• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (Folket.)

Väldigt bra krönika av Hakelius,

Utdrag,

I Sverige är Annie Lööf som statsminister ett alldeles naturligt svar på att väljarna talat om att de etablerade partierna misskött sig. För i etablissemangsögon är det tvärtom: folket har misskött sig genom att rösta som det gör. Folket behöver lära sig en läxa. Så varför inte välja en statsminister som vägrar att acceptera att något har hänt?

Väljarna måste lära sig att veta hut. Annie Lööf är kvinnan som kan göra jobbet. Det kan hända. Bara i Sverige.

• Padirac
    klyban skrev 2018-08-13 12:23:58 följande:

Vad är det för premisser som gör du kommer vara nöjd med låt oss säga SD har 50,1%?
    Jag skull vilja höra dessa premisser som gör att du kommer fortsätta inbilla dig taktiken är bra.

Saker jag inser, du är mycket mer extrem än vad du försöker utge dig vara.(MYCKET mer!!!)
    Och där ingår det aldrig att inse att ens taktik inte är fungerande.(någonsin verkar det som och med tanken på dina svar tillbaka).
    Utan nu ska vi prata om premisser som ska ge dig rätt oavsett hur det går med SD´s siffror.

Jag är osäker på om du faktiskt klarar av att förstå vilka premisser din fråga till mig bygger på.

Kanske är dessa premisser den luft du andas och det språk du talar. Då är det det förstås omöjligt för frågeställaren att begripa vad denne frågar?

Vad betyder egentligen premisser då? Vad är det jag efterfrågar som du inte kan eller vill klämma ur dig? 

sv.wikipedia.org/wiki/Premiss

"Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Om härledningen genomförs med giltiga slutledningar och om premisserna är sanna, så sägs slutsatsen vara sann.

Om en av härledningens premisser är liktydig med dess slutsats föreligger petitio principii."

"Petitio principii (latin ’begäran om utgångspunkten’) är inom retoriken och logiken ett bevisfel, där det som ska bevisas på något sätt förutsätts, eller där slutsatsen är mindre tvivelaktig än en av premisserna.[1] Ibland har felet formen av ett cirkelbevis. Om premissen är falsk, kallas det i stället proton pseudos. Petitio principii är som regel en uppmaning.

Ett petitio principii är ett bevis som logiskt sett är giltigt, eftersom konklusionen följer av premisserna, men är inte bindande eftersom premissernas sanning inte är känd. Det kallas även (grekiskaen archei aiteisthai och begging the question - det senare eftersom det används i sammanhang där någon begär att premissen ska utredas.

Aristoteles var den förste som skrev om petitio principii, och hänförde det till de materiella felsluten, till skillnad från de logiska felsluten. Sedan dess har termen blivit omdiskuterad, och används med något olikartade betydelser. Ibland avser det sådana bevisfel, där slutledningens premiss misstros, fastän slutsatsen logiskt följer av den. Som regel avses dock de fall där premissens giltighet är oviss".

Jag säger att din fråga som den framställs är en ohederlig argumentation - kan du gissa eller till och med redogöra för vari det ohederliga ligger?
  • nihka
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-13 14:00:30 följande:

Det är bara kolla på en statlig jobb annons för att se detta är verklighet. Man skriver rakt ut att man primerar mångfald=ej vita cis män. och det är meriterande.

En del av mångfalden ÄR "vita cis män", men man behöver även andra. Om det inte finns så många "vita cis män" på en arbetsplats så är det ju meriterande att var en. 
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Padirac skrev 2018-08-13 18:49:18 följande:
    Jag är osäker på om du faktiskt klarar av att förstå 
    Det är inte jag
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-13 12:28:49 följande:
    Bara för de med ett annat medborgarskap, annars ligger ingen annan risigt till överhuvudtaget.
    Men Zlatan rör sig ju inte svenskt och JÅ anser att en del svenskar behöver assimileras också.

Självklart ligger många risigt till i SDs samhälle, de fri och rättigheter olika grupper fått idag vill inte SD att de ska ha. 

Vari SDs svenskhet ligger är svårt att veta

Det är lite som i deras principprogram, det rä svårt att sätta fingret på essenserna, men de finns där helt säkert.
    Det är också lite so, JÅ själv då han pressas så kommer ett 'jag vet inte' 

Men det vore onekligen klädsamt om SD ville berätta för sina väljare vad SDs svenskhet egentligen är. ÄR det hemligt så att vem som helst kan bli anklagad för att vara inte Svensk efter Jimmys och Mattias och Björns och Richards godtycke. De kunde gott vara lite tydliga om det som är centralt i deras politik.

Vill du veta mer om vad SD står för och principprogrammet inte lockar finns som sagt klartext

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

En enklare förklaring av SDs essens, 'deras tidigare symbol liknade för mycket en nazistisk symbol' 
  • Anonym (Folket.)
    nihka skrev 2018-08-13 18:51:10 följande:

En del av mångfalden ÄR "vita cis män", men man behöver även andra. Om det inte finns så många "vita cis män" på en arbetsplats så är det ju meriterande att var en. 

Jo jag vet att flera tycker som du, jag fattar inte varför hudfärg överhuvudtaget ska ha ngt med i ekvationen att göra. Som när SRs repotrar frågar landslagets tränare varför det är så få svarta i laget... Därför hudfärg är inte viktigast utan hur bra man spelar fotboll kanske?

Att välja ut folk från ras för att motverka rasism ...herregud hur får man ens ihop resonemanget?

SDs väljare håller inte heller med dig, men då är de kränkta outbildade bönder för de inte köper din världsbild.

En stor del av befolkningen får inte ihop ekvationen hur man kan vara mer värd pga sitt kön/husfärg, eller att det finns dolda patrikala strukturer som får kvinnor att välja mer omvårdnadsyrken ex eller vill vara hemma mer med barnen och inte gör det av egen fri vilja och är nöjda med sitt liv.

El ex fridolins utspel om att förskolebarn ska utmanans i stereotypa könsroller, låt mitt barn leka som han vill.

Frankrike förbjöd idag statliga medel att sponsra genusvetenskap, det finns hopp.

Invandringen och identitespolitiken är stora spelare, både till trump och SD. Och fortfarande har vänstern inte fattat någonting, man är bara förundrar.
  • Anonym (***))
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-13 19:39:50 följande:
    Jo jag vet att flera tycker som du, jag fattar inte varför hudfärg överhuvudtaget ska ha ngt med i ekvationen att göra. Som när SRs repotrar frågar landslagets tränare varför det är så få svarta i laget... Därför hudfärg är inte viktigast utan hur bra man spelar fotboll kanske?

Att välja ut folk från ras för att motverka rasism ...herregud hur får man ens ihop resonemanget?

SDs väljare håller inte heller med dig, men då är de kränkta outbildade bönder för de inte köper din världsbild.

En stor del av befolkningen får inte ihop ekvationen hur man kan vara mer värd pga sitt kön/husfärg, eller att det finns dolda patrikala strukturer som får kvinnor att välja mer omvårdnadsyrken ex eller vill vara hemma mer med barnen och inte gör det av egen fri vilja och är nöjda med sitt liv.

El ex fridolins utspel om att förskolebarn ska utmanans i stereotypa könsroller, låt mitt barn leka som han vill.

Frankrike förbjöd idag statliga medel att sponsra genusvetenskap, det finns hopp.

Invandringen och identitespolitiken är stora spelare, både till trump och SD. Och fortfarande har vänstern inte fattat någonting, man är bara förundrar.
    Varför översätter du mångfald med hudfärg? Mångfald betyder att både unga och gamla, kvinnor och män, svenskfödda och utlandsfödda osv berikar en arbetsplats. 

Du vet om att väldigt många utlandsfödda är vita?

Dessutom, en arbetsplats som t ex försäkringskassan, arbetsförmedlingen och skatteverket, där kan det faktiskt vara väldigt meriterande att ha ett andra språk, förutom svenska. Samma sak inom vården. 
  • Richi3

.

Hur många här med handen på hjärtat har egentligen fått jobb där Af har ringt till dig och sagt, "Du, vi har jobb till dig" .. Det är för fan en själv som får fixa det där, jobb kommer inte till dörren åt dig gratis. Behövs inte en myndighet till åt oss bland alla de andra som styr o ställer. Fan nappar man inte på det dom erbjuder heller så drar dom in alla pengar du får från A-kassor, försäkringskassan osv.

.Jag är för SD.

• klyban
    Padirac skrev 2018-08-13 18:49:18 följande:
    Jag är osäker på om du faktiskt klarar av att förstå vilka premisser din fråga till mig bygger på.

Kanske är dessa premisser den luft du andas och det språk du talar. Då är det det förstås omöjligt för frågeställaren att begripa vad denne frågar?

Vad betyder egentligen premisser då? Vad är det jag efterfrågar som du inte kan eller vill klämma ur dig? 

sv.wikipedia.org/wiki/Premiss

"Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Om härledningen genomförs med giltiga slutledningar och om premisserna är sanna, så sägs slutsatsen vara sann.

Om en av härledningens premisser är liktydig med dess slutsats föreligger petitio principii."

"Petitio principii (latin ?begäran om utgångspunkten?) är inom retoriken och logiken ett bevisfel, där det som ska bevisas på något sätt förutsätts, eller där slutsatsen är mindre tvivelaktig än en av premisserna.[1] Ibland har felet formen av ett cirkelbevis. Om premissen är falsk, kallas det i stället proton pseudos. Petitio principii är som regel en uppmaning.

Ett petitio principii är ett bevis som logiskt sett är giltigt, eftersom konklusionen följer av premisserna, men är inte bindande eftersom premissernas sanning inte är känd. Det kallas även (grekiska) en archei aiteisthai och begging the question - det senare eftersom det används i sammanhang där någon begär att premissen ska utredas.

Aristoteles var den förste som skrev om petitio principii, och hänförde det till de materiella felsluten, till skillnad från de logiska felsluten. Sedan dess har termen blivit omdiskuterad, och används med något olikartade betydelser. Ibland avser det sådana bevisfel, där slutledningens premiss misstros, fastän slutsatsen logiskt följer av den. Som regel avses dock de fall där premissens giltighet är oviss".

Jag säger att din fråga som den framställs är en ohederlig argumentation - kan du gissa eller till och med redogöra för vari det ohederliga ligger?

Jag frågade en enkel fråga vad det är för premisser som skulle göra att du tror det är en bra taktik och om SD får tex 50,1% i ett val.
    Detta har förvandlats till en omöjlig fråga för dig att svara på.

Vilket är extremt intressant hur det blev så för dig.

Det du säger är att vår taktik är alltid rätt, och om inte så ska vi leta premisser som får det till rätt för dig av någon anledning.
    Men SD är fortfarande då på 50,1%, och du komerm säga det är bra gjort av oss(vem nu oss är).

hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?