klyban skrev 2018-08-13 12:27:55 följande:
Jo, men man gjort ordet till ett skällsord, och det är väldigt ofta så här på var och en av kanterna.
Man vill hata andra sidan, inte ogilla, utan hata.
Högern verkar helt besatta med vad två människor gör med varandra, vad bryr jag mig om hela jordens män sätter på män, vad faan bryr jag mig om det?
Det är bara ett blint hat om nått de inte förstår, det är därför det blir så extremt övertydligt tokigt.
Vad två personer gör med varandra, är det din definition av identitetspolitik? Blint hat? Jag förstår inte vad du pratar om helt ärligt.
Det är inget hat, det är att man inte skriver under på att man tycker det är ok med att kovtera in kvinnor så de utgör 50% av en bolagsstyrelse, att det är viktigt att det är lika delar svart/kvinnor/män(männen behövs sällan om det är mer kvinnor). Det är inte jämställt för det är 50/50 på en arbetsplats, folk ska ges samma möjligheter sen kommer det bli olika ändå, det är jämställt.
Att man inte tycker det är ok att ge folk en historisk skuld där man anvönder deras hudfärg och kön för att kunna stänga ute dom från arbetsmarknaden. Där dubblamåttstockar får en helt ny mening när det är ok att bara slå åt ett håll, i grunden än rasistisk syn men hey jag är bara kränkt cis man så min åsikt räknas inte.
När man bara ser problem med ex flickorsbetyg men aldrig pojkars, där flickor är bättre än pojkar på ALLA ämnen utom matte, då är det ett problem, inte att pojkarna hamnar efter ialla andra mätnignar.
Att man framställer lönegapet mellan kvinnor och män som fakta och ex från SCB presenterar felaktiga siffror där man inte justerar för arbetstid utan bara rakt av publicerar den mest ?förtryckande? siffran, sen när man väl justerar detta så hamnar kvinnor på ca 5% mindre i lön och då finns det flera andra faktorer att ta in ex att män dör till välsigt mkt högre utsträckning på jobbet mm.
När man skuldbelägger hemmamammor och indirekt påståe deras cis män förtrycker dom och de inte vet bäst själva. När alla i min bekantskapskrets män helt enkelt diskuterat frågan med sin fru och hon har önskar det.
Det finns hur mkt exempel som helst på detta som vänstern helt avfärdar och även högern, och än en gång så är det SD som utmärkt sig till störst del här.
Och din kommentar är inte förvånande då man än en gång inte har fattat nånting.