• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-11 13:57:14 följande:

Ser inga likheter med den.

Så vilken procent på SD kommer du anse att er taktik är fallerad?
    ~25-30% var tydligen inte nog på SD för få den tanken.

Varför ska man ta över deras politik?
    Det handlar ju bara om sätta lapp på luckan tills vi som land kommit ikapp oss igen.
    Och att vi verkligen är rustade att ta in mer flyktingar.

Kanske detta är en svart och vitt för er, och att ni inbillar sig att det aldrig går ändra sig.
    Även inbilla sig detta är rasistiskt, det är makalöst konstigt.
    Detta handlar om blockeringar ni har, och kan inte förstå ni är kontraproduktiva.
    Och bästa man kunde göra för SD, det var att ta in så extremt många under ett år.
    Där gjorde ni er bort er totalt, och återhämta sig ifrån detta är väldigt svårt utan visa att nu vill vi som land bygga ikapp vår infrastruktur.
    Så vi får det att funegra igen.

Det verkliga förfallet kommer sen vid lågkonjunkturen, när kommuner inte längre kan spara som dårar.
    Och vart ska dom då hitta pengar till all idioti man hållit på med, låna? (Fy faan om det sker, för det är extremt korkat).

Själv är jag inte ens nära vänstern.

Jag har skrivit det massa gånger och kan tänka mig att skriva det igen. Det är inte antalet mottagna migranter som avgör om det är rasism eller inte.

SDs principprogram och SDs politiska mål är rasistiska i sig. SDs politik har tydliga tankegångar från den identitära rörselsen

sv.wikipedia.org/wiki/Identit%C3%A4ra_r%C3%B6relsen

" Utvecklingen inom vit makt-miljön går mot att grupperna blir mjukare, åtminstone på ytan. De kallar sig inte nazister eller fascister. I stället används nya termer som till exempel identitärer, patrioter eller ”den nationella rörelsen”. – Brottsförebyggande rådet[ "
  • Anonym (Folket.)

Eftersom Sverige inte gränsar till konflikt så kan vi mycket väl upprätthålla asylrätten genom att hävda de ska söka sig till första säkra land.

Dublinförordningen följs inte så då är det bara att sätta en lapp på luckan. Vi har gjort det innan och kan göra det igen...väldigt enkelt.

Så volymer är inte rasistiskt, möjligen inte senaste 6 månaderna.

Sen fattar alla att SDs rötter är från vitmakt rörelsen, men man bryr sig inte eftersom inga andra partier tar i problemet, i verkligheten inte genom att säga ord som mest restriktiva reglerna etc.

Den dagen KD och M säger sig vilja bilda regering med SD och säger att nu sätter vi stopp för all invandring förutom kvot så är SDs storhetstid över.

• Mongoliet

Mot pga att de vill regera med Moderaterna. För tack vare att jag tycker att Åkesson är skicklig. Synd att de är rasister men & andra sidan om de inte var det så vilka hade då röstat på dem? Blandning av KD & V ju.

• Ture888

Jag ser fram emot dagen då det blir olagligt att i okynne kalla folk för rasister, precis som det är olagligt att kolla folk för negrer.

• Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-12 07:29:03 följande:

Jag ser fram emot dagen då det blir olagligt att i okynne kalla folk för rasister, precis som det är olagligt att kolla folk för negrer.

Hellre än att förbjuda ordet rasist så borde rasistiska och nazistiska organisationer/föreningar förbjudas.

Det är märkligt att SDsvansen tar åt sig personligen då partiet SDs historia och agerande belyses och konstateras vara rasistiskt med nazistiska rötter. Eller inte.
  • Ture888
    Padirac skrev 2018-08-12 07:53:00 följande:
    Hellre än att förbjuda ordet rasist så borde rasistiska och nazistiska organisationer/föreningar förbjudas.

Det är märkligt att SDsvansen tar åt sig personligen då partiet SDs historia och agerande belyses och konstateras vara rasistiskt med nazistiska rötter. Eller inte.
    Alla organisationer som uppmanar till våld ska i sådana fall förbjudas, då ryker inte bara NMR utan även en del pack på vänsterkanten. Men det vill ju inte media, så därför pratar man inte om att förbjuda våldsorganisationer, utan specifikt rasister så att vännerna på vänstern klarar sig.

ALLA partier har rasistiska rötter, utom MP och KD. Sluta med det skitsnacket. Det här handlar också om att folk ska sluta missbruka ordet rasist, det är jävligt fult att anklaga folk för det. Men eftersom det är helt PK och lagligt så fortsätter det.
  • nihka
    Ture888 skrev 2018-08-12 07:29:03 följande:

Rasister lär ju kallas rasister så länge det är olagligt att uttrycka och utöva sin rasism.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Ture888 skrev 2018-08-12 08:04:46 följande:
    ALLA partier har rasistiska rötter, utom MP och KD.
    Jojo, men det är bara SD som är rasistiska i nutid. Den sk Nolltollerensen mot rasism har ju hjälpt föga.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Iarwain
    ...
    ALLA partier har rasistiska rötter, utom MP och KD. Sluta med det skitsnacket. Det här handlar också om att folk ska sluta missbruka ordet rasist, det är jävligt fult att anklaga folk för det. Men eftersom det är helt PK och lagligt så fortsätter det.
    SD är det enda större parti vars ledning gick med i ett parti med rasistiska punkter i sitt program.
    Blundar man för detta faktum är man antingen rasist eller historielös idiot.
  • Padirac

Alla organisationer som uppmanar till våld ska i sådana fall förbjudas, då ryker inte bara NMR utan även en del pack på vänsterkanten. Men det vill ju inte media, så därför pratar man inte om att förbjuda våldsorganisationer, utan specifikt rasister så att vännerna på vänstern klarar sig.

Rasism och att uppmana till våld är inte samma sak, även om det ena inte behöver utesluta det andra.

Lagar runt förbud mot rasism behöver stärkas.

Anstiftan till våldsamt upplopp och våldsamt upplopp är ett lagbrott.

Sen ser jag inte att du skiljer på SD som ett rasistiskt parti och rasistiska människor.

SDs rasism är väl dokumenterad och deras bakgrund i nazism är inte ifrågasatt annat än av de som försöker dölja sin sympatier kanske
Svar på tråden SD varför är du för / emot?