IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu har jag varit på insättning och de satt in två ägg I am in chock men hoppas verkligen nu det blir bebis, detta är vårat första försök men vi har gått igenom missfall sedan tidigare då jag åkte på en livmoderinfektion så vi förlorade vårat barn i v16, sedan hade jag en ofostrig graviditet så nu hoppas jag för att det ska gå vägen för oss. Är det någon som fått två ägg insatt?
Vårt första försök till icsi-behandling ser inte så lovande ut.
Idag är dag 15 i behandlingen, har tagit Gonal-f och orgalutran. Äggblåsorna har varit små, de flesta har legat kring 10 men en stor var i fredags kring 18-19 mm. I fredags fick vi höja dosen på Gonal-f. Från 150 till 200. Nu var det dags för fjärde VULet. Det visade sig att inga av de andra äggblåsorna hade växt nämnvärt, någon var kring 14-15. Men den stora äggblåsan hade blivit 30 mm.
Det pratades om att avbryta, om att kroppen inte svarat som den skulle på Gonal-f, men "ge inte upp hoppet, du kan behöva en annan medicin bara". Men det sades också att kliniken kanske skulle vilja ta den stora äggblåsan, samtidigt lät det som den kunde var övermogen.
Jag har alltså inte fått något besked från kliniken ännu, detta är bara vad läkaren på mitt sjukhus har sagt.
Känns ju otroligt tråkigt, samtidigt förstår jag att det är så individuellt och att det kan bli så här lika väl. Har någon erfarenheter utav liknande scenarion?
Citerar mitt egna inlägg - Vi får tyvärr avbryta behandlingen.
Ska få prata med läkare och lägga upp ny plan på onsdag. Men kan ni hitta om något? Vad händer nu? Hur kommer min kropp må av att avbryta behandlingen. Jag känner ju av den stora äggblåsan. När kan jag vänta nästa blödning? Mycket funderingar...
Nu har jag varit på insättning och de satt in två ägg I am in chock men hoppas verkligen nu det blir bebis, detta är vårat första försök men vi har gått igenom missfall sedan tidigare då jag åkte på en livmoderinfektion så vi förlorade vårat barn i v16, sedan hade jag en ofostrig graviditet så nu hoppas jag för att det ska gå vägen för oss. Är det någon som fått två ägg insatt?
Fy vad tråkigt! När ni fick besked om att den skulle avbrytas, gav de ingen information när de berättade det? Får du någon äggmognadsspruta? Finns det en chans att ägget kan befruktas naturligt? Kram!
Vad spännande! Viljen dag ska ni starta?
Hej,
Hade äggplock idag. Fick ut 19 ägg ur 23 blåsor. Förra gången fick jag 6 ägg ur 12 blåsor. Är försiktigt positiv då inget av mina 6 ägg var av bra kvalitet. Läkaren är orolig för överstimulering denna gång, har ni några tips på bra mat som innehåller mycket salt? Är inte förtjust i chips.
Nej i princip inget alls. I och med att det hela har berott på manlig faktor för oss så har jag svårt att tro att det skulle lyckas nu ändå :) dessutom verkade ju bara ett ägg vara moget (övermoget kanske till och med). Jag har ju ovitrelle utskrivet men den lär jag ju ska spara på antar jag!
Ja verkligen! Mötet är 18/9. Så
Om vi har tur mensen efter som är 29/9. Jag håller verkligen tummarna nu för dig!!