• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-12 11:41:02 följande:
    Grundproblemet är att EU har fri rörlighet, vilket är ett första steg för att upplösa alla europeiska länder och på sikt få till landet Europa med olika stater inom sig.

Sverige har idag inte rätt att kontrollera sina egna gränser (den rätten har EU, och våra tillfälliga gränskontroller måste godkännas av EU och inte våra folkvalda i Sverige), och om ett land inte har gränser, är det då ens ett land?

Det finns säkerligen många som vill sälja Sveriges självständighet för pengar, men det finns säkerligen också många som inte har en aning om hur lite makt vår riksdag egentligen har, och hur mycket som Bryssel bestämmer över Sverige.
    Genom hela mänsklighetens historia har större politiska enheter bildats, mindre har brutit sig loss från tid till annan för politiskt och socialt självbestämmande.

Sverige som du känner det är inte gammalt - nationens gränser och tillhörighet flyttas och ändras hela tiden.

här på 1100 talet

1300-talet

1600-talet
  • nihka
    Ture888 skrev 2018-08-12 11:44:05 följande:
    Vilka är det som kallas dessa för asylsökande? Jo, media. Dessa 9 000 har gått genom hela Europa för att få "asyl". Det är sådan bullshit att man baxnar, men eftersom det råder fri rörlighet inom EU är det inga andra länder som kontrollerar dessa människor. Så snart de tagit sig in i Europa upphör de att klassas som flyktningar, men eftersom det inte finns några gränser kan de bege sig var de vill.

Hade varje land inom EU inte varit styrda från Bryssel hade det här aldrig hänt.
    Du svarade inte på frågan.

Om det är så enkelt varför finns det exempelvis över huvudtaget 9000 personer som det divideras om gällande om de ska få stanna eller inte?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-12 11:37:01 följande:
    Om du ställer upp premisserna för frågan så hittar du minst två fel - kanske fler. om du inte klarar det så får du be om hjälpSolig

SD har inte ändrat sina målsättningar och jag tror ingen kan ändra på dem - SD är vad SD är, deras historia är i mycket höggrad levande och deras målsättning är inte på något sätt dold, de pratar konstant om den.

Vill DU ändra SDs målsättningar så får du gå med och påverka inifrån. Jag tänker inte gå med, det är definitivt fel bana för mig. smile2.gifsmile2.gifsmile2.gif

Jag ställer en väldigt enkel fråga, men inser du aldrig reflekterat över detta innan och när man ska anse till ens taktik är dålig.
    Så aldrig nått svar antar jag då, och just för du inte vill och så du alltid kan hävda du har rätt oavsett om SD når över 50%.
    Bekvämt!

hur många meter var det?
  • Anonym (Folket.)

Jag tror invandringen och även revolt mot identitetspolitiken är de allra största faktorerna för att sd växt.

Igen, desa frågor väger upp sds förlutna för väljarna.

• Padirac
    klyban skrev 2018-08-12 14:47:59 följande:

Jag ställer en väldigt enkel fråga, men inser du aldrig reflekterat över detta innan och när man ska anse till ens taktik är dålig.
    Så aldrig nått svar antar jag då, och just för du inte vill och så du alltid kan hävda du har rätt oavsett om SD når över 50%.
    Bekvämt!

De insikter du har behöver inte stämma med något annat än dina egna tankar - det är bekvämt det också. Trots att jag förklarat min syn på din fråga - Har du förresen lyckats stapla upp din fråga på papper med de premisser den innehåller?

Det är aldrig fel att be om hjälpSolig

Om det är sant eller inte att SD är ett rasistiskt parti med rötter i Nazism (kom ihåg Gustaf Ekström som tog emot posten) bestäms inte av antalet eller andelen röster de får. Sanningen är inte en postmodern konstruktion som kan vara lite vad som helst trots att det är en samtida företeelse att tro just detta.

SD är det de är oavsett vad du tycker är en effektiv strategi eller inte.

• klyban
    Padirac skrev 2018-08-12 14:57:28 följande:
    De insikter du har behöver inte stämma med något annat än dina egna tankar - det är bekvämt det också. Trots att jag förklarat min syn på din fråga - Har du förresen lyckats stapla upp din fråga på papper med de premisser den innehåller?

Det är aldrig fel att be om hjälpSolig

Om det är sant eller inte att SD är ett rasistiskt parti med rötter i Nazism (kom ihåg Gustaf Ekström som tog emot posten) bestäms inte av antalet eller andelen röster de får. Sanningen är inte en postmodern konstruktion som kan vara lite vad som helst trots att det är en samtida företeelse att tro just detta.

SD är det de är oavsett vad du tycker är en effektiv strategi eller inte.

Så vilken procentsats är det som du inser det börjar gå dåligt med nuvarande taktik?
    ~25-30% på SD verkar du vara nöjd med då.

Jag har stött på världens svåraste fråga tydligen.
    Är du fortfarande lika nöjd med taktiken om det dubblar sig?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-12 14:52:53 följande:
    Jag tror invandringen och även revolt mot identitetspolitiken är de allra största faktorerna för att sd växt.

Igen, desa frågor väger upp sds förlutna för väljarna.
    Det är bara ett påhitt av högern och används som ett skällsord mot de frågor de inte har argument emot.
    hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-12 15:07:32 följande:

Så vilken procentsats är det som du inser det börjar gå dåligt med nuvarande taktik?
    ~25-30% på SD verkar du vara nöjd med då.

Jag har stött på världens svåraste fråga tydligen.
    Är du fortfarande lika nöjd med taktiken om det dubblar sig?

Det som dubblar sig mest är frågan du ställer Solig

Tills du har kommit på vilka premisser frågan innehåller kommer du att få ställa den så många gånger du har lust.

Frågan du ställer är inte svår, den är tvärtom väldigt enkel. 

Frågan du ställer borde vara svårare, i betydelsen att den tar up något annat än en förenklad bild av verkligheten och den du ställer frågan till.

Kom ihåg, vill du ha hjälp med att bena ut premisserna så är stödet inte långt bortDrömmer
  • Anonym (Folket.)
    klyban skrev 2018-08-12 15:08:43 följande:

Det är bara ett påhitt av högern och används som ett skällsord mot de frågor de inte har argument emot.

Lika mycket påhitt som genusvetenskap är för högern.

Stora grupper skriver inte under på den vita mannens övermakt, att patriakatet finns i Sverige etc och vill inte ses som ett kollektiv där kön/färg/ras ska vara en faktor att ta med utanför personliga egenskaper och meriter. Den akademiska vänstern föraktar den svenska arbetarklassen sätt att leva och det är lika mkt stor revolt mot det som invandringen.
  • Anonym (För SD)
    Padirac skrev 2018-08-12 11:27:21 följande:

Det du beskriver är ett problem som måste lösas, de tillfälliga passkontrollerna på öresundsbron som jag levt med i mer än 2,5 år är en del av den problemlösningen.

De kollar ju inte ens alla i passkontrollerna... sist körde jag över och tjejen i tullset vinkade bara förbi mig.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?