IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Vi fick också avbryta behandlingen, fast tidigare än dig, redan efter första VUL efter 5 dagar med sprutor. Jag hade en cysta (Corpus Luteum nåt?) eller äggblåsa som var 20mm och resten 10mm så de var osäkra om det varit en blåsa som dragit iväg eller om jag har en cysta i äggstocken.
Till mig sa de att jag skulle få en mellanblödning efter 10 dagar och att min mens sedan skulle komma efter det, eventuellt senare än vanligt pga behandlingen. (Och så blir blev det) Fick inte så mycket mer info tyvärr. Jag ska dock ta samma sprutor (Menopur) och samma dos som sist nu när jag börjar igen om några dagar. Känner mig också rätt förvirrad...
anledningen att de avbryter behandlingen antar jag är att de inte tror de kommer få bra antal/mogna ägg ur blåsorna? vi alla fungerar ju olika och första IVF är alltid en 'test-omgång' brukar de säga. jag hoppas ni får klara besked om hur ni ska gå vidare i morgon. kram
jätteledsen att höra att ni fått avbryta när du nu gått igenom så mkt med sprutor och medicinering. anledningen att de avbryter behandlingen antar jag är att de inte tror de kommer få bra antal/mogna ägg ur blåsorna? vi alla fungerar ju olika och första IVF är alltid en 'test-omgång' brukar de säga. jag hoppas ni får klara besked om hur ni ska gå vidare i morgon. kram
Ja jag kan säga att jag blev rätt snopen när jag fick avbryta. Jag har aldrig haft cystor men har rätt sen ägglossning så de tror att det som det såg kunde vara en "rest" från förra månadens ägglossning. Fick som sagt inte så mycket info, gör behandling på distans så jag har kontakt med kvinnokliniken på orten där jag bor som i sin tur har kontakten med IVF-kliniken.
När jag väl får mens igen så har jag laddat upp med ett stort frågebatteri denna gång! Jag hoppas få svar på varför jag ska ha samma dos, antar att dosen är rätt hög redan nu och jag hade ungefär 20 blåsor som var små på VUL. Vi får hoppas att det går bättre nästa gång? Har varit en lång väntat sedan jag fick avbryta om jag säger så....!
Hej! Ja förde också över 2, men de säger att om det är 2 väldigt fina embryon i perfekt skick så är det ca 25% chans att det blir tvillingar, men åtminstone högre chans att det blir 1 barn i alla fall. (Än om man för över 1..) sa de något om kvaliten och hur många dagars embryo var det?
Jag förde över 2 frysta blastocyster men den ena var tydligen inte så mycket hopp till sa de. Har plussat nu väldigt tidigt på RD 7 men är försiktigt positiv då jag fick ett väldigt tidigt MF förra gången. Stort lycka till till dig :)
Hej alla!
Jag har varit aktiv i en annan tråd där mannen saknar spermier i en relation. I den situationen hamnade jag för ett år sen nästan exakt.. Har nu fått göra 2 inseminationer på stimulerad cykel med donerade spermier. En innan sommaren och en efter, men utan lyckade resultat. I nästa cykel hoppas vi få påbörja vår första IVF men är såå nervös!
Verkligen inte dumt. Det tröstade! Men nu är det mer och jag bryter ihop.
Hej! Gör ni ivf via landsting eller privat ? Hur länge fick ni stå i kö ?