klyban skrev 2018-08-13 12:23:58 följande:
Vad är det för premisser som gör du kommer vara nöjd med låt oss säga SD har 50,1%?
Jag skull vilja höra dessa premisser som gör att du kommer fortsätta inbilla dig taktiken är bra.
Saker jag inser, du är mycket mer extrem än vad du försöker utge dig vara.(MYCKET mer!!!)
Och där ingår det aldrig att inse att ens taktik inte är fungerande.(någonsin verkar det som och med tanken på dina svar tillbaka).
Utan nu ska vi prata om premisser som ska ge dig rätt oavsett hur det går med SD´s siffror.
Jag är osäker på om du faktiskt klarar av att förstå vilka premisser din fråga till mig bygger på.
Kanske är dessa premisser den luft du andas och det språk du talar. Då är det det förstås omöjligt för frågeställaren att begripa vad denne frågar?
Vad betyder egentligen premisser då? Vad är det jag efterfrågar som du inte kan eller vill klämma ur dig?
sv.wikipedia.org/wiki/Premiss"Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Om härledningen genomförs med giltiga slutledningar och om premisserna är sanna, så sägs slutsatsen vara sann.
Om en av härledningens premisser är liktydig med dess slutsats föreligger petitio principii."
"Petitio principii (latin ’begäran om utgångspunkten’) är inom retoriken och logiken ett bevisfel, där det som ska bevisas på något sätt förutsätts, eller där slutsatsen är mindre tvivelaktig än en av premisserna.[1] Ibland har felet formen av ett cirkelbevis. Om premissen är falsk, kallas det i stället proton pseudos. Petitio principii är som regel en uppmaning.
Ett petitio principii är ett bevis som logiskt sett är giltigt, eftersom konklusionen följer av premisserna, men är inte bindande eftersom premissernas sanning inte är känd. Det kallas även (grekiska) en archei aiteisthai och begging the question - det senare eftersom det används i sammanhang där någon begär att premissen ska utredas.
Aristoteles var den förste som skrev om petitio principii, och hänförde det till de materiella felsluten, till skillnad från de logiska felsluten. Sedan dess har termen blivit omdiskuterad, och används med något olikartade betydelser. Ibland avser det sådana bevisfel, där slutledningens premiss misstros, fastän slutsatsen logiskt följer av den. Som regel avses dock de fall där premissens giltighet är oviss".
Jag säger att din fråga som den framställs är en ohederlig argumentation - kan du gissa eller till och med redogöra för vari det ohederliga ligger?