• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wonderfluff
    Inalina skrev 2018-09-10 15:48:03 följande:

Så spännande!! jag tror mellan 6-8 celler är normalt på dag 3!

Fick ni till frysen också?

Nä nu ska du få höra! Hade 4 stora fina äggblåsor på vänster äggstock och en mindre på höger, två dagar före ÄP. Kändes som ÄL dan innan och vid ÄP var det tomt på vänster sida! Men han fick ut ett litet ägg ur den lille äggblåsan (13mm). Jag trodde såklart det var ett misslyckat försök totalt, så döm om min förvåning när jah fick reda på att det funkat imorse. Första IVF för mig. Vore ett mirakel om det gick hela vägen :).
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-10 15:52:42 följande:
    Nä nu ska du få höra! Hade 4 stora fina äggblåsor på vänster äggstock och en mindre på höger, två dagar före ÄP. Kändes som ÄL dan innan och vid ÄP var det tomt på vänster sida! Men han fick ut ett litet ägg ur den lille äggblåsan (13mm). Jag trodde såklart det var ett misslyckat försök totalt, så döm om min förvåning när jah fick reda på att det funkat imorse. Första IVF för mig. Vore ett mirakel om det gick hela vägen :).
    Men OJ vilken dramatik! men vilken tur att det funkade med guldägget ;) hoppas den lille kämpen klamrar sig fast i 9 månader!!!Solig
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-10 15:12:31 följande:

heeej!! är du också ruvare nu?? PUPO = pregnant until proven otherwise =)

Ja nu är jag äntligen ruvare!! :D

Haha PUPO bästa ja läst idag :D den kör vi på fram till testdag ;)
  • Wonderfluff
    Inalina skrev 2018-09-10 16:07:47 följande:

Men OJ vilken dramatik! men vilken tur att det funkade med guldägget ;) hoppas den lille kämpen klamrar sig fast i 9 månader!!!

Ja jag har inga större förhoppningar hehe.
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-10 16:12:14 följande:
    Ja nu är jag äntligen ruvare!! :D

Haha PUPO bästa ja läst idag :D den kör vi på fram till testdag ;)
    Åh grattis va skönt att allt verkar bra!!! =) spännande tider framför oss!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-10 16:16:27 följande:

Åh grattis va skönt att allt verkar bra!!! =) spännande tider framför oss!

Ja verkligen! Behövde bara tina detta oxå, så har 2 kvar i frysen, känns bra.

Hur mår du? Känner du av ditt test något eller känns det som vanligt allting? :)
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-10 16:21:48 följande:
    Ja verkligen! Behövde bara tina detta oxå, så har 2 kvar i frysen, känns bra.

Hur mår du? Känner du av ditt test något eller känns det som vanligt allting? :)
    men vad bra!! kanske blir 3 barn av de där Solig haha allt känns som vanligt här tror jag =)

vågar inte riktigt lita på det där testet i morse eftersom det var så himla svagt - så tar inte ut något i förskott utan väntar med nytt test i morgon bitti eller ons...
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-10 16:35:20 följande:

men vad bra!! kanske blir 3 barn av de där  haha allt känns som vanligt här tror jag =)

vågar inte riktigt lita på det där testet i morse eftersom det var så himla svagt - så tar inte ut något i förskott utan väntar med nytt test i morgon bitti eller ons...

Jag förstår dig fullt ut, bara att fortsätta testa och hålla tummarna. Lever du som vanligt nu i väntans tider eller har du ändrat något? :)
  • mammsen79
    gammelpysen skrev 2018-09-10 12:30:49 följande:
    Det kan di säkert också vara. Jag har slutat med lutinu s nu men hade ont i brösten och var trött. Sen vet man inte hur mycket som beror på annat.

Är det ett färskförsök? I så fall kan jag garantera att de säger nej. Äggstockarna är förstorade flera veckor efter och i mitt fall antar jag att det fortsätter vara ömtåligt om man plussat, eftersom de var så extremt tydliga. De sa att jag inte fick göra något som aktiverade bålen, och det inkluderar ju även lyft och armar.

Som sagt. Vill man träna får man gärna göra det. Men jag plussade inte förrän jag faktiskt vågade stressa ner, ta det lugnt o acceptera att jag kommer att lägga på mig några kilon. Vi har faktiskt all tid i världen att träna sen om vi inte lyckas.
    Det är första gången de satt in ägg så nej jag kommer inte träna som du skrev tiden kommer för det med. tack för ditt svar <3 
  • mammsen79

Nu har jag varit på insättning och de satt in två ägg I am in chock men hoppas verkligen nu det blir bebis, detta är vårat första försök men vi har gått igenom missfall sedan tidigare då jag åkte på en livmoderinfektion så vi förlorade vårat barn i v16, sedan hade jag en ofostrig graviditet så nu hoppas jag för att det ska gå vägen för oss. Är det någon som fått två ägg insatt?

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018