IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ser flera i tråden är super oroliga över blödningar och mensvärk i tråden.
Lutinus och Crinone ger mensvärk som biverkning. Lutinus fräter sönder skrevet så det kan komma ljusrött blod från slemhinnorna.
Kommer det en blödning 7dagar efter äggplock kan det vara en nidationsblödning pga embryot nyper tag i livmoderns slemhinna. Har hänt mig vid samtliga 3graviditeter. Är blodet mörk rött tidigt under ruvning bör ni ringa gyn omgående och få Progynon utskrivet så inte embryot sköljs bort med blodet.
Hej! Gör ni ivf via landsting eller privat ? Hur länge fick ni stå i kö ?
Ser flera i tråden är super oroliga över blödningar och mensvärk i tråden.
Lutinus och Crinone ger mensvärk som biverkning. Lutinus fräter sönder skrevet så det kan komma ljusrött blod från slemhinnorna.
Kommer det en blödning 7dagar efter äggplock kan det vara en nidationsblödning pga embryot nyper tag i livmoderns slemhinna. Har hänt mig vid samtliga 3graviditeter. Är blodet mörk rött tidigt under ruvning bör ni ringa gyn omgående och få Progynon utskrivet så inte embryot sköljs bort med blodet.
lite märkligt att läkaren bara sa att ni får två tillbaka utan att ni bett om det.. de brukar ju vara ganska restriktiva i Sverige med sånt. egentligen är min testdag inte förrän om en vecka, men har ju redan fått svagt positivt så nu ska jag väl följa upp för att se att strecket/plusset blir starkare för varje dag..
jag mår bara fint annars :) jag tar progesteron 200mg 3 ggr per dag så ganska hög dos, men så har de ofta utomlands. jag är 34, har inga barn och vi har försökt 3 år själva och sedan i feb med IVF. jätteroligt att följas åt, hur gammal är du själv?
Idag ringde kliniken och sa att vi fått två fina blastocyster till frysen. Är så oroligt glad. Med vår historia där alla embryon dött dag 2 så hade jag gett upp hoppet nästan på att ens lyckas med ivf. Nu tror jag igen <3 ruvardag 3 för mig idag :)
Idag ringde kliniken och sa att vi fått två fina blastocyster till frysen. Är så oroligt glad. Med vår historia där alla embryon dött dag 2 så hade jag gett upp hoppet nästan på att ens lyckas med ivf. Nu tror jag igen <3 ruvardag 3 för mig idag :)
Fräter bort skrevet? Det lät ju inte alls bra! Bättre att strunta i Lutinus och köra progesteronkräm istället???