• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Gabbe76
    Padirac skrev 2018-07-21 22:57:50 följande:
    Jodå, det är många som lyssnar och läser och som förstår att SDs principprogram är deras egna. Vem skulle ha skrivit det åt dom menar du?

Det här snappade jag upp från fejjan där det både lästes och lyssnades också

"Till alla SDare som flyr skogsbränderna:

Stanna kvar, så hjälper vi er på plats "
    Inga problem. Stefan Löven har ju ryckt ut nu och förhör sig om läget.

Regeringen har ju dessutom valt att skattesubventionera elcyklar istället för att tillse att Sverige har egen kapacitet att släcka bränder.

Den här regeringen är så pinsamt inkompetent att det knappt finns några ord för det.
  • Padirac
    tobbe01 skrev 2018-07-21 23:13:14 följande:

Är du på riktigt? Allvar? Jämför du skogsbränder i Sverige med asylsökande från Somalia eller Syrien? Den där fula gröna gubben du signalerar med säger allt. Du vill provocera. Och VIPS går jag i fällan. Det funkar. Jag tror inte att det är SD:are  som flyr elden med sina djur. Folk på landsbygden med kossor är väl rimligtvis centerpartister? Var jag bonde så skulle jag rösta C för så har ju bönder gjort i alla tider och det kan ju aldrig vara fel!?

Jag jämför SDs universallösning med hur det skulle funka i en kris som är nära oss i Sverige.

Här är det inte svårt att se att ser inte alltid funkar så bra.
  • Gabbe76
    tobbe01 skrev 2018-07-21 23:13:14 följande:
    Är du på riktigt? Allvar? Jämför du skogsbränder i Sverige med asylsökande från Somalia eller Syrien? Den där fula gröna gubben du signalerar med säger allt. Du vill provocera. Och VIPS går jag i fällan. Det funkar. Jag tror inte att det är SD:are  som flyr elden med sina djur. Folk på landsbygden med kossor är väl rimligtvis centerpartister? Var jag bonde så skulle jag rösta C för så har ju bönder gjort i alla tider och det kan ju aldrig vara fel!?
    Tror också att de är CP:are. De får ju både jordbruksstöd och glesbygdsstöd från Bryssel. Skrattande

För övrigt förespråkar ju SD "närområdet" när det råder krig och kris. Brinner det i Jämtland kan det ju vara befogat att fly till Dalarna eller Västernorrland. Man behöver inte fly till Australien eller Amazonas Skrattande
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 23:28:42 följande:
    Jaha. Det finns inga SDare i skogstrakter. Sverige är ju till stora delar täckt av skog så det innebär att Sverige till stora delar inte bebos av SDare.

Nej, jag är moderat och det är kossorna också
    ?? Fattar inte vad du menar. Har du kossor som är moderater? Hur har du luskat ur dem det? Varför är dom moderater? Är det inte bättre om de röstar på det gamla "bondepartiet" Centern. ....eller finns det inget landsbygdsparti på riktigt längre? ......Kanske är landsbygden körd och inte mig emot. Jag älskar staden.
  • Gabbe76
    nihka skrev 2018-07-21 23:28:42 följande:
    Jaha. Det finns inga SDare i skogstrakter. Sverige är ju till stora delar täckt av skog så det innebär att Sverige till stora delar inte bebos av SDare.

Nej, jag är moderat och det är kossorna också
    Du låter lika moderat som Che Guevara.
  • Anonym (Rt)
    tobbe01 skrev 2018-07-21 23:25:56 följande:

Och hur tänker du då? VAD händer om SD får rejäl makt tror du?

Jag tror inte, jag VET!!! Att förklara för SD-anhängare är lönlöst efter som de vägrar se saker och ting med ett öppet sinne. De lever i sin lilla trångsynta värld och vägrar tänka utanför den lilla boxen.
  • tobbe01
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-21 23:37:24 följande:
    Jag tror inte, jag VET!!! Att förklara för SD-anhängare är lönlöst efter som de vägrar se saker och ting med ett öppet sinne. De lever i sin lilla trångsynta värld och vägrar tänka utanför den lilla boxen.
    Men du kan ju förklara för mig! Jag är öppen och mottaglig. VAD händer om SD får riktig makt i vårt land tänker du?
  • Gabbe76
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-21 23:37:24 följande:
    Det är väl just de som de vågar Skrattande

Det är ju SD:arna som är regimkritikerna. De som är modiga och de som vågar ifrågasätta missförhållanden i samhället. De som vågar vara politiskt inkorrekta.

Egenskaper som jag ser väldigt positivt på.
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 23:34:49 följande:
    Tror också att de är CP:are. De får ju både jordbruksstöd och glesbygdsstöd från Bryssel. Skrattande

För övrigt förespråkar ju SD "närområdet" när det råder krig och kris. Brinner det i Jämtland kan det ju vara befogat att fly till Dalarna eller Västernorrland. Man behöver inte fly till Australien eller Amazonas Skrattande
    Ett förslag väldigt mycket i linje med SD-synen eftersom det även brinner i Dalarna och Västernorrland. Bra jobbat Gabbe att få med dig och dina dit

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/viktigt-meddelande-till-allmanheten-om-skogsbrander
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 23:31:12 följande:

Inga problem. Stefan Löven har ju ryckt ut nu och förhör sig om läget.

Regeringen har ju dessutom valt att skattesubventionera elcyklar istället för att tillse att Sverige har egen kapacitet att släcka bränder.

Den här regeringen är så pinsamt inkompetent att det knappt finns några ord för det.

Du verkar ha gott om ord, så det är nog inte så illa ändå, oavsett det är 75 eller 76 ord.

Det finns en diskussion om hur brandsläckning hanteras mellan EU-länder som hjälper varandra, det skulle Sverige få finansiera själv om SD fick sin vilja igenom med att lämna EU.

Det är inte svårt att förstå om viljan finns. sverige har alltså släckkapacitet genom ett EU-samarbete
Svar på tråden SD varför är du för / emot?