av alla instanser och som skulle ge 9000 unga män med oklar identitet och ålder asyl om de pluggade på gymnasiet......*typ*.
    Ett axplock: SDs sunkiga assimileringspolitik, sänka gränsen för abort, att man röstar emot nya strängare miljökrav och så deras retorik, att säga sig föra det svenska folkets talan. Inte min iaf och en klar majoritet av det svenska folket som röstar på något annat parti än SD.

Jag skulle skicka hem de 9000 imorgon om jag fick bestämma och det är det fler partier än SD som vill.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 21:45:39 följande:
    Ett axplock: SDs sunkiga assimileringspolitik, sänka gränsen för abort, att man röstar emot nya strängare miljökrav och så deras retorik, att säga sig föra det svenska folkets talan. Inte min iaf och en klar majoritet av det svenska folket som röstar på något annat parti än SD.

Jag skulle skicka hem de 9000 imorgon om jag fick bestämma och det är det fler partier än SD som vill.
    Min yngsta dotter kom hem från skolan (gymnasiet) och sa att hon hört att SD ska "förbjuda abort". Så fel kan det bli i överföringen av tankar och nyheter. Jag påverkar inte mina döttrar och vet inte om de är sossar, F! eller Miljöpartister etc. Vi pratar inte politik. MEN jag kände mig tvungen att genmäla att SD vill sänka abortgränsen för det är ju olyckligt om gränsen för när prematura barn kan räddas (enorma framsteg) och den när man kan abortera. Aborterade barn ska inte ligga och flämta efter luft och självdö! KANSKE kan man vara så "grym"(?!) så man säger till den presumtiva mamma att du kan inte hur länge som helst. Kanske ska det räcka med tio veckor?
  • tobbe01
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:02:26 följande:
    Min yngsta dotter kom hem från skolan (gymnasiet) och sa att hon hört att SD ska "förbjuda abort". Så fel kan det bli i överföringen av tankar och nyheter. Jag påverkar inte mina döttrar och vet inte om de är sossar, F! eller Miljöpartister etc. Vi pratar inte politik. MEN jag kände mig tvungen att genmäla att SD vill sänka abortgränsen för det är ju olyckligt om gränsen för när prematura barn kan räddas (enorma framsteg) och den när man kan abortera. Aborterade barn ska inte ligga och flämta efter luft och självdö! KANSKE kan man vara så "grym"(?!) så man säger till den presumtiva mamma att du kan inte hur länge som helst. Kanske ska det räcka med tio veckor?
    *vela
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:02:26 följande:
    Fast man ska inte försöka "rädda" aborterade foster utan tillämpa metoder så de inte kommer ut och visar livstecken.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:03:35 följande:
    *vela
    Jaha. Så du tror kvinnor som väljer att göra abort efter vecka 10 "velar". OK
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:03:35 följande:
    *vela
    Jaha. Så du tror kvinnor som väljer att göra abort efter vecka 10 "velar". OK
  • Gabbe76
    tobbe01 skrev 2018-07-21 20:40:06 följande:
    Privatsparande? Lägg pengarna i madrassen. Det är win win alla gånger. SD tycker till i många frågor men man ser det man vill se.
    Så är det ju. SD har heltäckande partiprogram och lägger sin skuggbudget som är fullt ut finansierad.
    Få inser dock eller vill inte inse hur mycket invandringen kostar det svenska samhället. Därför är SD:s budget ifrågasatt eftersom politiska motståndare inte vill inse att man med SD:s politik skulle vara möjligt att BÅDE sänka skatterna OCH höja bidragen, såsom exempelvis a-kassan, barnbidragen och sjukpenningen.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 22:22:27 följande:
    Fast man ska inte försöka "rädda" aborterade foster utan tillämpa metoder så de inte kommer ut och visar livstecken.
    Så du tänker döda dem med...gift? I min värld så aborteras endast barn/foster sent i grav om de bär på en svår sjukdom eller om mamman riskerar dö av förlossningen. Det kan verka brutalt och okänsligt(?) men om man tänker att förr i tiden så TVINGADES man föda oönskade barn så kan man tycka att det räcker med 10 veckors betänketid? Grymt! Absolut men liksom i en annan tankevärld rätt rimligt?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?