• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    AnHeAx skrev 2018-09-10 20:38:14 följande:

Hej,

Hade äggplock idag. Fick ut 19 ägg ur 23 blåsor. Förra gången fick jag 6 ägg ur 12 blåsor. Är försiktigt positiv då inget av mina 6 ägg var av bra kvalitet. Läkaren är orolig för överstimulering denna gång, har ni några tips på bra mat som innehåller mycket salt? Är inte förtjust i chips.

Vilket fint resultat! Hoppas att många blir befruktade! Hur mår du nu efteråt?

Föreslår jordnötter och saltgurka!
  • mammsen79
    Mjbo skrev 2018-09-10 18:55:26 följande:

Två? Vilken lyx, önskar sååå att jag oxå fick göra det, men får inte :( Gör du din ivf i Sverige?

Ja jag gör den i Sverige
  • mammsen79
    gammelpysen skrev 2018-09-10 20:17:13 följande:

Stort lycka till. Hoppas verkligen det går vägen nu.

Tack >3
  • Mjbo
    AnHeAx skrev 2018-09-10 20:38:14 följande:

Hej,

Hade äggplock idag. Fick ut 19 ägg ur 23 blåsor. Förra gången fick jag 6 ägg ur 12 blåsor. Är försiktigt positiv då inget av mina 6 ägg var av bra kvalitet. Läkaren är orolig för överstimulering denna gång, har ni några tips på bra mat som innehåller mycket salt? Är inte förtjust i chips.

Oj så många! Hoppas du slipper överstimulering. Ha salt på all mat. Allt går i princip att salta, så ös på! :) stort lycka till, hoppas du får ett par befruktade oxå!
  • AnHeAx
    Akira Öken skrev 2018-09-10 20:53:14 följande:

Vilket fint resultat! Hoppas att många blir befruktade! Hur mår du nu efteråt?

Föreslår jordnötter och saltgurka!

Mår sådär, har sovit i princip hela dagen. Svullen och mycket öm. För ösa på med vatten och salt så jag kan få tillbaka på freda
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-10 20:53:28 följande:

Ja jag gör den i Sverige

Kul! :) stort lycka till!!
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-09-10 20:51:32 följande:

Tack! Det behövs lite extra just nu när jag ligger hemma, ensam och förkyld och det kom lite rosa förut när jag tog lutinus. :(

Åh. Ingen fara, för tidigt för mens ju!! Men förstår att man är orolig såklart. Det här är en riktig berg o daglbana. O jag har inte ens börjat.. när är testdag 18/9?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • mammsen79
    Mjbo skrev 2018-09-10 21:20:23 följande:

Kul! :) stort lycka till!!

Är sååå nojig tänk om det blir 2 hur ska det gå med allt?! Som tur har jag två stora tjejer som kommer få hjälpas åt.
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-10 22:01:27 följande:

Är sååå nojig tänk om det blir 2 hur ska det gå med allt?! Som tur har jag två stora tjejer som kommer få hjälpas åt.

Men gud, det skulle ju bara bli dubbel glädje! Vilken otrolig mängd kärlek du kommer ge och få. Helt underbart. Självklart blir det "jobbigare", men det är ju värt det, alla gånger.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-10 21:49:23 följande:

Åh. Ingen fara, för tidigt för mens ju!! Men förstår att man är orolig såklart. Det här är en riktig berg o daglbana. O jag har inte ens börjat.. när är testdag 18/9?

Är det verkligen det? Tänker att det är en blastocyst återförd på dag 5 och jag är på ruvardag 5. Vet inte. Cykeln är ju, i och med behandlingen, helt satt ur spel, så jag vet inte när den borde komma (inte komna). Stämmer, vilken koll du har!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018